• Myra

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Donatorn fick 16 ägg och 9 befruktades.

Känns så jävla bra att ha reserver. Var lite stressad över det. Hoppas dom delar sig och klarar frysen.

Känt mig så nervös och stressad senaste tiden men känns bättre nu. Nu börjar glädjen och spänningen komma. Underbart skönt, har känt mig så nollad och tom tidigare.

• Myra
    Allfrida skrev 2014-12-02 19:26:07 följande:

Tillbaka i Stockholm igen efter en liten tur till Åbo. Det kändes nästan extra nervöst den här gången, först hela dagen igår när jag gick och väntade på ett samtal hela dagen, jag hade fått för mig att de skulle ringa efter upptiningen men eftersom jag inte hörde något tolkade jag det positivt. Våra fyra ägg var frysta 2+2 och det räckte med att tina upp det ena paret. Jag hade hoppats på att båda skulle klara upptiningen så att jag skulle fått tillbaka två, men det var bara ett som klarade sig och det har jag nu fått tillbaka så nu är jag ruvare igen!  :) Nu väntar 2 sega veckor fram till testdag, då man dessutom ska klara av julbord och glöggfester och såna saker, det kan ju bli spännande bara det.

Grattis till ruvningen. Hakar på dig på torsdag;) åker i morgon kväll. Då blev det snabba ryck för dig att åka till Åbo.

Vi får kämpa dom här 2v så dom går fort.

Tänk vilken julklapp vi kommer få precis innan julafton;)
  • Myra
    Zwillinge86 skrev 2014-12-02 20:42:28 följande:
    Även om det är skönt att ha så många som känner igen sig i de blandade upplevelserna av glädje och besvikelse så är det tråkigt att vi är så många med liknande erfarenheter. Önskar inte min värsta fiende de känslomässiga prövningar som vi ofrivilligt barnlösa tvingas gå igenom. Håller tummarna för oss båda nu, och dig också Myra. När är din officiella testdag, min ärr den 22/12, men vet att det är sent så jag tänkte att jag kunde testa samtidigt som dig om nu inte mensen kommer innan dess... Fast det kanske är ganska omöjligg nu när man tar både progynon och progesteron eller?
    tack, vore så kul om vi alla plussar. 
    Hade du insättning idag?
    Jag har det på Torsdag och räknar på 2v efter som testdag så 18:e dec  borde man kunna få ett korrekt grav test. Har dom sagt att du ska vänta längre till att testa än 14 dagar?
  • Myra
    JZ79 skrev 2014-12-02 08:39:04 följande:
    Zwillinge, grattis till ruvarstatus!! Försök att inte tänka på det andra nu.. Du SKA bli gravid nu och det blir säkert några till frysen som ni kan använda till syskonförsök *pepp* Odlar de till blasto innan de fryser?

Myra, busig din man är..låter som nått min man skulle göra, försöka luras Tungan ute Jag har testdag på torsdag, men vi kommer testa på fredag. Jag reser bort torsdag morgon med jobbet och vill inte lämna mannen ensam hemma om det blir negativt. Vet inte om det är symtom jag har eller om det är medicinerna. Jag har haft som mensvärk hela tiden sen ET, nyser konstant, svettas på nätterna och igår bröt värsta förkylningen ut. Idag ligger jag helt däckad här hemma, får stanna hemma från jobbet eftersom jag inte kan proppa i mig en massa mediciner nu när jag räknar mig som gravid. Angående samtalet om befruktning så lovade de att ringa oss före kl 12, finsk tid. Tror de ringde strax efter 10..minns att vi precis kommit upp från hotellfrukosten. Håller tummarna på bra resultat för er!!

Sira, spännande att ni också åker snart
    När ska du testa?
  • Myra
    Zwillinge86 skrev 2014-12-02 21:57:50 följande:
    Insättning igår och tre veckor till testdag :/ men tänkte inte vänta så länge.
    ooj det var länge. 2v sa dom vid ivf i sverige, varför 3v?
    jag skulle inte klara av vänta 3v.
  • Myra

Tack alla. Jag är så jäkla nervös. Jag brukar vara helt lugn annars o fattar inte varför jag är så nervös just den här gången.

Snart påväg till båten.

