jomi skrev 2010-08-24 14:39:12 följande:
Jaha så kommer man tillbaks hit.................
Äckellappen redan framme på dagisdörren!!
Läser om stort kräkutbrott på sjukhuset här i Jkpg!!
+att 2 av 3 i familjen redan varit däckade i en slags influensa med HÖG feber och slem.....
HÖST nu eller????? blir så less!!! Kom lite för tidigt i år kanske....
Är dessutom gravid med komplikationer så kräksjuka eller hosta kan göra att allt drar i gång för mig..
Är bara i v.22
Ännu mer ångest.... *suck*
Ni med ångest/panikångest....hur hanterar ni den???
Hej!
Såg att du verkar vara från Jkpg du med, håller med om att de va på tok för tidigt med ett utbrott redan i Augusti på Ryhov.
Hoppas det går över fort, jag kör färdtjänst / sjukresor så du kan ju gissa om jag vill dö just nu.
Får magknip och ångest av blotta tanken på att få en resa till eller ifrån Ryhov nu.
Sen fattar jag inte varför det ALLTID måste pratas så otroligt mycket om just ****-sjukan varje år.
När det går flunsa någonstans så är det ju inte direkt så att de pratar om det på nyheterna eller?!
VARFÖR? Jag menar, vi är ju ganska många som får ångest av att det pratas om sånt eller hur?
Och inte är det så att man dör av det heller (även om det kanske känns så för oss emetofober då) .
Men nu hör till saken att jag faktiskt har tagit mig i kragen och sökt hjälp för min fobi efter drygt 15 plågsamma år.
Ska på mitt första möte med psykologen på fredag.
Tur att hon inte finns på Ryhov iallafall.. :)
Hon tyckte att det var jättebra att påbörja behandling så snart som möjligt då det är aktuellt just nu med ****-sjukan.
Hatar ordet så vill helst inte ens skriva ut det.
Har du genomgått någon behandling för din fobi?