Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Hej allihop, har läst i tråden till och från i något år och har nu läst ikapp sedan årsskiftet. Säger grattis till dem som lyckats och stort lycka till, till oss andra!
Nu har även vi kommit till insikt att ÄD får bli våran väg och det lutar åt Finland. Vad jag har kunnat se här har de flesta valt Åbo eller Helsingfors, är det bara för att det är lättare med resorna eller finns det fler anledningar? Tammerfors har nämligen inga köer och det lockar såklart.
Vidare undrar jag hur ni gör med mediciner, finns det läkare här som skriver om recepten eller köper ni i Finland?
Vi tog virusproverna i januari hiv, hepatit osv, kommer vi behöva ta om dem igen eller räcker det med dem?
Såg att nån hade frusit sperma första besöket för att slippa åka dit igen i det syftet. Är det fler som gjort så? Är det en nackdel att de först ska frysas och sedan tinas?
Har ni gjort psykologutlåtandet i Finland eller här hemma? Känner mig väldigt osäker kring detta då jag det känns som att det inte finns något rätt eller fel. Några tips på hur ni tänker?
Massor med frågor, hoppas ni orkar svara på några..