• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Avelyn

Efter middagen till dottern, fick dottern ett hysteriskt utbrott. Hon kom plötsligt på att pappa är sjuk. Mindes hur det var att vara magsjuk nu sist, första magsjukan för vår femåring. Så skräckslagen hon blev för att bli sjuk igen. Hon har gråtit i panik i en timme och fått mig att lova att hon inte ska kräkas. Tungt och ledsamt men jag tror min dotter blivit en emetofob.

Sambon är helt återställd nu. Skönt! Han får dock hålla sig för sig själv 48 timmar nu.

• nicely
    zasata skrev 2010-05-26 21:11:29 följande:
    Ååå jävla mage :(har vart ok i ett par dagar nu. Men i kväll köpte jag potatissallad och ryggbiff och glass.Och fy fan vad ont jag har, uppblåst, bubblig och så ont och mår illa :(
    Näe, stackarn. Hoppas det går över. Oftast början man må värre när man börjar oroa sig. Jag mår alltid illa när jag har nojjan över magsjuka. Krya på dig!
    Serendipity skrev 2010-05-26 21:08:23 följande:
    wow säger jag! Tummarna upp! Jag tar inte alls hand om barnen när de är sjuka, det lämnar jag över till sambon. att han är sjuk bryr jag mig inte alls om, bara han håller sig på "egen" toalett.
    Jag är nästan som du. Sambon får ta barnen medans jag gråter i ett annat rum. Ropar dottern på mig, torkar jag tårarna tar djupa andetag går dit, pratar, kramar, säger att sambon tar hand om henne osv osv. Sen går jag och gråter och skakar igen.
    Men jag får panik när sambon är dålig fast inte lika då han kan kontrollera sin hygien på något sätt men panik får jag.

Alveline- tråkigt att det gått över till dottern. Hoppas att mina döttrar inte får det men det vet man aldrig. Hoppas din dotter är lugn nu.
  • Avelyn

Nicely,

Dottern är vaken ännu. Brukar somna kl 19. Nu är hon så rädd att jag placerat henne i tv rum soffan framför Pettson på dvd för att få henne att tänka på annat. Då och då jämrar hon sig  " Jag vill inte kräkas ". Hon tror hon ska bli sjuk igen nu Ändå har jag försökt dölja min fobi. Hon har märkt ändå förstås.. Mina söner har dock ingen skräck. De tycker det är skönt att vara sjuk och bli ompysslade.

Jag känner angående att ta hand om barnen som sjuka att enbart jag kan detta med hygien så det är bättre jag tar det. Sedan vet jag hur kass sambon är på det området och oroar mig för hur han sköter sig själv..

Längtar tills det blir dag igen..

• Serendipity
    nicely skrev 2010-05-26 21:44:14 följande:
    Jag är nästan som du. Sambon får ta barnen medans jag gråter i ett annat rum. Ropar dottern på mig, torkar jag tårarna tar djupa andetag går dit, pratar, kramar, säger att sambon tar hand om henne osv osv. Sen går jag och gråter och skakar igen. Men jag får panik när sambon är dålig fast inte lika då han kan kontrollera sin hygien på något sätt men panik får jag..
    Jag känner att om sambon är sjuk kan han klara sig själv utan att jag behöver bry mig. Men sjuka barn.. även om jag lämnar över, ja så lämnar jag inte över mentalt. Precis som du säger.
  • Avelyn

Någon som har tips på bra filmer ? Måste förströ mig under min ångest med något.

• Serendipity
    Avelyn skrev 2010-05-26 22:01:21 följande:
    Någon som har tips på bra filmer ? Måste förströ mig under min ångest med något.
    Jag ska se säsongsslut- avsnittet av Greys anatomy på datorn iallafall
  • Avelyn
    Serendipity skrev 2010-05-26 22:05:57 följande:
    Jag ska se säsongsslut- avsnittet av Greys anatomy på datorn iallafall
    Bra idé ! Man behöver små ljuspunkter!
  • H o p e
    Avelyn skrev 2010-05-26 14:41:44 följande:
    Det är väl pinsamt antar jag Samnon har börjat äta lite och det går bra. Snart kan vi räkna ned 48 timmar. Helt sanslöst att jag är här IGEN! Hur kan det bara bli så här ? En sjuk, två veckor fritt, en till sjuk, två veckor fritt och en till sjuk ? Så här jävligt har vi aldrig drabbats förr.. Sambon har aldrig kräkts bara haft bakvägen. Det skrämmer mig ändå.. jag kan ju få framvägen av samma virus ? Som om det inte var nog har mitt ex skickat hit våra söner som jag inte vill ska bli sjuka igen. Detta utan att höra med mig innan. Sanslöst!
    Usch stackars dig, så hade vi det föra året. tro vi var magsjuka 4 gågner på en säsong. Det var inte skoj kan jag meddela.
    .?:*¨¨*:?. Gustav född 070730.?:*¨¨*:?. Ebba född 090120.?:*¨¨*:?.
  • Avelyn
    H o p e skrev 2010-05-26 23:11:44 följande:
    Usch stackars dig, så hade vi det föra året. tro vi var magsjuka 4 gågner på en säsong. Det var inte skoj kan jag meddela.
    Fy fasen! Allt för att folk inte kan hålla sig hemma när de är smittsamma känns det som. Skulle det annars vara så mkt som florerar ?

En gång är illa nog...
  • Avelyn

Nu är det kväll igen. Ännu mer ångest för att bli sjuk under natten. Sambon har nu varit frisk i ett dygn.

Oroar mig för att viruset vårat verkar leva hur länge som helst. Kommer det någonsin lämna vårt hem. Hur mycket ska jag städa nu ? Från golv till tak ? Alla rum överallt.. gno och tvätta allt..sofföverdrag och precis allt.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5