• Proxima

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Hej!

Jag undrar om jag kan få hänga på i den här tråden? Vi har precis fått veta att vi har fått en donator :) Vi går på Fertinova i Åbo och jag kommer att få instruktioner kring hur jag skall medicinera och tidsplan imorgon förmiddag. Detta blir vårt första ÄD försök och vi har bara gjort ett IVF-försök innan. Vi fick inte fram ett enda ägg eftersom mitt AMH-värde var >0,2 :( fast jag tog maxdos Menopur. Detta gjorde att vi genast gick vidare till ÄD, fanns liksom inget hopp med mina gamla ägg... Jag är 40 och min sambo är 30.

Känner mig väldigt spänd inför morgondagen!

• Proxima

Tack för välkomnanden :)

Pratade med Fertinova idag och de sa att vi ska vänta in min nästa mens och att jag redan första dagen ska börja ta 3 st Progynon (? Tror det var det som tabletterna heter?) och sen fortsätta så. Ingen spruta alltså. Är det bra att göra så? Ni som har lite erfarenhet? Trodde jag skulle ta spruta först men det skulle vi tydligen skippa för att hinna äggåterföring före jul... Hjälp mig gärna med er expertis :)

• Proxima

Lillan 15 och Anemone: Kul att vi ligger rätt lika!!! Jag har nog inte riktigt fattat att det är på G nu ð??

• Proxima

Oj, vilken aktivitet i tråden! Kul!!! Och flera stycken som har fått plus, stort grattis till er :) Det får hoppet om att någon gång lyckas att höjas rejält. Jag har haft lite svårt att tro på att ÄD kan lyckas öht men det förstår jag nu att det gör. Hoppas och tror att jag snart är där själv :)
    Jag har en fråga till er som gjort försök tidigare; Hur mkt medicin behövs? Jag har fått utskrivet Progynon, Crinone och Procren-spruta. Har hämtat ut 3x28 Progynon, 30 applikatorer Crinone och en spruta... Har dessutom en hel del Progesteron-vagitorier kvar sen IVF. Jag har frikort på medicin fram till mitten av december och därför undrar jag om jag ska ta ut mer? Kostar mig inget just nu men onödigt om det inte går åt liksom... Någon som kan berätta hur mycket det går åt? Tacksam för svar ;)

• Proxima

Lycka till med resorna imorgon!
    Anemon: Oj, sånt har jag inte alls tagit reda på... Kanske är lite godtrogen men jag har liksom tagit för givet att de inte skor sig på oss som har problem med våra egna ägg av någon anledning. Bör man vara om sig och kring sig när det gäller detta? Kolla upp alla detaljer? Har inte ens reflekterat över detta :(

• Proxima

Här i tråden händer det saker, kul med en aktiv tråd! Grattis till er som ruvar :)
    Jag har haft väldigt konstig mens den här ggn... Började blöda typ 1/11 och har blött sen dess men inga mängder. Jag ska börja med Progynon så fort jag får nästa mens för att sen göra vårt första försök med ÄD och det känns verkligen inget kul att mensen strular! Vi gjorde IVF-försök i augusti med högsta dosen Menopur,450, och mensen har inte varit normal sen dess. Är så orolig att vi inte ska hinna med ett försök före jul nu när vi äntligen fått en donator :( Går i Åbo. Har någon annan varit med om mensstrul och hur ska man resonera? Jag menar tänk om jag blöder oavbrutet? När ska jag då börja med Progynon???

• Proxima

Lillan15: Ses gärna över en fika om timingen stämmer :) Prel v 51 här med. Verkar som jag slutat blöda bara för att jag skrev det här vilket är toppen!!! Hoppas bara att nästa kommer i tid nu.
    Ypke: Har haft en del strul med blödningar tidigare men de har inte hittat nåt fel... Får väl se om det behöver kollas på igen. Tror det kan vara en kombo av hormoner och psykisk press.

• Proxima

Klart vi ska ses om vi är i Åbo samtidigt Tilda76 och Lillan15 :) Har ÄL-flytning idag och det stämmer med när den borde vara så hoppas, hoppas att jag bara blödde längre än vanligt denna mens (av någon konstig anledning) men att nästa kommer som den ska! Alla papper inskickade och klara, fakturan betald och mediciner hämtade."Bara"att vänta nu då ;) känns inte så bara... Kan vi inte presentera oss lite för varandra? Eller har ni redan gjort det tidigare i tråden? Typ ålder på dig och din respektive, hur länge man försökt bli gravid, om man har barn sen tidigare och så. Någon som vill?

• Proxima

Liten presentation av mig; jag är 40 och min sambo 30, vi har försökt bli gravida i två år, även gjort ett IVF i augusti men jag har väldigt lågt AMH så det blev inga ägg alls :( Jag har fyra (!) barn med min exman men min sambo har inga biologiska barn. Han är en fantastisk bonuspappa till mina barn men han har en stark längtan efter ett biologiskt barn. För mig har det tydligen gått snabbt utför med äggproduktionen då samtliga mina barn blivit till på första försöket utom nr tre som blev till på andra... De är 5-16 år. Och nu är det helt kört med mina egna ägg. För mig var steget inte stort alls till ÄD. Föräldraskap sitter inte i biologin utan är en roll som man förtjänar

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011