• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • Myra
    Proxima skrev 2015-01-15 21:07:36 följande:

Hej tjejer... Nu är det över för denna gång för oss :( Jag började blöda igår (v15) och fick ont i magen. Ingen störtblödning utan egentligen bara när jag gick på toa. Idag tog jag kontakt med gynmottagningen och fick komma in för UL. Två läkare undersökte mig men ingen av dem såg något hjärtljud. Min kropp har inte förstått att bebisen inte lever längre men den lilla blödningen tyder väl på att den börjar stöta bort fostret. Så jävla ledsna och chockade nu... Trodde det skulle gå vägen :( Kram på er

Men ohh vännen. Så ledsen för er skull. Fan vad det är surt att ni är många som förlorar. 
    Störta styrkekramen till er. 
  • Zwillinge86

Hej tjejer... Nu är det över för denna gång för oss :( Jag började blöda igår (v15) och fick ont i magen. Ingen störtblödning utan egentligen bara när jag gick på toa. Idag tog jag kontakt med gynmottagningen och fick komma in för UL. Två läkare undersökte mig men ingen av dem såg något hjärtljud. Min kropp har inte förstått att bebisen inte lever längre men den lilla blödningen tyder väl på att den börjar stöta bort fostret. Så jävla ledsna och chockade nu... Trodde det skulle gå vägen :( Kram på er

Men fy vad hemskt, beklagar verkligen! Och så sent så v15! Det är ju verkligen nu ni ska ha kunnat börja slappna av och så händer det som varken får eller ska hända. Lider med er :( tror läkarna att hjärtat slutat slå nu eller tidigare? Ta hand om varandra. All värme och kärlek till er <3
  • Proxima

Tack för stöd. Grät hela dagen och kvällen igår... Det är riktigt tungt :( Dessutom måste jag vänta på att kroppen "tar hand om det". Har återbesök nästa torsdag och, om inget hänt, då blir det abortmedicin eller operation/skrapning. Känns lite läskigt att bara vänta på att det ska komma ut av sig själv... Ont gör det också :(

Zwillinge: De sa att fostret även var litet för tiden men de sa inte hur mkt för litet, fick ingen tidpunkt för när det slutat växa.

• blomman02

Stor kram Proxima, så fruktansvärt. Som Zwillinge säger, det är ju nu du skulle kunna börja njuta.. Inga ord i världen hjälper just nu. Ta hand om dig och ta det i din takt. Kramar i massor

• Myra

Promixa: hoppar att det kommer att övara över snart så ni kan sörja klart, gå vidare och ladda om. Tycker att du allt ska ring om du har ont. Dom brukar vara noga med att man ska ringa om man har ont. Jag gillar inte det där med att vänta ut det. Visst bästa är om kroppen sköter allt själv men ibland behöver man lite hjälp både för kroppen och psyket. 
    Om du känner att du behöver hjälp tidigare så tveka inte att ringa. Det är jobbigt som det och med allt som vi går igenom. 

Pratade med Fertinva idag. Var ok att ta 2*75 i styrka när det inte finns kvar styrkan i 100. Jag kollade på fass och kunde inte se att 100 inte finns kvar längre. Jag undrar om det var slut i lagret och bara 75 fanns. Minns att det var slut på pergotime en period när vi började med att få hjälp. 

• JZ79

Ååhh nej Såhär skulle det ju inte bli!! Massor med stykekramar
  • Proxima

Tack tjejer. Har gråtit och förbannat livets orättvisa i två dagar nu och känner verkligen att jag vill att det ska vara över nu! Jag blöder ff bara lite och orkar inte vänta till torsdag, får psykbryt på det här :( Kroppen signalerar ff graviditet så jag gissar att det tar ett tag för det att komma ut på egen hand. Det är psykiskt och känslomässigt jobbigt att bara vänta, precis som du skrev Myra. Ringer sjukhuset igen på måndag och kräver operation! Kram

• Jennie69

Så fruktansvärt det du får gå igenom! Var och ens mardröm och fruktan som hänger i de här trådarna. För vissa går det bra, men inte för alla. Och man vill inte vara bland de det går illa för. Men det är ju inget man kan styra över tyvärr. Man kan inget annat än gå igenom det och gråta och bli förbannad. Och man klara sig igenom det på nåt sätt för vad har man för val.

Min värld höll på att gå under när jag fick mitt missfall i vecka 10 (naturlig graviditet). Hade ingen aning om hur ett missfall var för sånt pratar man inte om. Glädjen man hade innan förbyttes till enorm sorg på bara några timmar.

Hoppas du får all hjälp du vill ha och behöver! Kram!

Proxima skrev 2015-01-17 12:31:38 följande:

Tack tjejer. Har gråtit och förbannat livets orättvisa i två dagar nu och känner verkligen att jag vill att det ska vara över nu! Jag blöder ff bara lite och orkar inte vänta till torsdag, får psykbryt på det här :( Kroppen signalerar ff graviditet så jag gissar att det tar ett tag för det att komma ut på egen hand. Det är psykiskt och känslomässigt jobbigt att bara vänta, precis som du skrev Myra. Ringer sjukhuset igen på måndag och kräver operation! Kram

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011