• Minli

Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?

Anonym (flickmamma) skrev 2011-01-05 18:17:34 följande:
    Jag har även tänkt på en annan sak: för min dotters skull - blir man inte tajtare med en lillasyster än en lillebror liksom? Jag skulle så gärna vilja att hon hade ett syskon att alltid luta sig mot, som nära vän i livet. har man nåt gemensamt med en bror de första 30 åren av sitt liv?
    Har inte läst hela tråden, men vill svara på detta. Jag har en bror som är 2 år yngre än mig. Och vi träffas jättemycket och umgås. Men vi har varken samma intressen, samma stil, samma livssituation eller nåt gemensamt över huvudtaget alls. Jag är gift, har barn, har äldre vänner, gillar goda viner med ost och lever ett "vuxenliv". Brorsan är väl singel men har ändå hur många tjejer som helst på gång, gillar öl och att festa och hans vänner tycker säkert jag är en gammal tråkmåns

Men vi är syskon och kommer alltid att ha nåt att snacka om då vi fikar. Och vi ställer alltid upp för varandra!

Har även en syster (4 år yngre) som jag är nära. Vi delar vissa intressen som shopping, filmer och idrott. Men vi har ändå inte samma naturliga förhållningssätt till varandra som jag och min bror har.

Kort sagt: Nej, man kanske inte har så mycket gemensamt, men man är syskon och kan ha glädje utav varandra ändå. Skulle aldrig i livet byta bort min bror mot en till syster!
Svar på tråden Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?