• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • lollisen
    jomi skrev 2010-06-03 17:28:39 följande:
    Det var ju ALLA fröknar på en avd. samt många barn!
    Känns helt otroligt ÄCKLIGT att man inte ens i JUNI slipper skiten!

Vi funderar på att lappa i hop med far/morföräldrar nästa vecka om det inte verkar lugnt, ska ringa i morron em och kolla läget! (tur att man känner ena fröken så väl att hon smsar om det finns magsjuka)

Är så less less less på DAGISSMITTOR! *suck*
    Okej.. Måste ju varit någon smitta i maten eller så eftersom alla blivit smittade samtidigt... Konstigt vore annars att det klaffat såpass...?

Jag blev helt paff när jag skulle lämna lilleman på dagis i tisdags och möts av M som berättar om detta då.. Urk...

Funderar på att fixa barnvakt nästa vecka oxå, för att vara på den säkra sidan... Eller så säker man kan vara iallafall.. Finns ju tyvärr inga garantier..
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • middiz

Jag bor i Mullsjö och får superpanik när det är i Jönköping så många blivit dåliga?! Usch vill bara ha bort skiten nu!!! Det e juni för fasen!!

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Grönsiska

Håller med det är ju sommar nu för sjutton, nu ska man ju kunna vara lugn. Fattar inte varför magsjukor går fortfarande barnen är ju dessutom ute så mycket nu.

• jomi

Lollisen: blir så nyfiken på vem du är...vill du avslöja?
    Jag bor inte i Tokarp så jag "känner ingen om man säger så...... vet mest barnens namn:)
    Var ni på sommar festen?

Pratade med min "källa" förrut och just nu inga nya fall men jag tänker ha dottern hemma tills Onsdag åtminståne!
    Tydligen var det en riktigt otäck omgång *ryser*
    Har bra svärföräldrar ;)

Hört att även Gränna är drabbat :(

less less less less less less trodde det skulle vara slut efter April *suck*

Längtar.....
  • lollisen

jomi: Nä usch då! Alltså riktigt kräksjuka då? Usch å fyyy! *ryser*
    Är dom friska nu då?

Jag tänker nog hålla sonen hemma nästa vecka oxå då.. Vill inte att han ska bli sjuk ju... Eller iallafall tänker jag försöka undvika att han blir smittad.. Bläää... vill vi INTE ha hem!

Vi bor inte heller i Tokarp och är nyinflyttade.. Så jag känner inga andra föräldrar här heller eller så, känner bara till några barn, precis som du.

Nej, jag hoppade över sommarfesten eftersom jag visste att sjukan går..

• Anonym (€)

Lillisen: hade inte du blivit kvitt denna fobin? Har för mig att du startade en tråd om din sjukhistoria och hur du blev frisk?

• lollisen
    Anonym (€) skrev 2010-06-03 21:49:01 följande:
    Lillisen: hade inte du blivit kvitt denna fobin? Har för mig att du startade en tråd om din sjukhistoria och hur du blev frisk?
    Hej!
    Jag har i stort sett "blivit av med den", såvidapass att jag inte kan kalla det för fobi längre. Men det går ju i skov kan man säga, ibland gör det sig påmint.

Samt att jag har inte kommit över det såpass mycket att jag vill ha hem magsjukan i hemmet. Vill ej heller att sonen ska smittas då han blir så sjuk så länge av magsjukor.

Men du kommer ihåg rätt. Jag skrev ihop det för rätt längesen, så du har bra minne.
  • Fridayyy
    lollisen skrev 2010-06-04 09:01:04 följande:
    Hej!
    Jag har i stort sett "blivit av med den", såvidapass att jag inte kan kalla det för fobi längre. Men det går ju i skov kan man säga, ibland gör det sig påmint.

Samt att jag har inte kommit över det såpass mycket att jag vill ha hem magsjukan i hemmet. Vill ej heller att sonen ska smittas då han blir så sjuk så länge av magsjukor.

Men du kommer ihåg rätt. Jag skrev ihop det för rätt längesen, så du har bra minne.
    Jag tänkte också att det var du! Hur tänker du nu då när du är nästan är fri från fobin? Egentligen är man väl inte så konstig om man inte vill ha magsjuka?? Eller är man det?
  • lollisen
    Fridayyy skrev 2010-06-04 09:42:31 följande:
    Jag tänkte också att det var du! Hur tänker du nu då när du är nästan är fri från fobin? Egentligen är man väl inte så konstig om man inte vill ha magsjuka?? Eller är man det?
    Alltså, tänket finns ju kvar, det isar ju till i magen när jag (som i tisdags) hör att det går magsjuka på dagis eller så. Men jag får inte den där supermegaångesten och paniken som jag fick förr.

Förr satt jag och grät, isolerade mig totalt från omvärlden ett tag och vägrade nästan att ens gå till en affär i magsjuketider eller så...

Nu kan jag leva igen, gå ut utan ångest (i stort sett alltid) och inte enbart fokusera på eventuella smittor. Ja, ni vet säkert vad jag menar..

Nej, det är väl egentligen INGEN som önskar sig magsjuka?! Min man undviker smitta om han kan, men skillnaden mellan oss är fortfarande att han inte går tunt och aktivt undviker smittor, han tänker inte på det på samma sätt. Jag kollar gärna upp fortfarande om smittor och sådär. Så liiiite skadad är jag fortfarande.. ha ha..
  • nicely

Min sambo kräktes idag!!!!! Han har varit sjuk och nu fick han antibiotika samt slemlösande. En halvtimme efter att han tagit medicinen så kräktes han. Fick världens ångest men lugnade ner mig när jag hörde att han tagit medicinen nyligen. Kunde koppla kräkandet till det. Men är ändå inte helt säker. Nu mår han bra. Började må bra direkt efter han kräkts. Så det måste ha varit tabletterna eller hur?????

Vaccin mot magsjuka vill jag ha !!!!!

Lollisen- är så avundsjuk på dig att du har blivit nästan av med fobin. Det tar så jävla mycket på krafterna. Vill njuta av livet!
    Hur lång tid tog det tills du började må bättre och vilken sorts behandling fick du? Vad gjorde du under behandlingen? Fick du göra övningar eller bara lära dig tänka annorlunda?

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5