• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • milla2

nej såklart han får va hemma i morgon.. men tycker ni inte att om han skulle varit magsju kså skulle det kommit mer nu när han små ätit lite äpple å så.. även  en vällingflaska..

• Koppkaka
    milla2 skrev 2010-09-05 12:03:29 följande:
    nej såklart han får va hemma i morgon.. men tycker ni inte att om han skulle varit magsju kså skulle det kommit mer nu när han små ätit lite äpple å så.. även  en vällingflaska..
    Förmodligen är det ingen magsjuka utan bara något han ätit som gjort honom lös i magen. Jag blir ständigt orolig när jag eller någon i min närhet är dålig i magen för hjärnan går automatiskt till magsjuka. Men det är ju trots allt väldigt vanligt med dålig mage utan att vara magsjuka. Så jag tror inte det är något större fel
  • milla2

kan man va lugn nu inget har hänt förutom den gång med lös mage..detta i lördags em.

• Frosk
    Cachou skrev 2010-09-03 20:16:07 följande:
    Jag har gjort gastroskopi 3 ggr:

1:a gângen utan ngt alls, dâ tog jag tag i slangen och drog upp kameran. Inte populärt...
    2:a gângen med lugnande medel, jag sov inte men var hyfsat borta. Det gick bra.
    3:e gângen var jag helt nedsövd. Det bästa! Jag hade ont i halsen efterât men det var det helt klart värt!

Vet du om du fâr sövas eller ej? Du borde nog prata med dem med en gâng om det. Jag fick säga det till läkaren innan de skickade remissen, har jag för mig.

Lycka till!
    Tack! Jag antar att jag inte kommer få sövas. Jag har pratat med min läkare om det, men hon sa att jag får kontakta dem där jag ska göra det och berätta om min oro. Jag  tror inte jag kommer få som jag vill så jag vet inte om jag ens kommer våga gå dit. Börjar gråta bara jag tänker på det.
  • Grönsiska
    Frosk skrev 2010-09-06 09:31:42 följande:
    Tack! Jag antar att jag inte kommer få sövas. Jag har pratat med min läkare om det, men hon sa att jag får kontakta dem där jag ska göra det och berätta om min oro. Jag  tror inte jag kommer få som jag vill så jag vet inte om jag ens kommer våga gå dit. Börjar gråta bara jag tänker på det.
    Det är skitjobbig innan att gå och oroa sig, men du kommer att klara det. Om du kan, försök att låta bli att måla upp skräckscenarion i huvudet utan byt ut dem mot bilder av att du faktiskt kommer att klara av det för det kommer du som sagt garanterat att göra. Får du panik och försöker slita ut kameran som du skrev i ett tidigare inlägg så finns det personal där och hjälper dig. Undersökningen går rätt fort även om den känns lång. Om inte sövning är ett alternativ kan kanske lugnande funka, det tar kanske udden av det hela så att det blir mer hanterbart. Lycka till, det här klarar du!
  • middiz

Fy vad dåligt jag mår idag...
    Magen börjar knipa och så kör det i den sen får jag springa till toaletten...det är som vatten.
    Ibland mår jag illa och ibland är jag hungrig??
    Jag får ju så här av laktos, men har inte ätit nåt med laktos nu!!
    Tror ni det är magsjuka??

HATAR DET HÄR!!!

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • lollisen
    middiz skrev 2010-09-07 18:17:56 följande:
    Fy vad dåligt jag mår idag...
    Magen börjar knipa och så kör det i den sen får jag springa till toaletten...det är som vatten.
    Ibland mår jag illa och ibland är jag hungrig??
    Jag får ju så här av laktos, men har inte ätit nåt med laktos nu!!
    Tror ni det är magsjuka??

HATAR DET HÄR!!!
    Känner du att du är hungrig så lär det väl inte vara magsjuka eller? ... eller? Ibland kan man ju blir sådär ändå... Jag hade så i helgen tex... Knep och var jättedålig i magen, men är väl rätt övertygad om att det inte handlade om magsjuka eller så.. Kanske att jag fått i mig lite knasig mat isf...
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • middiz
    lollisen skrev 2010-09-07 18:32:14 följande:
    Känner du att du är hungrig så lär det väl inte vara magsjuka eller? ... eller? Ibland kan man ju blir sådär ändå... Jag hade så i helgen tex... Knep och var jättedålig i magen, men är väl rätt övertygad om att det inte handlade om magsjuka eller så.. Kanske att jag fått i mig lite knasig mat isf...
    Jag vet inte alls...åt inget igår så sitter och försöker få i mej lite saft nu. Mår inte så illa (förutom illamåendet för jag varken ätit eller druckit på ett dygn) men det kör lite i magen igen...
    Det har varit väldigt stressigt det sista nu, min minsta brände hela handen på plattan i fredags så vi åker till doktorn med henne varje morgon, sen är det köksrenovering på det och mycket mycket annat...kan tänka mej att min kropp vill att jag ska lugna ner tempot lite..
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • jomi

middiz: Jag brukar må precis som du när det är lite för mycket eller om magkatarren drar i gång.....
    Testa att äta lite men ofta och se om det hjälper!
    Magen kanske är hungrig och bullrar lite extra för det....
    Kram

Längtar.....
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5