• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • NinaCamilla

Surrogat är tillåtet i USA, Grekland, Georgien och Indien. Jag vet inte om skillnader för regler eller priser.

För mig tar det nog cirka vecka innan mensen dyker upp speciellt nu när jag har tagit progesteron sprutor som är starkare än vaginatorer. Annars kommer mensen nästan 2 dgr efteråt. Kroppen är dock helt knas några månader efter behandlingen, iaf hos mig.

• Anemon

Myra och NinaCamilla, tänker på er! Det var inte så här det skulle gå! Så tråkigt att det inte gick vägen för er. Styrkekramar till er båda.

• mirakel

Ninacamilla ???? och Myra ????......

Fasen. .....hittar inte ens ord....

Hoppas ni orkar vidare!

Styrkekramar

• NinaCamilla

Tackar Anemon och mirakel. Jag har lidit av mensvärk från H-te och överdoserad smärttabletter hela helgen. Vi har bestämt oss att ta en 2-4 mån paus och njuta av våren. Kliniken vill att jag ska lägga mig under kniven igen och göra hysteroskopi. Sedan läggs starkare mediciner att dämpa min endo inflammationer. Jag undrar om vi nånsin kommer få vårt efterlängtade barn

• Sira

Tittar in här igen och ser att det inte gick vägen Myra. Så ledsen för din skull. Vet inte ens vad jag ska skriva. Hoppas din man ändrar sig angående fler försök, om du känner att du orkar igen. Och annars att det blir bra ändå, på nåt sätt. Fy vilken mardröm. Skulle vilja skriva tröstande ord men vet inte om det finns några i den här situationen... Känner så med dig.

• Lie71

NinaCamilla och Myra, ser nu att det inte gick vägen denna gång heller.
    Fasen vad tristGråter 
    Ni är underbara som orkar komma igång igen och igen, det är styrka! Glöm aldrig er styrka och kämparvilja, ni är bäst.
    Tänker på er och sänder de varmaste styrkekramar till er.

• Anemon

Det gäller att ha tålamod när man sysslar med det här! Usch, förra månaden började jag förbereda frysåterföring med att äta Progynon......fick avbryta pga cysta. Påbörjar nedreglering med Procren för 2v sedan, kontroll i går cysta kvar men E2 prov visar att den ej är hormonellt aktiv och att jag verkligen är nedreglerad men slemhinnan är för tjock! Inte idealiskt att fortsätta, mao måste avbryta igen. Nu ska jag helst göra en sonar.....ja en utökad kontroll av livmodern. Jag har gjort två sådana undersökningar tidigare så frågan är hur jag ska lyckas få en remiss till det nu när jag dessutom är 42 och inte får gå genom landstinget. Grrr arg på världen idag och det känns som om målet med allt är helt ouppnåeligt!

• Proxima

Hej på er igen! Jag har haft en rätt lång paus härifrån. När vi förlorade vår ÄD-bebis i vecka 15 i januari var det som att dra ner ett mörkt skynke... Orkade inte ens tänka på nya försök utan ville bara sörja... Idag har jag börjat med Progynon igen och räknar med FET i början av maj. Tänk vad längtan är stark! Även när man rasar så djupt så kan man resa sig igen, märkligt och mäktigt. Har inte läst ikapp men ser att det inte gått som ni hoppats Myra och NinaCamilla :( jag beklagar verkligen. Stor kram

• mumin99

Hej. Jag har tre kartonger  Crinone  gel 8 % med utgångsdatum Maj 2015(2st) och Juni (1st) 2015. Behöver inte dem så ifall du bor I Stockholm och är I behov av medicinen så skänker jag dem till dig.

• NinaCamilla

Proxima: Skönt ATG höra från dig och ni är på gång igen! Jag tar en paus nu från allting eftersom sista 2 försöken tog kål av mig. Både fysisk och psykisk behöver jag hitta mig själv. Alla hormoner har förstörd kroppen och kondition men vi ger inte upp. Fortsätter under sommaren kram

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011