• Myra
    JZ79 skrev 2014-12-03 17:45:24 följande:

..har möjligtvis lite mer mensvärk idag, men kan lika gärna vara jag som känner efter för mkt smile5.gif

Du kan ju vara super gravid med 2 filurer där inne;)
  • Myra
    Allfrida skrev 2014-12-03 18:36:18 följande:

Lycka till imorgon Myra!

Tack:)
  • Myra

Nu är är man ruvare..,;) känns overkligt.
    VI har haft toppen tur med donatorn som gav oss 16 ägg och 9 befruktades av hch sist 5 som är dåligt. Vi fick nästa 2:or på alla äggen och någon 3:a. 
    Han var så nöjd och lyrisk över resultatet och att det blev så många med högsta kvaliteten. Fick mera ägg än det normala så det kan inte bli bättre än så här.
    Men som sagt det är en donation och vi får hoppas att det här lyckas. 
    Jag har fått en jäkla hosta efter båtturen och kalla hytten. 
    Sämsta tänkbara tillfället att få en jobbig hosta. Fick hålla tillbaka hostan under återföringen av ägget. 
    Jag som precis varit sjuk och ätit pencilin och hoppas inte på att bli sjuk igen. 
    Jag som aldrig brukar vara förkyld och vara sjuk varför kommer allti skit nu. 
    kan det påverka allt ruvningen och ev graviditet?
    Den här gången tänker jag inte vara duktig och jobba när jag är sjuk som förra gången.  ögsta kvalitet. Läkaren var så bra att förklara allt med alla ägg vi fick till olika kch sist 5 som är dåligt. Vi fick nästa 2:or på alla äggen och någon 3:a. 
    Han var så nöjd och lyrisk över resultatet och att det blev så många med högsta kvaliteten. Fick mera ägg än det normala så det kan inte bli bättre än så här.
    Men som sagt det är en donation och vi får hoppas att det här lyckas. 
    Jag har fått en jäkla hosta efter båtturen och kalla hytten. 
    Sämsta tänkbara tillfället att få en jobbig hosta. Fick hålla tillbaka hostan under återföringen av ägget. 
    Jag som precis varit sjuk och ätit pencilin och hoppas inte på att bli sjuk igen.
    Jag som aldrig brukar vara förkyld och vara sjuk varför kommer allti skit nu.
    kan det påverka allt ruvningen och ev graviditet?
    Den här gången tänker jag inte vara duktig och jobba när jag är sjuk som förra gången.  

• Myra
    Sira skrev 2014-12-04 15:22:12 följande:

Vilket bra resultat Myra! Hoppas vi har samma tur!

Angående hosta och förkylning är det inte säkert att det är negativt. Det är ju inte bara spermierna som är främmande för kroppen utan även ägget. Det kanske bara är bra att immunförsvaret inte är på topp? Jag äter probiotika i vanliga fall men vågar inte nu inför insättningen just för immunförsvaret.

Däremot är jag så himla rädd att någon av oss ska bli så sjuk att vi inte kan åka. Framförallt min man. Jag kan ju göra FET om jag skulle vara sjuk just då men vad händer om min man inte kan åka? Åbo använder ju inte fryst sperma som Helsingfors gör. Det här ger mig nästan panik! Eller tänk om jag blir sjuk när jag är själv på ett hotellrum i Finland? Vad gör jag då... Och så börjar rapporterna om vinterkräksjukan komma nu också... Vet inte hur jag ska bli kvitt de här tankarna och oron?

hur du än gör så kan du inte påverka om du blir sjuk eller inte. Man är alltid extra orolig när man ska iväg och göra sådant här och det är så noga med exakta dagar mm. försök slappna av och tänkt inte på att ni kan bli sjuka. Kommer alltid lösa sig och om det skulle krisa så måste Fertinova kunna frysa spermierna?
    Fösök hålla sig borta från större folksamlingar och sprita av dig hela tiden så har du gjort det bästa du kan. 
    Jag har varit sjuk till och från väldigt länge nu och åkte på bihålleimflation och fick äta penicillin. jag är säkert extra känslig och AC på båten var inget bra för mig. Har tyvärr en båtresa kvar för att komma hem. 
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011