• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Emma w S

Vad äter ni när ni är utomlands? Jag ska till New York och Dominikanska Republiken, åker på onsdag. Jag är jättenervös över maten!
    Så, vad brukar ni anse är säkert?

• middiz
    Emma w S skrev 2010-06-13 01:11:17 följande:
    Vad äter ni när ni är utomlands? Jag ska till New York och Dominikanska Republiken, åker på onsdag. Jag är jättenervös över maten!
    Så, vad brukar ni anse är säkert?
    Sallad och frukt skulle jag passa mej för.
    Varm mat, så varm att man måste blåsa på den för att kunna stoppa in den i munnen, anses vara säker eftersom den har så hör temp då.
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • jomi

Håller med Middiz....
    VARM mat!! undvik räkor...min bror åt såna trots att de var varma på Dominikanska i Julas...kan säga att hans hemresa blev låååååång ;)

Tvätta/sprita händerna OFTA!

Vi åker själva till Frankrike på Onsdag.....
    Har varit på många ställen i Europa och främst Spanien och Grekland har vi blivit varnade för sallader och Kyckling...
    Vi har snudd på levt på dessa rätter och *pepper peppar*aldrig haft en känning i magen!!!
    Däremot åt vi en macka med mozarella ost i förra året.....NO MORE!! säger jag bara....

Ha en underbar semester och försök NJUTA !!!!!!!

Längtar.....
  • middiz

Idag ska vi åka till Halmstad med husvagnen, det tråkiga är att det enda jag kan tänka på är att vi kommer få magsjuka, antingen av att behöva gå på offentliga toaletter (man ska ju helst inte göra nr 2 i portapottin .) eller så kommer vi få det på äventyrslandet imon...hatar dessa tankar!! Jag jagar barnen för fullt så dom får knappt ha kul, måse verkligen sluta med det.
    Ska verkligen försöka låta barnen ha kul och så får man väl ta skiten sen.... usch...

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Avelyn

Middiz, Kan trösta med att jag går på offentliga toaletter året om flera gånger i veckan och har aldrig blivit magsjuk av det. Jag har en väldigt liten blåsa Jag bär alltid med mig en liten miniflaska alcogel i handväskan. Spritar skärmen innan jag sätter mig och spritar mina händer när jag är klar. Allt går säkert bra för er. Ha det så gott!

• zasata
    middiz skrev 2010-06-14 07:48:23 följande:
    Idag ska vi åka till Halmstad med husvagnen, det tråkiga är att det enda jag kan tänka på är att vi kommer få magsjuka, antingen av att behöva gå på offentliga toaletter (man ska ju helst inte göra nr 2 i portapottin .) eller så kommer vi få det på äventyrslandet imon...hatar dessa tankar!! Jag jagar barnen för fullt så dom får knappt ha kul, måse verkligen sluta med det.
    Ska verkligen försöka låta barnen ha kul och så får man väl ta skiten sen.... usch...
    Gå till pippilekplatsen, den älskar min dotter :)

Ååå idag var ebbas fröken tillbaka, gick hem i tor, fredag blev henens barn magsjukt och i helgen det andra.. kuuul
  • milla2

Ångesten är enorm trots att det är SOMMAR!! Hatar mig själv.. i eftermiddag pratade jag med en vänninna på tele oc hon sa ,kan ni inte komma bort sen så kan barnen leka..?
    Jag bara ,ja varför inte..
    sen nu i efterhand så ångrar jag mig nått så enormt.. barnen sparkade fotboll..ja ni vet kastar sig på varann å klänger på varann när d skulle åka rutchkana..ja ni ni vet! HATA!
    Men iallafall när vi var där så var han väldigt gnällig å grät ofta å han är 4 år..
    Så hon bara ..ja han är ju inte sig lik..han är nog inte iform...
    Så nu är jag bombsäker på att vi blir sjuka av nån skit..!!!
    En helt normal människa hade ju inte ens tänk på detta,men jag emetofoben nummer 1 ältar ju detta i en vecka minst nu! Tack ni som läste½!

• zasata
    milla2 skrev 2010-06-16 20:25:09 följande:
    Ångesten är enorm trots att det är SOMMAR!! Hatar mig själv.. i eftermiddag pratade jag med en vänninna på tele oc hon sa ,kan ni inte komma bort sen så kan barnen leka..?
    Jag bara ,ja varför inte..
    sen nu i efterhand så ångrar jag mig nått så enormt.. barnen sparkade fotboll..ja ni vet kastar sig på varann å klänger på varann när d skulle åka rutchkana..ja ni ni vet! HATA!
    Men iallafall när vi var där så var han väldigt gnällig å grät ofta å han är 4 år..
    Så hon bara ..ja han är ju inte sig lik..han är nog inte iform...
    Så nu är jag bombsäker på att vi blir sjuka av nån skit..!!!
    En helt normal människa hade ju inte ens tänk på detta,men jag emetofoben nummer 1 ältar ju detta i en vecka minst nu! Tack ni som läste½!
    usch förstår precis hur du menar, själv ältar jag också allt alltid!
  • nicely

Hej alla!!
    Ser att ångesten finns kvar hos många. Samma här!! Kom hem från Kroatien igår. Gick rätt bra men åt knappt något. Bara frukt och drack vatten. Stora dottern kräktes där oxå. fy fan säger jag bara. Som tur var det bara av att hon blev sjösjuk på en båt men ändå!!!! Ångest!!! Men hon repade sig efter tio minuter och var som vanligt igen.
    Oron för massa maggrejer var enorm hela resan och är glad att vi är hemma igen. Håller med er andra att ångesten förstör så jävla mycket!!!!

Har hört att undvika kyckling, snabba matställen ( Ju längre tid det tar innan man får maten ju bättre är den lagad), inte ha is i drickat, undvika salladsrätter (om man inte kan kan dricka vanligt kranvatten).

Hoppas emma w S får en trevlig resa!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5