Anonym (Hemlig) skrev 2011-01-24 08:44:03 följande:
Jag kan bara tala för mig själv, och för mig gäller alltså följande:
1) jag blev överlycklig när vårt första barn kom och det var en pojke. Det spelade INGEN roll vilket kön det var - bara lyckan att få en bebis var ju enorm!!
2) När lillebror dök upp blev jag lika glad - fantastiskt at ha två små grabbar.
Nu väntar jag nr 3 och önskar mig en flicka. För att det vore kul med omväxling, för att jag önskar mig en dotter, för att det helt enkelt vore SKOJ med en tös. Min man hoppas också på en tjej. Får vi en frisk liten pojk till skulle vi bli superglada, tacksamma och stolta. Men självklart vore det lite extra roligt med en flicka i och med att vi har två grabbar hemma.
Hade jag haft två tjejor hade jag jättegärna velat ha en kille. Om ngn månad får vi veta vem som är därinne. Spännande.
Att som vissa härinne uttala sig i stil med att "jag behöver inte läsa något alls, konstaterar bara att det är korkat" känns patetiskt. Skall man göra en rättvis bedömning av någonting måste man väl för f-n sätta sig in i ämnet?!
Tråden handlar till största delen om att ÖNSKA sig ngt. Orsaken till att många är anonyma är just att man råkar ut för tråkiga påhopp från vissa håll.
Om det nu är mig du menar med påhopp eftersom det inlägg som jag kommenterat tidigare till Anonym (Fråga) så ska jag förklara hur jag menar iaf.
Jag menar inte att det är fel att ha en önskan om ett visst kön. Absolut INTE...
Det jag hänger upp mig på är TS rubrik i ämnet o några inlägg i tråden.
Att inte kunna knyta an till sitt barn är inte normalt för att det är ett visst kön. Jag förstår att du efter två killar skulle vilja ha en tös o det är så typiskt svenskt att man inte får önska sig flicka eller pojke o det tycker jag såklart att man ska ha rätt att göra. MEN att hänga upp sig på att det blev det andra könet som man inte önskade o känna att man inte kan ta till sig det barnet pga könet, då skaffar man inte barn för att man vill ha barn kan jag säga. Det är ett lotteri att få barn (med tanke på könet) o att få "fel" kön o se det som en nitlott, då är man ute o cyklar tycker jag. Men det är min åsikt..
Så som jag läser ditt inlägg så känns det som att du ser fram emot din förlossning o att få se VEM det är i din mage, inte VAD det är. Så tolkade jag inte inlägget innan, utan där var det som att den mamma blev lättad. Med tanke på hur sårad hon verkade bli av mitt inlägg så var det förmodligen inte så, men det var så jag tolkade det... Och det var utifrån min tolkning som jag kommenterade det oxå.