• Myra

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

NinaCamilla skrev 2015-03-05 19:11:07 följande:

Myra: ÄD kostar 5000 eur och sedan kommer frysning av extra embryo som kostar 1200 eur per rör. Det är redan kostnad för FET så att du inte betalar något extra vid FET. Förstås är resor och boende dyrare och sedan kommer mediciner om du inte ha någon här som kan skriva recept. Jag tycker att man får mycket mer för pengarna men jag vet att gratis är det inte. Håller tummarna åndå!

Då är dom billigare än Åbo. Jag vet att dom fryser ner i rör men hur många ägg per rör har dom? Så då kan det blir dyrare ju flera ägg man får och man måste frysa in dom i flera strån?
    Betalar man inget extra för FET? oj. annars brukas det vara väldigt vanligt att det ska betalas för precis allt.
  • Myra

Ruvardag 9. Trött har jag varit hela tiden men nu jäklar är jag så trött att jag dör. Hungrig och fixerad på mat har jag blivit också. Äte frukost på jobbet o är direkt inte så hungrig då eller till lunch. Men nu skriker det i magen. Man känner sig som ett barn, man vill bara sova och äta.

• Myra

Hur mår ni alla ruvade?

Här är det tröttkoma så det skriker om det. Huvudvärk och okar inte göra något alls. 
    Tror mera att det är medicinen för mig än någon annat. har inga andra känningar. 
    Menskramperna som jag hade tidigare efter Fet har jag inte lika mycket längre. 

• Myra
    NinaCamilla skrev 2015-03-08 08:59:07 följande:

Myra: jag har nästan inga symptom så att jag inte är så hoppfull. Jag brukar ha mycket biverkningar av alla mediciner men nu känns det väldigt normalt. Enda som har förändrats är att kaffe smakar inte lika gott men det kan vara Hcg-sprutan oxå som jag tog i fredags. Ruvardag 6. När testar du myra?

Ge inte upp. Dom gångerna jag har plussat så har jag knappt inte känt något alls. Plussen har alltid blivit lite överraskning fast man kämpat så många år och man trodde man hade koll på kroppen. Fast dom gångern jag plussat så var det inte så mycket mediciner heller. Första gången med pergotime och andra spontant gravid. Tyvärr slutade båda i missfall.

Jag är inte heller så hoppfull för våran del. men ska försöka inte tänka så mycket förrän vi tar ett test. Jag har testdag på onsdag men ska nog vänta till Fredag. Orkar inte ta på onsdag morgon och sen gå till jobbet om man får minus.
    Är på ruvardag 11.
    När är din testdag? 
  • Myra
    NinaCamilla skrev 2015-03-08 14:57:47 följande:

Jag är ruvardag 6 och testdagen på lördag men avvaktar efter helgen. Jag fick blastos så att man kan testa redan på dag 12. Vi kommer ha gäster hemma under helgen och måste vänta med att testa. Att psykbrott pga. minus inte lämplig. Kanske gör blodprov eller kisstest - vet inte än.

Förstår dig, skulle också vänta att testa. Fick också blasto men har inga problem att vänta att testa. Livrädd för resultatet. 
    Skönt att vi har varandra i tråden att stötta varandra. 
  • Myra
    NinaCamilla skrev 2015-03-10 09:07:24 följande:

Myra: Har du några symptom eller sånt? Även om jag försöker att inte analysera, blir det så naturligt. Igen avtar alla mina symptom innan testdagen så att jag är inte hoppfull alls.

Kanske lite ömma bröst men det kan man få av crinonen. Lite mens kramp i bland men mindre nu än tidigare. Skit trött är jag. Men allt kan bli av medicinen så inga förhoppningar här heller. Men samtidigt är det vanligt att man inte känner något runt test fast man är gravid.

Så jobbigt allt det här.
  • Myra
    NinaCamilla skrev 2015-03-10 10:20:16 följande:

Jag håller med dig myra. Jätte jobbigt det här. Jag har också ömma bröst av progesteron och ökat matlust men allting kan vara bara mediciner. Hoppas att du kan visa vägen till plusset under helgen.

Hoppas det men blir nog inte jag som visar vägen den här gången tyvärr.

Hatar känslan att man vet innan att det skiter sig.
  • Myra

NilaCamilla: är du säker att du ska vänta till måndag för blodprov och inte ta ett grav test i helgen?
    Jag tar nog test Lördag morgon när både mannen och jag är hemma. 
    Usch vad jag fasar för det. Bläää 
    Det ska ju vara kul att ta ett gravtest och stora förväntningar men nu är man nästan 100% på att det är negativt.

• Myra
    NinaCamilla skrev 2015-03-11 21:24:36 följande:

Vi har nattgäster under helgen och måste hålla mig tills gästerna har åkt. Jag blir så deppig när jag testar negativt så att kanske testar på söndagskväll när allt är lugnt här. I så fall en vanlig kisstest. Just nu känns det som mensen är på gång men allt kan vara mediciner. Inget hopp här heller och försöker att inte tänkta på testet. Ruvardag 12 är lördagen. Tanke att det här är vår 8 ÄD försök blir man så knäckt när/om det blir minus. Om inte ens ÄD funkar, vad ska man göra då!? Jag har en rada mediciner för att dämpa endometrios och inflammationer - vandrande medicinskåpet. Ni testar på lördagen?

Ja testar på Lördag, lika bra att få det överstökat?:( 
    Som du säger, om inte ÅD funkar, vad gör man då? Skrämmer mig.
    Har ni barn innan?
    Vi har inga barn och det är knäckande att veta att vi med största sanolikhet få leva ett liv utan barn. Vad ska jag göra då med mitt liv? 
  • Myra
    NinaCamilla skrev 2015-03-11 22:09:39 följande:

Vi har inga barn innan heller och hållit med ÄD i 5 år. ÄD var i börja en fantastisk nästan felfritt sätt att bli gravida. Vi väntade många år utan plus tills Vi plussade förra året men det slutade med utomkveds. Livet utan barn skrämmer mig och vet inte om sambon vill det eller om det är ett alternativ. Han är dock positiv än så länge - det är inte hans kropp som sviker. Det är ju pengafråga oxå och åldern.

Jag förstår precis vad du menar. det här är troligen vårat sista försök och chans. 
    Jag vet inte hur jag ska klara av att handskas med den här frågan och att finna sig att det inte kommer bli ett barn. 
    Jag tror jag måste söka någon att prata med. Jag är livrädd att efter alla års kamp och vänta när man stoppat undan alla känslor ska få negativa konsekvenser för mig. Att man försökt och kämpat att vara stark så länge. Visst kroppen sliter och man är slut. Jag är mera orolig för det psykologiska. Jag är över 40 sen att det kostar så mycket pengar. 
    Har ni funderat på andra alternativ?
    Adoption är ännu dyrare och långa köer. och vi är även där för gamla.  Funderar på fosterföräldrar eller liknande. Oplacerade barn. finns barn i Sverige som behöver hjälp
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011