• Myra

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Zwillinge och promixa hur har det gått för er?

Här har det inte kommit något mera blir, sådan lättnad men oron sitter kvar. Jag har jätte ont i brösten vilket kan bero på progesteronet. Har blivit så fruktansvärt trött så det är riktigt jobbigt. Svanken värker och jag längtar bara så denna vecka tar slut så man äntligen får julledighet. Tänket bara på sova och vill skita i allt med julmat och allt runt.

• Myra

Siri: säger som Anemon att ingen har sagt till mig heller att det är superviktigt med exakt klockslag. Vid IVF när man ska få fram egna ägg är det mera noga att ta samma tid varje dag, jag valde då ta kväll eftersom det var enklast och praktiskt. Ägglossningssprutan så fick man nästan ett klockslag. När vi körde hormonstimulering och sexade själva fick vi faktiskt ett klockslag för ägglossningssprutan och ett klockslag för att sexa. 
    Med progesteron och progynon så är det svårt att få till det exakt samma tid 3ggr/dag. Det blir + - 1h beroende hur man kommer loss på jobbet. 

• Myra
    Anemon skrev 2014-12-15 17:58:14 följande:
    Myra, tycker det låter som lovande symptom för dig! Håller tummarna för fullt!
    Det värsta är att medicinerna kan spela ett spratt och ge falsk symtom så man vågar inte lita på det man känner. 
  • Myra

fan, kom lite blod igen?:( 
    Mina nerver klarar inte det här. 

• Myra
    JZ79 skrev 2014-12-15 19:33:51 följande:
    Hoppas att det bara är slemhinnorna som bråkar.. Kram!!!
    Hoppas det också, kommer bara jätte lite när jag torkar mig. Har inte blivit en prick i trosan så får trösta mig med dig. 
    Tog precis progesteron vagiatoren och det brukar komma ut lite när den smälter. 
    Gjorde inte det igår så får se vad som händer i kväll. 
    Så nervös
  • Myra
    Zwillinge86 skrev 2014-12-15 20:46:48 följande:
    Skulle just skriva att det varit lugnt för mig ett par dagar, men blödde just när jag var på toa så vi verkar gå igenom precis samma sak Myra :( har dock kvar känslan av törst, men det är också det ända symtomet. Vet inte heller hur jag ska stå ut. Tog nytt hcg idag så imorrn eftermiddag bör jag veta om det bådar gott än så länge elller om det är lika bra att kasta in handduken.
    Jag hann skriva idag att det var lugnt också o så kom det lite igen. 
    Hur mycket blöder du?
    Jag blöder jätte lite men är så van att mensen börjar så, lite och trögt innan det sätter igång. Oron sätter griller i skallen.
    VI får hålla fast vid hoppet att det är normalt med lite blödning. Torsdag testdag, hade tänkt vänta till fred eller Lördag men nu när det är så här kan jag inte vänta. 
    Hoppas på att ditt hcg ökat, hör av dig när du får svar. 
    Håller alla tummar och tår för dig. 
  • Myra
    Zwillinge86 skrev 2014-12-15 23:47:55 följande:
    Jag blöder bara pyttelite också. Kom i lördags morse på toapappret och samma sak ikväll.

Färskt ljust blod, men bara på pappret. Inga droppar eller så. Känner ju att mina slemhinnor är helt ur balans då det skaver och kliar och är allmänt irriterat så det finns säkerligen massa ligiska förklaringar till varför jag blöder, men precis som du gör kopplingar till hur din mens brukar starta så har jag tyvärr samma erfarenhet fast av att det är så missfallen startar.

Det är verklugen en helt sjuk terror det här. Förstår verkligen inte varför man ska utsättas för lyckan av ett plus när glädjen ändå så snabbt ersätts av befogad oro. Tycker också att jag haft lite annorlunda kramper och ryggvärk ikväll, känns verkligen som att min kropp jobbar för att stöta bort det lilla pyret. Vågar inte ens hoppas på att det ska gå vägen.
    Ja det kan ju vara som du säger, slemhinnan som är känslig för både vass vagiator och trosskydd man måste ha. Det har kommit så lite och hade inte märkt något om man inte tittat på pappret. 
  • Myra
    Allfrida skrev 2014-12-16 10:19:33 följande:

Rd 14 här, att det bara är två veckor sen vi var i Åbo känns helt overkligt, det känns som det var väldigt längesen. Veckorna har ändå gått fort paradoxalt nog och ruvningen har varit väldigt lugn, vid mina två tidigare tillfällen har jag varit i upplösningstillstånd framförallt sista veckan. Den här gången har jag varit helt lugn och rätt övertygad om att få ett negativt testsvar, nu dagen innan td kan jag börja känna av spänningen lite grann och hoppas förstås på att få se ett fint plus imorgon trots allt.

Jag har inte haft några såna problem som ni har Myra och Zwillinge, men kan mycket väl sätta mig in i den oro ni känner. Hoppas att det bara är slemhinnorna som spökar och att vi alla får gå med barnvagn till sensommaren/hösten!

Vad spännande med testet i morgon. Hör av dig när du vet. Håller tummarna för dig.

Har inte kommit något mera blod sen i går.
  • Myra
    Zwillinge86 skrev 2014-12-16 19:45:29 följande:
    Stigit från 253 i fredags till 1160 igår, vilket jag förstått ska uppfattas som en normal stegring :) men sen var det förstås innan blödningen igår, å andra sidan har det uppenbarligen gått framåt trots blödningen i lördags. Får försöka skärpa mig och vila i att jag just nu är gravid. Hur ser era symtom ut nu, jag har tilltagande molvärk som oroar mig även om mitt förnuft säger mig att det mkt väl kan va positivt.

Lycka till imorrn Allfrida!

Står ni andra ut till er officiella testdag?

Jag har testdag den 22/12 egentligen.
    Vad härligt att det stigit så mycket sen i Fredags..;) du är ju supergravid..;)
    Molverkan ska du inte oroa dig för, det är livmodern som töjer sig för att ge plats åt lilla pyret. Var det du som hade 3v från ET till testdag? annars så har du plussat väldigt tidigt om du har 1v kvar till testdag. När hade du ET?
    MIna symptomet är ömma bröst, kan bero på progesteronet. Haft lite stramningar i ljumsken som var mera för ett par dagar sen. Nu känner jag mera av att det är stelt där och när jag sträker mig eller gör något kan hugga till.
    Har blivit otroligt trött, kan även et bero på perogesteronet. Idag på kvällen har jag börjat få sura uppstötningar. Vet att jag hade kraftig halsbränna ev av graviditeterna innan jag plussade. 
    Känner att jag har graviditetsymptomer men orolig att det är progesteronet som lurar mig och livrädd att det blir negativt. känner mig inte gravid men alla känslor och oro förvrider hela min hjärna. en dag närmare testdag. 

Vad har du för grav symptomer?
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011