Sira skrev 2015-01-06 20:26:59 följande:
Myra: Det är ju bra att det går att få tag på dem om det är akut, jag hade bara inte en tanke på det överhuvudtaget och mitt ärende var ju inte akut så jag kände mig lite dum när jag fick svar så snabbt på en helg.
När jag ringde igår, som de bad mig om i mailet..., visste hon som svarade (Merja?) redan om det för det hade Marjo (?) redan sagt. Lite roligt att de har så bra koll på en. Så långt ifrån Landstinget man kan komma...
Idag fick jag ett lätt psykbryt. Det psykiska med allt det här; behandling, oro, hopp osv, är verkligen jättejobbigt. Jag tycker normalt sett att jag är ganska lugn och sansad men det är jag inte i närheten av när det gäller detta. Imorse tog jag Lutinus ca en timme tidigare än jag brukar för att det skulle passa jobbet, har lite svårt att gå ifrån hur som helst så jag tyckte det var bättre. I eftermiddags var jag så trött efter jobbet att jag kom på att jag skulle ta nästa två timmar senare än jag brukar. Direkt kom katastroftankarna att allt kanske är slut nu och i mitt huvud var det som att jag missat en hel dags mediciner. När tankarna väl klarnade var det ju bara tre timmar det diffade. Jag fattar ju att det inte kan spela nån roll. Hade det varit så noga med tiderna hade de ju naturligtvis sagt nåt! Men det tog ett tag för min panikslagna hjärna att förstå det?
Det är ju positivt att dom har så bra koll och att dom svarar på helgerna. Förstår att du får dåligt samvete men dom får ju ganska bra betalt av oss och dom har inte dåligt samvete att ta betalt av oss desperata hysteriska känslosamma människor som gör allt vi kan för att få barn. Förstår din känsla och jag brukar inte vara krävande i service på hög nivå men i det här när vi gör sådana här behandlingar med mycket känslor, oro och pengar och det finns inga garantier så ska du inte ha dåligt samvete för att du stör dom en helg med en fråga som inte var så bråttom.
Dom har säkert någon jourgrej så dom var säkert redan på jobbet.
Jag känner igen mig i det du skriver att man inte brukar vara orolig av sig men just i dom här fallen med behandling och allt så blir man lätt hysterisk och orolig för ja typ allt. Sen blir man lätt blockerad för enkla saker för det är så mycket känslor som snurrar runt och blockerar förnuft och logiskt tänkande..;)
Det är inga problem att det blev lite fördröjning med medicinen, jag har gjort samma och blev också jätte orolig. Dom hade definitivt sagt om det skulle vara viktigt med klockslagen. När det är viktigt med tiden så är dom väldigt väldigt tydliga med det.