Proxima skrev 2015-01-17 22:40:38 följande:
Nja, inte opereras kanske utan skrapas Myra. Fast jag vet inte om det behövs längre... Började få "värkar" på eftermiddagen (har fött barn så jag kände igen det) och de var ordentligt smärtsamma. De ökade i intensitet och längd under ett par timmar men sen kom det ut både det ena och det andra (förlåt men det var så det var). Så det kändes som en liten miniförlossning. Låter kanske hemskt men det kändes skönt när det var över... Hoppas bara att allt kom ut nu! Vill få tänka framåt och ladda om. Det tog oss 2 1/2 år att bli gravida denna gång och jag känner att tiden rinner iväg. Jag fyller snart 42... Kram
Jag tycker det är så hemskt att man ska få sköta om det hemma sjäv när du gått så långt.
Att få en miniförlossning själv hemma är inte ok. Jag har inte fött barn och jag skulle nog få panik när jag fått så ont. Varför är det så svårt att få hjälp eller är det för sjukvården inte så allvarligt att få missfall i dom här veckorna? Rent psykologiskt behöva hjälp, man är både rädd och orolig. När jag fick missfall i v 7 så kom det och så ut. Blödde jätte mycket i en vecka och kunde inte jobba ett par dagar. Hade tur som inte hade ont.
Hoppas att det går över nu och allt kommit ut så du kan gå vidare.