• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • middiz

Jag googlade "I ur och skur Göteborg" och fick fram det här:

www.naturochlek.se/

www.utsikten.org/

www.goteborg.se/wps/portal/!ut/p/c4/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gjU-9AJyMvYwML1xAnAyNjc2MXZ7MARwNnE_2CbEdFAAWb8EE!/&WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/goteborg.se/goteborg_se/politikoorganisation/organisation/enheter/forskola/sdf+harlanda/forskolan+skogsglantan/art_n105_skogsglantan_nyckelpigan

bergaborgen-se.loopiasecure.com/index.shtml

Så det finns faktiskt ett par styckna

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Avelyn
    Emma w S skrev 2010-08-12 14:16:35 följande:
    Ni som har barn, har ni era barn på dagis eller hos dagmamma? Hur har ni tänkt vid ert val av barnomsorg?
    Dagis här för de små, de stora går i skola. Någon dagmamma finns inte att tillgå här.   Min dotter börjar sin nya dagistermin på måndag och lilla sonen börjar i Januari 1 år gammal. Inget att välja på Måste ju jobba.
  • middiz
    Avelyn skrev 2010-08-13 09:52:00 följande:
    Dagis här för de små, de stora går i skola. Någon dagmamma finns inte att tillgå här.   Min dotter börjar sin nya dagistermin på måndag och lilla sonen börjar i Januari 1 år gammal. Inget att välja på Måste ju jobba.
    Visst är det tråkigt att man inte kan välja?
    Tänk alla som vill vara hemma med sina barn..men då kallas det för kvinnofälla.
    Jag hade älskat att få vara hemma med barnen tills dom börjar skolan och sen jobba deltid. men som sagt så finns det inga alternativ.
    Jag har hoppats på vårdnadsbidrag sen den stora tösen föddes..även om dom sagt att vi ska få det så har inget hänt...såå tråkigt!!
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Molina

Lider också av en hemsk kräkfobi.

Trots att min dotter gått på kommunal fsk i 3år har hon endast haft 1 magsjuka allt hänger nog på personalen och föräldrarna. Nu går hon på en privat fsk och hela förra vintern klarade vi oss från allt va kräksjukor va så skönt. Kan inte minnas att dom hade nå fall alls, men fsk är ute i princip 100% av barnens tid.

• zasata
    Dottern började igår kväll klaga magont, och påvägen hem från stan att hon måste bajsa.

På morgonen hade hon bajsat en liten plupp liksom..
    Sedan en gång på dagen riktigt, och sen var det kletigt/löst på kvällen.
    Nu bajsade hon igen och det var löst, och hon säger hon har lite ont i magen än. Men hon drack välling på kvällen och nu på morgonen med och är pigg.

Tror ni det är magsjuka? Jag hade lovat henne ponnyridning idag och åka hem till mormor då jag är ledig idag. Och förbi ikea snabbt. Hon säger det gör lite mindre ont efter hon bajsat.
  • Avelyn

Zasata,

Min dotter brukar få så i bland efter att ha varit förstoppad. Tycker inte det låter som magsjuka det du beskriver.

• Fridayyy

Ja, det kan vara lite förstoppning. har också märkt att det kan bli så. Eller om man ätit nåt speciellt, russin, päron, rotmos m.m.

• Fridayyy

Just nu känner jag mig så deprimerad. Dagis börjar på tisdag, fattar inte hur jag ska klara av detta. Jag har till och med haft massor av oro och ångest i sommar när vi bara varit hemma. Till råga på all skit så har yngsta dottern blivit åksjuk. Innan har vi åkt på en massa utflykter men nu hatar jag att åka bil, är bara rädd att hon ska spy. Dock verkar det funka att hon äter tuggummi men jag är orolig ändå.

• Emma w S
    Molina skrev 2010-08-13 14:31:14 följande:
    Lider också av en hemsk kräkfobi.

Trots att min dotter gått på kommunal fsk i 3år har hon endast haft 1 magsjuka allt hänger nog på personalen och föräldrarna. Nu går hon på en privat fsk och hela förra vintern klarade vi oss från allt va kräksjukor va så skönt. Kan inte minnas att dom hade nå fall alls, men fsk är ute i princip 100% av barnens tid.
    Välkommen!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5