• Längtar12345

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Vargmor skrev 2014-11-23 17:37:26 följande:

Hej, har inte orkat vara inne på ett tag. Fick missfall 1/11 i v 10+3. Känns fortfarande väldigt tungt men har iaf slutat att blöda nu. Vill försöka igen så fort som möjligt och har ägg i frysen i Finland. Men har samtidigt kommit fram i kön på Sahlgrenska. Ska dit på möte på torsdag och höra vad de säger. Dock blir det troligen inte insättning förrän i februari/början av mars om vi kör på Sahlgrenska. Mycket tankar just nu... Vill passa på att gratta Lillan15 och alla som fått positiva besked sedan jag sist var inne. Vill också tacka er som gav mig råd sist jag var inne. Det betyder mycket!

Beklagar mf!! Kramar
  • Längtar12345

De gjorde ul på magen vid FET vid min ÄD på SU.

Myra skrev 2014-12-04 18:52:03 följande:

Ni som gjort ivf o äggdonation. Gjorde dom även ultraljud på magen vid ET?

Dom gjorde det i Åbo på mig men aldrig på mina 2 ivf jag gjorde. Blev lite överraskad. Det är för att dom lättare ska se vart dom placerar embryonet. Under hur dom gjorde i Sverige, utrustning som skiljer?

I Sverige så gick slagen direkt från labbet till utrustningen/ultraljuds staven men här kom dom med en lång målriktade sak.

Jag önskar du hade en skärm så man kunde se bättre;) vid mitt första ivf kunde jag E tydligt när dom stack hål på blåsan och sög upp ägget. Det var så jäkla häftigt.

• Längtar12345
    Proxima skrev 2014-12-06 18:07:38 följande:

Å nej!!!!!! Jag blöder... Massor :( 8+2 idag men jag tror tyvärr att det är ett missfall... Kommit både klumpar och en massa färskt blod :( och vi som fick se vårt lilla under på VUL med ett jättefint hjärtslag igår, känns rätt grymt...

Onej!!!. Men det måste inte betyda mf. Man är mycket mer blödningsbenägen med donerade ägg. Jag blödde flera gånger tidigt i min graviditet. En gång ordentligt, med riklig mängd färskt blod i vecka 7+5. Vi satt hela påskafton på akuten med tårar och jag var helt övertygad om mf. På ul såg vi trots allt ett pickade hjärta. Vi fick då reda på att om man sett hjärtat i vecka 8-9 så minskar risken för mf avsevärt. Jag hoppas verkligen att det ska gå bra för er. Ge inte upp ännu, det finns hopp! Många kramar!
  • Längtar12345
    JZ79 skrev 2014-12-06 11:06:50 följande:

Tack för ert stöd tjejer. Testade negativt i morse också såklart. Hade inte väntat mig något annat.. Gör ett sista test på måndag, det är då 4 dagar efter ordinerad testdag. Vill bara prata med Åbo och fundera lite på hur vi gör nu. Vi har ju inget i frysen och vi måste få tillbaka pengar från fk innan vi kan göra ett försök till. Vi har precis skickat in den sista kompletteringen så nu är det bara en lång väntan. Vi borde ha rätt till ersättning eftersom vi har rätt till denna behandling i Sverige.

Usch va det känns tungt nu...

Usch vad tråkigt!! Styrkekramar!!
  • Längtar12345
    Proxima skrev 2014-12-08 19:02:17 följande:

Nytt VUL idag visade att liten har vuxit sen i fredags och att hjärtat pickar på som det ska :) Såååå sjukt lättad även om jag inte kan fatta hur jag ff kan vara gravid efter en sådan massiv blödning!!!! Tack för visat stöd <3

Underbara nyheter. Njut av att vara gravid!
  • Längtar12345
    Zwillinge86 skrev 2014-12-13 03:52:23 följande:

Blöder redan. Vet att det mkt väl kan vara en normal ofarlig blödning, men ändå. Varför måste det alltid vara såhär. Det slår aldrig fel; upp som en sol och ner som en pankaka. Är det för mycket begärt att någon gång få glädjas utan anledning till oro!?

Förstår att du blir ledsen och orolig, men inte ut något i förskott. Jag blödde mycket till och från under de första 12 graviditet veckorna. Man är mycket mer blödningsbenägen med donerade ägg. Håller tummarna för dig! Kram
  • Längtar12345
    Proxima skrev 2014-12-14 10:26:14 följande:

Blev ingen stor blödning den här gången men man blir ju så himla rädd! Förra ggn var det någon här som skrev att det är större risk för blödningar med donerade ägg? Ff lite mensmol i magen och vi har nytt VUL på fredag så det är väl vara att bita ihop tills dess. Vecka 10 nu iaf...

Så spännande att det är så många som ruvar nu! Chans på många plus framöver.

Zwillinge: Hur har det gått? Har blödningen avstannat?

Hej. Jag blödde till och från under de första 12-14 veckorna och hade då tät kontakt med repro SU där jag gjorde min äggdonation i mars 2014. Jag gjorde Vul i vecka 7 9 och 12, alltså ett extra pga rikliga blödningar. Då berättade dem att vi med donerade ägg var mer blödningsbenägna men jag fick aldrig något svar på om man vet varför det är så. Min läkare berättade även när jag var i vecka 12 att om man sett ett växande embryo med ett fint hjärtsjukdom i vecka 8,9 så minskar även risken redan där för missfall avsevärt. Det hade jag gärna behövt veta tidigare för jag mådde riktigt dåligt över mina tidiga blödningar och veckorna mellan 6-12 kändes som en evighet och tog ganska hårt på mig. Håller tummarna hårt för att det är ofarliga blödningar!!! Förstår din oro men försök att hålla huvudet kallt. Många kramar!
  • Längtar12345

Proxima kram till dig. Det rann tårar på min kind också när jag läste ditt inlägg. Så ledsen för din skull.

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011