• Proxima

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Allfrida: Du skrev att magen molar och brösten spänner... Har du haft så hela tiden? Jag känner INGENTING! Jo, brösten är lite, lite ömma men annars inget :( Hur räknar jag RD? Hade ju återföring i onsdags med blasto; är jag på RD 4 eller 5? Räknas återföringsdagfn som 0 eller 1? Å, vad denna väntan är frustrerande....!

• Proxima

Sira: Välkommen hit!

Allfrida: nä, att väntan skulle vara så här frustrerande kunde jag aldrig tro ;) Jag är ju bara på RD 4 idag då alltså... 10 låååånga dagar kvar till test! Känns som om tiden kryper fram och att jag hela tiden känner efter symptom och letar info på nätet :D

• Proxima

Äntligen :) Diffus mensvärk och hormonsvettningar! Känns bra att iaf märka av att jag tar stora hormondoser :D Sen om det betyder graviditet eller inte har jag ingen aning om men det märks nåt iaf! Man får vara glad för det lilla ;) Dagarna går fortare nu när jag är tillbaks på jobbet också. Kram på er mina kämpar-systrar :)

• Proxima

Myra: Jag hade samma problem med att mensen inte riktigt ville dra igång... Tror att hjärnan vill så mkt så att man spänner sig :( Hoppas den kommer igång på riktigt snart!

• Proxima

Allfrida: Hur går det för dig med ruvningen? Jag är ff sugen på att testa tidigare (RD 8 idag) men sambon är bestämd på att vi ska vänta... Hoppas att vi båda får varsitt fint plus :)

• Proxima

Åååå nej Allfrida :( Vad tråkigt!!!! Beklagar verkligen och skickar en stor & varm kram. Kände du på dig att det skulle bli negativt? Jag vet inte vad jag skall tro... Väntan är ju urjobbig och ovissheten. Skräcken inför minus på stickan med :( Kram igen!

• Proxima

Vi har inte heller berättat... Våra närmaste vet att vi försöker bli gravida och ännu fler vet att vi vill ha barn men ingen vet att vi gör ÄD... Känns viktigt att barnet får veta innan omgivningen så att den infon kommer från oss föräldrar :)

• Proxima

Jag har kompisar som har adopterade barn. De är så otroligt lika sina föräldrar utan att ha en endaste gen gemensamt :) Likheten till föräldrar sitter inte så mkt i utseendet utan mer i sättet och det gäller oavsett om det finns biologi inblandat eller ej ;) Dessutom är spädbarn generellt kopior av sin far (säkert biologins sätt att skapa band; man vet ju alltid vem som fött barnet men inte lika säkert vem pappan är) och det kan ju även våra barn bli då pappan kommer att ha biologiska band. Den biten oroar inte mig så mkt faktiskt :)

• Proxima

Fast jag håller med om att man inte bör göra det till en stor grej. För mig känns det bara viktigt att barnen (som jag innerligt hoppas att vi alla kommer att få!) får veta det från sina föräldrar och inte från någon annan i omgivningen. Därför kommer inte vi berätta för andra innan barnet är tillräckligt stor för att få veta det först.

• Proxima

Vet tyvärr inte svaret på din fråga Myra. Ingen som har kollat slemhinnan innan start med Progynon på mig... Men jag fick ju backa på min ET för att min slemhinna var för tjock för återföring. FET gick dock bra och då kollades slemhinnan dag 13 med Progynon och var 11mm tror jag. Hann ju bli lite till till FET som var dag 18.

Dagarna sniglar sig fram för mig... TD på onsdag :) Hoppas, hoppas!!!!!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011