• Proxima

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

7400 euro är priset för själv ÄD och en återföring. Sen tillkommer eventuell nedfrysning (om man får embryon som går att frysa) och den avgiften betalas per år. Långtidsodling (till blastocyst) kostar ca 5000kr har jag för mig och även om man gör fler återföringar så är det avgifter för det också... Så de kan ta betalt :(

• Proxima

Vi flyger till Helsingfors och tar tåget till Åbo :) Sitter på Arlanda och väntar på planet nu! Har inte hittat nåt direktflyg till Åbo från Arlanda...? Vilket flygbolag var det?

• Proxima

Tack Lillan :) Jag är nu ruvare för första gången!!!! Ruvar på en blastocyst och har TD 12/11. Tyvärr fick de lov att tina 12 av våra 16 embryon så vi har fyra kvar i frysen. Hoppas så att denna lilla vill stanna! Någon som vet vad graderingen står för? 1-6 på våra embryon men vet ju inte vilket som är bra resp dåligt??

• Proxima

Tack för förklaringen Allfrida! Vi hade tre ettor men har bara två tvåor och två sexor kvar nu...? Det borde ju betyda att vi egentligen bara har två som är nåt att räkna med :( De fick tina så många eftersom vi valde att långtidsodla och ville ha en blastocyst för återföring. Den som vi återförde var den enda som nådde det stadiet så det är vår vinnare!!! Jobbigt Myra med energitjuvar. Det behöver du verkligen inte i det här läget :(

• Proxima

Och hur har ni andra klarat av väntan fram till TD efter era återföringar????? Blir galen av väntan redan ???? Läser om en hel del folk som testar tidigare... Någon som gjort det? Känner absolut ingenting idag :( Inte ens av medicinerna. Fast det är ju bara två dagar sen FET så det kanske inte ens har fäst än ????

• Proxima

Anemon; kul att ni är på G! Jag har inte tagit Procren någon gång så jag vet tyvärr inte.

• Proxima

Allfrida: Läste lite på nätet och tydligen brukar blastocyst fästa inom ett par dagar. Kände litet hugg i de regionerna igår fm men vågar inte hoppas... Pratade med sambon som vill vänta med test till TD så jag får snällt foga mig och försöka sluta att analysera allt jag känner ;)

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011