NinaCamilla skrev 2015-03-11 22:09:39 följande:
Vi har inga barn innan heller och hållit med ÄD i 5 år. ÄD var i börja en fantastisk nästan felfritt sätt att bli gravida. Vi väntade många år utan plus tills Vi plussade förra året men det slutade med utomkveds. Livet utan barn skrämmer mig och vet inte om sambon vill det eller om det är ett alternativ. Han är dock positiv än så länge - det är inte hans kropp som sviker. Det är ju pengafråga oxå och åldern.
Jag förstår precis vad du menar. det här är troligen vårat sista försök och chans.
Jag vet inte hur jag ska klara av att handskas med den här frågan och att finna sig att det inte kommer bli ett barn.
Jag tror jag måste söka någon att prata med. Jag är livrädd att efter alla års kamp och vänta när man stoppat undan alla känslor ska få negativa konsekvenser för mig. Att man försökt och kämpat att vara stark så länge. Visst kroppen sliter och man är slut. Jag är mera orolig för det psykologiska. Jag är över 40 sen att det kostar så mycket pengar.
Har ni funderat på andra alternativ?
Adoption är ännu dyrare och långa köer. och vi är även där för gamla. Funderar på fosterföräldrar eller liknande. Oplacerade barn. finns barn i Sverige som behöver hjälp