• Anonym (flickmamma)

Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?

Jag är en av de där utskällda kvinnorna som känner att jag verkligen inte vill ha en pojke (är gravid i 9:e månaden). Jag drömmer mardrömmar om att jag fött en pojke och inte känner ett smack för honom - jättehemskt. Jag har en flicka sen tidigare och önskar nu en flicka till. Jag är livrädd för att inte kunna anknyta eller kunna känna samma kärlek för en son som för en dotter. Pojkar verkar bara jobbiga och tråkiga och ingenting jag kan identifiera mig med. jag vet att man inte får känna så här men som man kan se på tex FL är det ändå jättemånga kvinnor som helst önskar sig en flicka, det är vanligare än man tror.

Nu undrar jag bara, ni andra som också helst ville ha en flicka men fick en pojke, hur gick det för er? Funkade anknytningen bra, kände ni stor kärlek för honom, drabbades ni av förlossningsdepression (vilket jag är livrädd för att göra pga mina kalla känslor inför en son). Kan ni inte berätta hur det gick efter förlossningen, när pojken kom ut.

• Svar på tråden Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?
  • Anonym (Lycklig mamma)

Anonym (fråga) men herregud! Det är ju du själv som berättar hur besviken du blev när barnmorskan berättade att det var en flicka. Läs ditt inlägg hur du skrev. Jag kan inte se att det går att tolka på nåt annat sätt...

• Anonym (Fråga)
    Anonym (Lycklig mamma) skrev 2011-01-24 19:01:56 följande:
    Anonym (fråga) men herregud! Det är ju du själv som berättar hur besviken du blev när barnmorskan berättade att det var en flicka. Läs ditt inlägg hur du skrev. Jag kan inte se att det går att tolka på nåt annat sätt...
    Nej, men då är det du som har problem. Inte jag.

Jag tror att alla andra förstod vad jag menade i alla fall och det är det viktigaste. Hej på dig!
  • Drömmer

varför inte bara adoptera om man är SÅÅÅ orolig för att få sitt egna lilla barn av "fel" kön???

• Anonym (2)
    Anonym (tjejmamma) skrev 2011-01-24 12:44:06 följande:
    Känner blivande pappor samma önskan att få en pojke?
    Nej, han hoppas också på en flicka till.
    Drömmer skrev 2011-01-24 19:40:27 följande:
    varför inte bara adoptera om man är SÅÅÅ orolig för att få sitt egna lilla barn av "fel" kön???
    Man väljer inte kön när man adopterar. Tror du verkligen att man gör det?!
  • Drömmer
    Anonym (2) skrev 2011-01-24 19:43:48 följande:
    nähä.. ja det trodde ja man kunde få välja...
    tycker jag man borde få!

aja.. hur som helst. Skaffa inga barn om du inte vet att du kan älska det du får villkorslöst!
    Oönskade barn känner va det redan som nyfödda och när man inte får kärlek som barn är risken stor att barnet växer upp och blir av den onda sorten... varför ska man ta risken att utsätta någon för det när man vet om hur självisk och egoistik person man är? USCH! hemska mammor!!!
  • Anonym
    Vad hemskt för ert barn om ni får en son. Oönskad av båda sina föräldrarGråter
  • Topcom
    Men SKAFFA INTE BARN ALLS DÅ! Stackars unge, ni förtjänar inte ens föräldraskapet. Urk.
  • Viggo och pyrets mamma

Jag har inte ens orkat ge mig in på att läsa alla svar i tråden men jag har bara en liten undran,
    VARFÖR är det så himla viktigt vad det lilla underbara knyttet som läggs på din mage efter förlossningen har för något mellan benen?????????

Ett barn behöver kärlek, trygghet, omsorg och någon som visar dem hur man är en vettig ansvarskännande vuxen människa. Det är det enda som föräldraskap BORDE gå ut på, i gengäld får man massor av kärlek skratt och underbara upplevelser tillbaka. Allt detta OAVSETT om barnet i fråga är pojke eller flicka! Varför stirrar vi oss så blinda på könet? Barn är barn är barn är barn, oavsett hur de ser ut mellan benen. 

-Mammas älskling 080425-
  • AnnaPuddel

Folk lägger för mycket tyngd på vilka könsorgan någon har. Det är ju inte en jävla jacka man ska köpa där det finns hundratals att välja på.

Här finns två val och du bestämmer det inte ens själv. Så varför är det så viktigt med en vagina?

• Anonym
    Anonym (flickmamma) skrev 2011-01-04 12:38:04 följande:
    Jag är en av de där utskällda kvinnorna som känner att jag verkligen inte vill ha en pojke (är gravid i 9:e månaden). Jag drömmer mardrömmar om att jag fött en pojke och inte känner ett smack för honom - jättehemskt. Jag har en flicka sen tidigare och önskar nu en flicka till. Jag är livrädd för att inte kunna anknyta eller kunna känna samma kärlek för en son som för en dotter. Pojkar verkar bara jobbiga och tråkiga och ingenting jag kan identifiera mig med. jag vet att man inte får känna så här men som man kan se på tex FL är det ändå jättemånga kvinnor som helst önskar sig en flicka, det är vanligare än man tror.

Nu undrar jag bara, ni andra som också helst ville ha en flicka men fick en pojke, hur gick det för er? Funkade anknytningen bra, kände ni stor kärlek för honom, drabbades ni av förlossningsdepression (vilket jag är livrädd för att göra pga mina kalla känslor inför en son). Kan ni inte berätta hur det gick efter förlossningen, när pojken kom ut.
    Det låter som att det är sämre att få en pojke: "man kan se på tex FL är det ändå jättemånga kvinnor som helst önskar sig en flicka, det är vanligare än man tror."

Du kommer få ett barn, och alla barn är olika, du kommer älska ditt barn oavsett kön, åtminstone när du lärt känna honom/henne. Ögonblicklig kärlek tror jag inte på, det tar några veckor/månader att lära käna sitt nyfödda barn och att börja älska denne på riktigt.

Jag har en son och om jag får ett barn till så är jag lite rädd ifall det blir en flicka eftersom det känns ovant, men det är ju bara mina egna "öreställningar/ideer som spökar. Och om jag får ett till barn så spelar det ju inte någon som helst roll om det är en pojke eller en flicka.

Det kommer gå bra för dig, oroa dig inte!
Svar på tråden Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?