Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Hej allihop,
Står i kö för äggdonation på Sahlgrenska men lär inte vara framme där förrän nästa höst/vinter. Vi beslutade tillslut att vi inte orkar vänta så länge så vi kontaktade Fertinova i Helsingborg i oktober och har fått tid för ett första besök i början av februari. Det känns fortfarande som det är mycket jag inte har koll på för äggdonation så alla tips och ideer här känns som ett stöd.
.
Vi har försökt i ca 7 år med olika former av behandlingar. Senast 3 st IVF på Sahlgrenska. Får många ägg men de utvecklas inte så har aldrig gjort någon återinsättning.
Två frågor nu direkt som jag undrar över. Behöver ju be om mina journaler, genomföra psykologsamtalet, ta vissa prover och sedan när behandlingen är igång ta ultraljud. Kan jag berätta för Sahlgrenska att jag står i kö i Finland eller tappar jag min plats på Sahlgrenska då? Vet ju att många vänder sig utomlands medan de står i kö i Sverige. Annars måste jag hitta en annan klinik här i Göteborg som kan göra prover och undersökningar. Vet ni hur det fungerar?
Fråga 2: Vi har stått i kö ca 1 mån men fått tid i Helsingborg först i början av februari. De säger ca 6 mån väntetid, räknar de då från besöket i feb eller från när vi ställde oss i kö i okt?