Anonym (Lycklig mamma) skrev 2011-01-22 17:33:24 följande:
Anonym (fråga); Usch vad hemskt det måste varit för dig att ha gått med den ångesten i ca tjugo veckor o trott att du bar en liten flicka o vad skönt det måste varit när rädslan för en flicka släppte när du fick upp din pojke på magen. Jag måste säga att jag tycker det är fruktansvärt att läsa oavsett om det handlar om önskan om både en pojke o en flicka. Kan inte förstå hur man kan tro att man inte skulle älska detta oskyldiga liv som det enda den kräver är en superstor dos av kärlek o trygghet av sina föräldrar. Usch, ryser när jag tänker att man inte känner samma moderliga kärlek till sitt barn. När det inte ser ut som man ville mellan benen.
Jag förstod inte alls ditt inlägg först men jag läste mitt inlägg igen och jag förstår att du måste ha missuppdattat det. Det är det som är nackdelen med saker på internet, att man inte alltid förstår tonlägen och understrykningar. Du har nog lyckats betona och tolka in något som jag inte alls har menat. Låt mig få förtydliga.
Mitt inlägg handlade mer om att jag, till skillnad från TS, verkligen önskade en pojke. Och inte så mycket om att jag
inte önskade en flicka, så som du tolkat in. Det var inte alls en så jobbig tid som du får det att verka, tiden mellan ultraljudet och förlossningen. Saken var nog den att jag verkligen kände på mig att det var en pojke jag väntade. På nåt sätt så bara visste jag att jag skulle få en son, och ställde in min hjärna på det. Men så när ultraljudet kom och det var en tydlig (men ändå inte, uppenbarligen) bild av att det var en flicka så ...ja, det körde ihop sig i skallen på mig helt enkelt. Jag väntade ju inte den jag trodde att jag väntade. Så jag fick lov att tänka om och hade jättesvårt för det. Därmed inte sagt att jag inte trodde att jag skulle älska flickan jag bar på, aldrig någonsin tvivlade jag på de. Jag hade bara svårt att ställa om. Men eftersom jag verkligen trott att det var en pojke och känt på mig att det var det så föll ju alla pusselbitar på plats när han föddes och det verkligen var han jag först trott att det var.
Det handlar alltså inte om vem jag trodde att jag skulle kunna älska mest utan om vem jag trodde att jag bar på.
Jag tycker att det var oförtjänt elakt att rikta ditt ironiska inlägg mot mig. Det säger mer om dig än det gör om mig. Tänker främst på de här raderna du skrev till mig:
"Kan inte förstå hur man kan tro att man inte skulle älska detta oskyldiga liv som det enda den kräver är en superstor dos av kärlek o trygghet av sina föräldrar. Usch, ryser när jag tänker att man inte känner samma moderliga kärlek till sitt barn. När det inte ser ut som man ville mellan benen."
Inte ett enda ord av det du skrev är sant. Du borde be mig om ursäkt för det. Det sårade mig faktiskt.
Jag är glad att vi båda är lyckliga föräldrar och jag tar, precis som du emot, vem som än vill komma till vår familj, flicka eller pojke. Att jag uttrycker hur oändligt tacksam jag är för att jag har just en pojke beror kanske på att jag aldrig har upplevt något annat än just en pojke.
Trevlig helg!