• Myra

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

NinaCamilla skrev 2014-12-17 16:42:31 följande:

JZ: När vi gjorde ÄD i Åbo (totalt 3 ET och 1 FET), fick jag 2 sista gånger prednisolon och jag tog 10 mg men vid ET fick jag ta 30 mg några dagar efter att dämpa ner immunologi. Nu gör vi ÄD i Grekland och jag tar konstant 20 mg per dag, ungefär 3 veckor innan och ökar till 40 mg vid ET. Jag mådde inte alls bra vid 30 mg men det är nog pga. min hög blodtryck. Om du har reumatiska sjukdom, behöver du mer prednisolon så att försök att tjata vidare med kliniken. Lycka till!

Åt du också för immunförsvaret? DU kanske har en bra förklaring också varför man gör det?

Vad jobbigt att må dåligt av medicinen. Tycker man mår tillräckligt illa av progesteronet och progynon tabletterna. Får sådan konstiga rusningar i bröstet ibland. En bekant sa att man kan få så ibland när man är i klimakteriet så jag vet inte om det sitter kvar efter procren sprutan. Men det var så längesen jag tog den.

• Myra

Hmm mådde blää och illamående och var saftigt hungrig. Kände mig sjuk dag på em och helt slut. Hade lite feber när jag kom hem. Äter lite julgrött och mår inte lika illa. 

• Myra

Har feber, 38,4, nu vet jag varit illamåendet kommer från. Mådde ändå mindre illa efter lite mat. 

• Myra
    JZ79 skrev 2014-12-17 21:42:29 följande:

Ninacamilla, tack för råd ang Prednisolon. Varken jag eller min reumatolog tror min reumatism spelar roll i detta, men jag vill ändå testa. Min reumatism sitter i ryggen och jag behandlas aldrig med kortisontabletter utan med antiinflammatorisk medicin + lokala kortisoninjektioner i lederna. Äter såklart inte antiinflammatorisk medicin samtidigt som vi gör fertilitetsbehandling. Tror det är felskrivet på receptet att jag ska ta 20 mg från start å sen minska efter några dagar. Måste juvara bättre att börja med 5-10mg vid Progynon och plåster start och sen öka upp till iaf 20mg lagom till ET? Som sagt, tror inte jag har nått immunförsvar som ställer till det, vill bara ha nån mer medicin som kan hjälpa att embryona fastnar... Har ju bara gjort en ET någonsin, men vill ju helst att nästa ska bli den som fungerar.

Myra, hoppas verkligen det är en graviditet på G. Känner du igen några symtom? Angående det med psykolog så har jag gått hos psykologen på reproduktionsmedicin på SU i samband med våra misslyckade ivfer och beskedet om att ÄD är vår väg till barn. Före det gick jag hos kurator.. Just nu känns det inte som det är det jag behöver. Försöker inte medvetet hålla det inne, men gråten kommer inte.. Kanske jag redan bearbetat så

Mkt och anade att det skulle bli såhär... Jag vet inte, önskar jag kunde gråta så jag mådde bättre...men just nu bara ihålig å tom...å besviken över att behöva vänta

Pga pengar...

Jaja..hur som helst. Lycka till imorgon!!

Själv ska jag sova..väldigt trött nuförtiden..mycket som hänt.. Kram på er ni fina, tappra & kämpande kvinnor! Plötsligt händer det....det måste det!

Följ ditt hjärta och känn efter vad du behöver. Du verkar vara fullt medveten och ha koll på dig och hur du mår. Du kanske behöver känna dig tom ett tag innan du har energi och kraft att sörja. Förstår din känsla av tomhet, känt den så många ggr också. Har nog inte heller släppt ut min sorg.
  • Myra

Någonstans kände jag på mig det. Blev negativt idag. 
    Febern var det som fick mig att må illa igår. 
    Samtidigt så tyckte jag att jag kände av dom där spänningarna dragningar i nedre delen av magen som man gör när man är gravid. kände jätte mycket igår. 
    Ska vänta 3 dagar och ta ett nytt test men det lär inte visa någon större skillnad. 
    Ska maila Fertinova ändå och kolla när man kan köra nästa gång med våra frysta ägg.

• Myra

Tack vänner för stöttningen. Jag har blivit sjuk igen och hade hög feber igår och den förklarar illamåendet. Resten var nog progesteronet. Jag gör som dom säger och fortsätter med medicinen i 3 dagar i tar ett nytt test på söndag. Dom har tydligen haft flera som plussat efter BIM. När jag slutar med medicinen så kommer mensen o sen har dom stängt nästa vecka. Så till cykeln efter tar vi nya tag. Jag har ju varit så mycket sjuk med bihåleinflammation, ätit pencilin veckan innan ETcoch fick hosta samma dag och feber helgen efter. Nu feber igen. Har fått så dålig kondis av det här och kroppen är i sådan obalans. Frågade om att jag varit så mycket sjuk påverkade och kanske till viss del men fick inget konkret svar.

Jag ska återkomma efter helgerna när jag är frisk och fått vila.

Nu har jag glömt allt. När börjar man ta progynon, CD 1 eller 5 och hur länge åt man innan ET? 3-4v har jag för mig?

Släppt allt när jag trodde jag skulle lyckas med det här.

• Myra
    Zwillinge86 skrev 2014-12-18 10:14:26 följande:

Men vad snopen jag blir Myra, lät ju så lovande. Beklagar verkligen :(

Blev jag också men visste ändå att det inte var något. konstigt att man kan veta. Sen spelar medicinerna ett spratt med falska symptomer.
  • Myra
    NinaCamilla skrev 2014-12-18 14:40:59 följande:

Myra: Beklagar negativ test men hoppas på nästa gång. Det är inte ovanligt med 2-3 försök innan man lyckas.

Det är så surt bara, tycker man redan gjort sina försök med hormonbehandling och IVF som misslyckats. Jag blev så glad över att äggkvaliten var så otroligt bra och läkaren så exalterad över det. Men det räcker tydligen inte alla gånger med super ägg. 
    Känner att jag måste ladda om mer än jag trodde. Välkommen julledighet. 
  • Myra
    NinaCamilla skrev 2014-12-18 17:50:04 följande:

Myra: Jag förstår så väl. Vi kommer göra vårt 7 ÄD snart och när jag började processen i Åbo trodde jag att det skulle funka. Efter 3 ET och 1 FET ingen lycka. Så ibland bara unga ägg hjälper inte men hoppas på att ni orkar kämpa vidare. Ibland behövd tur.

Det som peppar är att man har 8 ägg av jätte bra kvalitet i frysen. 
    Hade man haft lite mera tid så hade man inte varit så stressad. Jag är 41. 
  • Myra
    blomman02 skrev 2014-12-18 10:43:48 följande:

Sira - jag frågade när vi va på samtal och jo man kommer sist i kön :/

Nej vad tråkigt att man hamnar längst ner i kön igen. Det är surt men samtidigt rättvist för dom som inte gjort något försök än och väntar på sin tur. 
    Allt är så jobbigt ovh bökigt när det inte funkar första gången. 
    Tänk vad man sluppit massa onödigt lidande och sparat tid och pengar. 
    Får dåligt samvete att klaga, finns människor i världen som har det värre. 
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011