• Myra

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Proxima skrev 2015-01-15 21:07:36 följande:

Hej tjejer... Nu är det över för denna gång för oss :( Jag började blöda igår (v15) och fick ont i magen. Ingen störtblödning utan egentligen bara när jag gick på toa. Idag tog jag kontakt med gynmottagningen och fick komma in för UL. Två läkare undersökte mig men ingen av dem såg något hjärtljud. Min kropp har inte förstått att bebisen inte lever längre men den lilla blödningen tyder väl på att den börjar stöta bort fostret. Så jävla ledsna och chockade nu... Trodde det skulle gå vägen :( Kram på er

Men ohh vännen. Så ledsen för er skull. Fan vad det är surt att ni är många som förlorar. 
    Störta styrkekramen till er. 
  • Myra

Promixa: hoppar att det kommer att övara över snart så ni kan sörja klart, gå vidare och ladda om. Tycker att du allt ska ring om du har ont. Dom brukar vara noga med att man ska ringa om man har ont. Jag gillar inte det där med att vänta ut det. Visst bästa är om kroppen sköter allt själv men ibland behöver man lite hjälp både för kroppen och psyket. 
    Om du känner att du behöver hjälp tidigare så tveka inte att ringa. Det är jobbigt som det och med allt som vi går igenom. 

Pratade med Fertinva idag. Var ok att ta 2*75 i styrka när det inte finns kvar styrkan i 100. Jag kollade på fass och kunde inte se att 100 inte finns kvar längre. Jag undrar om det var slut i lagret och bara 75 fanns. Minns att det var slut på pergotime en period när vi började med att få hjälp. 

• Myra
    Proxima skrev 2015-01-17 12:31:38 följande:

Tack tjejer. Har gråtit och förbannat livets orättvisa i två dagar nu och känner verkligen att jag vill att det ska vara över nu! Jag blöder ff bara lite och orkar inte vänta till torsdag, får psykbryt på det här :( Kroppen signalerar ff graviditet så jag gissar att det tar ett tag för det att komma ut på egen hand. Det är psykiskt och känslomässigt jobbigt att bara vänta, precis som du skrev Myra. Ringer sjukhuset igen på måndag och kräver operation! Kram

Ja jag tycker verkligen du ska ringa när du känner som du gör. Det är inte ok att du går och har det så du har det och när du tar det så hårt vilket är naturligt. Vi som gör det här tar allt sådan här hårdare för vi har kämpat och gått igenom så mycket. Vi är mera oroliga och vi har så fokus på kroppen, mediciner och allt med fertilitet och graviditet mm. Det måste vården ha förståelse för. Varför måste du opereras? Låter så stort. Kan du inte ringa gynakuten så du får hjälp i helgen.
  • Myra
    Proxima skrev 2015-01-17 22:40:38 följande:

Nja, inte opereras kanske utan skrapas Myra. Fast jag vet inte om det behövs längre... Började få "värkar" på eftermiddagen (har fött barn så jag kände igen det) och de var ordentligt smärtsamma. De ökade i intensitet och längd under ett par timmar men sen kom det ut både det ena och det andra (förlåt men det var så det var). Så det kändes som en liten miniförlossning. Låter kanske hemskt men det kändes skönt när det var över... Hoppas bara att allt kom ut nu! Vill få tänka framåt och ladda om. Det tog oss 2 1/2 år att bli gravida denna gång och jag känner att tiden rinner iväg. Jag fyller snart 42... Kram

Jag tycker det är så hemskt att man ska få sköta om det hemma sjäv när du gått så långt. 
    Att få en miniförlossning själv hemma är inte ok. Jag har inte fött barn och jag skulle nog få panik när jag fått så ont. Varför är det så svårt att få hjälp eller är det för sjukvården inte så allvarligt att få missfall i dom här veckorna? Rent psykologiskt behöva hjälp, man är både rädd och orolig.  När jag fick missfall i v 7 så kom det och så ut. Blödde jätte mycket i en vecka och kunde inte jobba ett par dagar. Hade tur som inte hade ont. 
    Hoppas att det går över nu och allt kommit ut så du kan gå vidare. 
  • Myra

Mensen har inte kommit så det blir primulot-nor. Ska tydligen äta 3 tabletter om dagen. Har jag aldrig gjort tidigare. Någon som gjort det? Har bara ätit 1 tablett tidigare.

