• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Vroooooom
    Emma w S skrev 2010-07-25 12:26:56 följande:
    Det är helt okej, du är så välkommen
    Tackar
    Did you give the world some love today?
  • zasata

Allså en sak som oroar mig sjukt mkt.
    Det är att alla verkar få så ont i lroppen vid magsjuka och bli så orkeslösa. Är ni rädda för det? Det skrämmer mig jätte mycket.
    Och att det kan ta upp till1½-2 veckor innan man blir sjuk från att man smittats.
    Hur lång tid brukar det ta hemma hos er? från att första kräkts till nästa också? och hur mkt har den varit med den sjuka?

• Avelyn
    zasata skrev 2010-08-01 21:26:50 följande:
    Allså en sak som oroar mig sjukt mkt.
    Det är att alla verkar få så ont i lroppen vid magsjuka och bli så orkeslösa. Är ni rädda för det? Det skrämmer mig jätte mycket.
    Och att det kan ta upp till1½-2 veckor innan man blir sjuk från att man smittats.
    Hur lång tid brukar det ta hemma hos er? från att första kräkts till nästa också? och hur mkt har den varit med den sjuka?
    Ja allt som hör samman med magsjuka skrämmer mig. När barnen blir så där trötta och hängiga som de kan bli i bland utan att bli sjuka. När sambon är orkeslös plötsligt en dag.. då triggas allt i gång.

I bland vet jag inte vad som är värst med magsjukan, om det är ångesten och rädslan för att bli smittad.. fobin i sig..som gör att jag inte kan äta eller sova och ha konstant hjärtklappning. Eller om det är att verkligen få magsjuka. När man väl får det antar jag att man är så inne i att överleva..När eländet kommer till vår familj hoppas jag i bland att jag ska få det först, så jag slipper fobiångest i flera dagar. Så jag kan gå vidare i livet ? Är det skumt att tänka så?

När någon hemma blir sjuk brukar det vanligen gå cirka 3 dagar innan nästa smittas. Händer aldrig här att hela familjen smittas. Det har även hänt att det dröjt en vecka tills nästa insjuknat. Men det har nog inte hänt mer än två gånger här.

Jag är den som alltid torkar upp och tar hand om barnen när de blir dåliga. Jag smittas sällan. Medan de som blivit smittade här hemma inte alls varit så nära. Jag undrar om det intehar lite att göra med att vi emetofober har extremt god kunskap om smittvägar.. vi klarar oss längre ?
  • zasata

Är på jobbet nu.. Har så ont i magen att jag dör..

• zasata

Sitter på vänster sida där revbenet slutar. Vad har man där?? Också är jag såå trött.. Fan vad rädd jag är!

• Fridayyy

Har du ätit nåt konstigt, annars kan det vara att du stressar upp dig så att magsäcken tar stryk av det!! Precis som att man kan känna "fjärilar" i magen.

• zasata

Nej bara lyckats få i mig lite macka.. Och vatten. Tagit panodil och gravicon men inget hjälper. Tänk om jag kräks??? Går ut mot naveln nu med:( och är så slö. Hjärtat slå i 150..

• zasata

Ååå jävla ångest med 4a timmar kvar..

• zasata

Sen är jag så tung i huvudet. Som om det inte hänger med, har det så jätte ofta nu för tiden, blir så rädd. Varför har man det??

• Fridayyy

Zasata, hur har det gått?? Kan vara att du stressar upp dig. Efter ångest blir jag jättetrött och slö. Som om man bara vill lägga sig ner och vila.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5