de som
Emma w S skrev 2010-09-10 15:07:58 följande:
vad tråkigt att höra... är det dagisbarn? kan det vara så att det är en förkylning i botten? En del barn reagerar ju med att bli sjuka i magen också då. Nu i dagisstart-tider så är de ofta extra mottagliga för jobbigare förkylningar. håller tummarna för att det är så.
Vill också gärna ha en kontakt men vet inte riktigt vart jag ska vända mig, är inte överförtjust i vårdcentraler...
Emma w S skrev 2010-09-10 15:10:28 följande:
Just det, ångestdämpande... min räddare i nöden! Jag har oxascand och tycker de är jättebra! Den första tiden blir man ofta väldigt trött men när man har vant sig vid dem så blir man inte så trött längre sen. Jag tar dem kanske en gång i veckan, vid behov alltså. Har 10 mg, känns lagom för mig. Jag kan både jobba och plugga och köra bil när jag tagit dem, men det är lite hur man känner själv, man får bedöma hur man känner sig.
Det var två barn som hade spytt flera kvällar i rad. Typ fem kvällar. Och det har inte förylning. :( Jag och sonen är hemma och är dunderförkylda så just nu kommer vi antagligen slippa magsjuka ;)
vet ingenting om medeciner men du måste väl ha vänt dig någonstans för att ha fått ångestdämpande utskrivet?
Jag har kontaktat allmänpsyk på sjukhuset för att få KBT. Men det är som sagt 3 års väntetid. :(