• Myra

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

JZ79 skrev 2014-11-11 21:55:03 följande:
    Skönt att börja med Progynonet, ett steg närmare ett barn!!
    Njae..inte för långsamt, kanske de hade trott den skulle vara någon mm tjockare, men det finns gott om tid för slemhinnan att växa. Tror jag oroade mig i onödan, bara för att jag vet slemhinnan haft en bra tjocklek i naturlig cykel så hade jag trott på mer. Positivt var att det inte fanns några cystor och inga stora äggblåsor som kan "störa" vid ET. Ja, nu blir det 4 tabl Progynon. Verkade nästan som de brukar höja nu när det närmar sig, men inte säker...
    Känner mig trött och lite illamående, men det kan lika gärna bero på en inflammation jag har som gör att jag har haft mycket värk. Svårt att säga.. Inga större känningar..
    Skönt att allt såg bra ut utan cystor och allt. 
    Jag hoppas att progynonen ska dämpa mina klimaterie besvär..;) 
    Trött är man ändå hela tiden och man känner verkligen hur allt det här sliter. 
    Kanske är mest psykologiskt men men går upp och ner i allt känns det som. 
    Jag fasar mera för progesteronet, det fick mig att bli bortdomnad, super trött, illamående och allt kändes det som. 
  • Myra

Här kör vi v 48.;) tror det är någon mera v49. 
    jäklar vad tätt vi ligger i tråden.;)

• Myra
    JZ79 skrev 2014-11-14 13:24:20 följande:

En liten uppdatering

Fertinova Åbo ringde idag På måndag ska vi vara där!! Maken lämnar sitt prov & jag ska göra ett extra vul. ET på torsdag om allt går enligt planen

Nu ska jag försöka samla tankarna och boka flyg, båt och hotell

Ohh vad spännande.;) Så nära så nära nu..;) 
    När ska du börja ta crinonen?
    Ville dom att ni båda ska åka?
    Oj, jag hade räknat med att mannen skulle åka själv. Har lite svårt med jobbet att vara bort så mycket. Men det får gå men är lite stressande. 
  • Myra

glömde fråga om ni stannar i Åbo till Torsdag eller åker hem mellan.

• Myra
    JZ79 skrev 2014-11-14 13:40:28 följande:
    Vi stannar. Vi bor på västkusten så vi har ganska långt..
    Jag förstår att ni stannar kvar om ni bor på västkusten. Lika bra att göra en liten minisemester och varva ner innan ni får ägget..;) Lite spa och massage innan Torsdag kanske..;)

Jag är så glad för er skull och det är så spännande. Tror inte min hjärna fattat vid varje behandling vad det är som händer egentligen. hela det här känns så overkligt. 
  • Myra
    JZ79 skrev 2014-11-14 16:32:25 följande:
    Myra, jag har väldigt svårt att förstå att det verkligen händer något nu Känns så overkligt. Nu är flyg och båt bokat. Vi flyger till Sthlm och sen båt. Blev billigast så. Båten är framme 7.35 och vi (maken) har tid kl 8..Nån som varit där och vet om det går fort att gå från hamnen? I Helsingfors var det lätt att hitta till fots..Vid ev dåligt väder har jag listat ut vi kan åka buss 1 från hamnen och hoppa av vid Salutorget så ska kliniken ligga i närheten. Om någon varit där och har tips tar jag tacksamt emot det

Känner mig heeelt slut Tungan ute det snurrar i huvudet av allt googlande och jämförande av resor *puuh* Ikväll ska vi pusta ut i soffan med god mat. Imorgon packar vi och förbereder katter inför deras lilla semester också. Allt ska ordnas så vi kan vara borta i lugn och ro..och bli gravida
    Hur mycket man än är förberedd så blir det oj nu, när det är dags..;) 
    Vilken båt åker ni med?
    Det ser nära ut på kartan från hamnen. Men det kan ta längre tid att ta sig dit än man tror om man går eller letar buss. Jag skulle nog ta taxi. Tror inte det är så långt men jag brukar bli så stressad att leta busshållplats mm. 
    Blir nog inte så mycket dyrare med taxi. Brukar alltid stå massa taxibilar utanför terminalerna. 
    Det är inte lika nära som Helsingfors, där ligger kliniken runt hörnet. 
  • Myra

Jag vet att flera har skrivit om barnböcker om äggdonation. Kolla runt lite och såg att det fanns flera böcker. Någon ni skaffat som ni tyckte var bra?

Jag försöker även leta lite information/studier mm om arvsanlag vid äggdonation och arv mellan barnet och mamman som får ägget. 
    Känner ni till någon information. Vore intressant att läsa lite om det.

• Myra

Hur har ni mått av Progynonen? 
    Vet inte om det är den som gör att jag känner mig lite illamående hela tiden,

• Myra
    Proxima skrev 2014-11-16 08:36:18 följande:

Tack för grattis Sira! (Var ett par dar sen :)

Myra: Jag mådde jättebra av Progynonet! Mer sexlust, mindre aptit bl.a. Men jag fick huvudvärk... Sen när jag började med Crinone fick jag en hel drös med biverkningar som inte var lika roliga och framförallt väldigt trött!!!! Spännande att du är på G :)

Läste lite i Fass och illamående är en biverkning och alla biverkningar är värst i början och sen mattas det av. Tar ett tag innan kroppen vänjer sig.  Har känt mig svullen och när jag blivit mätt så har jag känt mig spymätt och svullen fast jag inte ätit så mycket. Ungefär känsla som maten eftersväller i magen och det bli blää.
    Tror vi alla nästan kör samma vecka eller veckorna efter varandra. V 48, 49, 50 tror jag vi kör i tråden. Några kör dagarna vid jul..;) 
    Efter jul får vi döpa om tråden till äggdonationsgraviditeter..;)
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011