• Myra

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

blomman02 skrev 2014-11-25 15:21:35 följande:
    Tack, allt har gått bra, vi träffade Mika! Myyyycket information på kort tid! Hade gör missat att han skulle känna igenom brösten också men det är väl bra.. Märkligt bara.

Tack så hemskt mkt för dina fina tips ang Åbo, vi hittade snabbt till kliniken och åt på Oscars efteråt, mums! Nu är det bara att väääänta.. I januari trodde han att de skulle höra av sig och sedan va det 8v förberedelse från det.. Ska försöka fokusera på annat under tiden, lättare sagt än gjort men det behövs nog!
    var det ditt första besök?
    Har aldrig hört talas om att dom kollar brösten. Det gjorde dom inte på mig i Helsingfors. Det dom gjorde på min man vid utredningen när vi skulle börja med hormonbehandling och IVF var att läkaren undersökte min mans kulor om det var något bråck eller förändringar eller vad det är dom letar efter. 

Roligt att ni är på gång?;)
  • Myra
    Allfrida skrev 2014-11-26 11:12:24 följande:

Mig kollade de också brösten på vid första besöket i Åbo, lite oväntat men bra tycker jag eftersom jag är väldigt dålig på det själv. Antar att de vill kolla att allt känns okej innan behandlingen sätts igång. Lite märkligt med någon som klämmer en på brösten, men jag tror att sambon tyckte det var jobbigare som fick sitt paket undersökt vid samma tillfälle, men det var ju också bra tyckte vi.

Igår bokade vi resan på tisdag, det blir flyg fram och tillbaka. Om en vecka är jag förhoppningsvis ruvare igen! :)

Vad roligt att ni är så nära nu? gick du i Åbo? har får mig att du gick någon annanstans. Om du gick i Åbo är jag nyfiken på vad ni hittade för flygresor och pris..;) 
  • Myra
    Sira skrev 2014-11-26 21:59:57 följande:

Har heller aldrig varit med om att de känt igenom brösten men det är ju egentligen bara bra.

Är det någon här som åkt fram och tillbaka över dagen? Jag vågar inte riktigt chansa men samtidigt hade det ju varit väldigt skönt att slippa en hotellnatt?

Blir båt dit, då kommer man tidigt på morgonen. Problemet är tillbaka och att man får drälla på stan så länge. Båten är mycket billigare än flyg. Har du hittat några billiga flyg?
  • Myra
    Allfrida skrev 2014-11-26 22:03:28 följande:

Ja vi går i Åbo. Vi flyger med SAS från Arlanda, det går ett plan som är i Åbo kl 10.30 och då har vi två timmar innan vi ska vara på kliniken så vi hinner äta lunch och så. Hem åker vi någon gång mellan 16.30 och 17 och är hemma på Arlanda "samma" tid. Pris har jag ingen aning om faktiskt, tror sambon sa att det skulle kosta runt 9000 kr t o r för oss två med så här kort varsel, men han har haft möjlighet att boka resorna med sina intjänade SAS-poäng.

ja kan ni åka på på intjänade poäng är det kanon så ni kan vara effektiva med tiden.
    Biljetterna är dyra till Åbo. Hade hellre tagit flyget än båten men priser styr. 
    nu vet jag inte om jag missat om din man ska lämna sina soldater eller om ni ska få tillbaka ett befruktat ägg från frysen? tänkte på tiden ni hade. äggplock brukar vara lite tidigare. 
  • Myra
    Allfrida skrev 2014-11-27 09:21:40 följande:
    Det blir frysåterföring den här gången. När vi skulle dit och sambon skulle lämna sitt bidrag tog vi båten över så vi var där tidigt och flög hem på eftermiddagen. Tre dagar senare var vi tillbaka och då flög vi fram och tillbaka som vi gör nu. Båten är ju betydligt billigare helt klart och vi fuskade dessutom sist och bokade en kryssning vilket blev mycket billigare än att boka en enkelresa. Det är väl inte enligt reglementet egentligen men vi var busiga och gjorde så ändå.
    Kan man fuska med sådan så ska man absolut göra det;) men då blev det 2kryssningar var ni bokade för båten vänder ju direkt. Jag ska ska kolla upp det också.
  • Myra

hittade lite tur och retur flyg till Åbo ganska ok pris både från Bromma och Arlanda.
    Kolla Momondo.
    Även om man är ute efter det mest prisvärda så är även tid pengar och kostar att underhålla sig en hel dag i Åbo.

• Myra
    Proxima skrev 2014-11-28 09:35:39 följande:

Å vad spännande att det är så många på G nu! Jag känner mig lite lost... Borde väl gå över till någon bra gravidtråd men hittar ingen som jag gillar :( Så jag väntar in er andra helt enkelt ;) Vi startar en ny tillsammans snart, eller hur!?!?!

Sira: Jag gjorde bara ett VUL under min stimulering, dag 13. ( Nästa fredag skall jag dock göra ett till och hoppas då innerligt att vi får se ett pickande hjärta :)

Vi följer dig snart och plussar så det blir en grav tråd istället?:) ge mig 3 så vet jag förhoppningsvis..;)
  • Myra

Fertinova ringde idag. Mannen ska till Åbo på måndag och jag på Torsdag. 
    Fertinova tror mannen ska hinna fram och tillbaka till kliniken för att lämna sitt prov och tillbaka till båten. Ojoj det blir full fart för honom. Tar 7-10min med taxi. sen har jag bokat sila dit som ankommer tidigast av båtarna. Vikinline tillbaka som avgår senare. då får han 1h och 45 min på sig. 
    Missar han båten tillbaka så får han boka om till kvällsbåten. 
    Jag måste boka en kryssning och ha en dag i Åbo. Ska vara hos dom på em så jag kommer att boka ett dagrum så jag kan vila. 

Ingen mer som ska ha insättning på torsdag nästa vecka? tycker vi är många som ligger så nära varandra..;) 

• Myra
    Zwillinge86 skrev 2014-11-28 20:17:47 följande:

Jag hoppas på ET på måndag, men tyvärr ringde inte kliniken och bekräftade det idag :/ så nu vet jag inte vad som gäller....

Hoppas ändå få vara med och starta en gravidtråd med er andra snart!

Dom ringer säkert på Måndag ska du se. 
  • Myra

Vilket båt är trevligast att åka med, Viking line eller Silja?

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011