• Myra
    Proxima skrev 2015-01-19 16:42:54 följande:

Liten uppdatering från mig... Trots värkarbete och tro att allt var klart visade undersökningen idag att graviditeten är kvar :( det blir skrapning i morgon. Skönt att jag tjatade till mig en tid i dag istället för torsdag och att de hade tid för skrapning snabbt! Blev sjukskriven månaden ut också. Läkaren såg på mig hur jag mår :( Har aldrig varit sjukskriven förut någon gång men nu tror jag kanske att jag behöver det, i alla fall den här veckan ut.

Myra: Har bara tagit en om dagen av Primolut nor.

Vad skönt att du fått tid i morgon och även sjukskriven. Man faller nog lite platt fall när man gått igenom det här och det störta toppen när man plussar så klart att det blir ett jätte fall när man får missfall. 
    Ta hand om dig och göra massa saker du gillar så du tänker p annat.
    stor kram
  • Myra
    Proxima skrev 2015-01-22 10:20:08 följande:

Ja, sorgligt är det den här situationen. Fast jag gör precis som jag tänkte nu. Ligger i soffan under en filt, en brasa brinner i kaminen. Ute snöar det och jag läser en bra bok :) Har Ben & Jerrys i frysen (tröstmat!) och fina, vita tulpaner på köksbordet. Jag tänker försöka må så bra som möjligt och vill göra ett nytt försök så fort som möjligt. Min sambo är inte riktigt där än, vill inte ens prata framåt, men jag väntar in honom. Jag ser det som att jag laddar om nu, känslomässigt. Är väldigt känslig (gråter för minsta lilla) men även förhoppningsfull. Vi blev ju gravida på första återföringen! Det är ju jättepositivt!!! Tänkte ta en kontakt med Fertinova nästa vecka och informera om vad som hänt iaf. Någon annan som är på gång snart igen?

Du går helt rätt som vilar och tar det lugnt. Man måste få sörja innan man går vidare. 
    styrkekram
  • Myra

Har fått brev från förvaltningsrätten idag angående vår överklagan till försäkringskassan att vi blivit nekad ersättning för vård i Finland. Även om det var väntat så känns det surt. När man stått i kö sen innan man var 38 och inte fått vården man har rätt till och sen får avslag på sin ansökan och överklagade. Man kan även överklaga den så lika bra att köra på.

• Myra
    Proxima skrev 2015-01-23 14:03:17 följande:

Allfrida: Spännande med återföring snart :) Sista FET... Måste ni börja om från början sen? Fast det kommer ni såklart inte behöva för det kommer ju att gå vägen med detta lilla guldembryo!!!

NinaCamilla: Vad spännande att du ruvar igen! Och två blasto, blir bra odds ;) Håller tummarna för er!

Myra: Ja, sorgen måste få ta plats... Känner mig rätt handlingsförlamad och det är inte likt mig. Jag jobbar som chef och är även väldigt driftig privat men luften har liksom gått ur mig :( Orkar inte ens sätta på tvättmaskinen och har väldigt svårt att sova på nätterna. Blir liggandes med tankar, gråt och grubblerier... Det går också väldigt mkt fram och tillbaka. Ena timmen känns det ok och "som vanligt" och nästa öppnar sig avgrunden igen :( Men det blir mer och mer sällan som de djupa dalarna kommer så det är på väg åt rätt håll iaf :)

Man behöver inte var starkt och duktig hela tiden. Många har det kravet över sig och det är det som gör att allt rinner över en dag. Man klarar inte av att vara det hela tiden. Sen när det kommer något sådant här så raseras allt och det är helt naturligt. Man orkar inte, vi är inga robotar. Du som chef kan jag tänka mig att du har höga krav. Du gör helt rätt som tar det lugnt och vilar upp dig och att du känner att det går åt rätt håll. 
  • Myra

Fasen vad tiden går långsamt fram. Jag dör.  Så här långsamt har det inte gått tidigare. 
    Tålamodet är inte på topp och vill börja med plåstrens nuuu helst gjort FET igår. 
    Man bara väntar och väntar. Sista dagen med primulot-nor på torsdag och mensen borde komma på Lördag. 

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011