• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Avelyn

Två veckor efter att vår dotter haft magsjuka mår min sambo dåligt. Ännu har inget hänt, men han liggar nedbäddad med illamående, huvudvärk, gasig  bubblig mage och hjärtklappning. Det är på gång... eller hur ? Jag har så hemsk ångest och är så rädd! Hjälp..säg något !

• nicely

Oh stackare! Förstår ångesten. Hoppas att det bara är förkylning eller något. Mår själv ungefär som din sambo (fy f-n). Mådde så illa för ett tag sen men nu är det bättre men är helt matt och hängig och har huvudvärk.

Tänker på dig. Försök och ha mycket att göra så har du tankarna på annat. Vet att det är lättare sagt än gjort.

• Avelyn
    nicely skrev 2010-05-25 21:54:49 följande:
    Oh stackare! Förstår ångesten. Hoppas att det bara är förkylning eller något. Mår själv ungefär som din sambo (fy f-n). Mådde så illa för ett tag sen men nu är det bättre men är helt matt och hängig och har huvudvärk. Tänker på dig. Försök och ha mycket att göra så har du tankarna på annat. Vet att det är lättare sagt än gjort.
    Tack för ditt svar. Känner mig så ensam och tom i kväll. Sambon har varit i sovrummet en timma nu och inget har hänt ( ännu) iaf inte något jag hört. Han skulle berätta om något hände, han vet ju om min fobi. Han mår aldrig illa. Under de år jag känt honom (  6 år) har han aldrig varit magsjuk eller mått illa på ngt vis. Alltid samma otroliga hälsa..

Ärligt talat, jag har hellre magsjuka själv än att gå hemma och ha ångest för att familjen får det

Jag var den som dottern kräktes på för två veckor sedan.. den som torkade, tröstade och tog hand om ALLT. Jag som sanerade och fixade. Sambon var inte ens i närheten av dottern. Rena skämtet att han ska bli sjuk och inte jag..
  • nicely
    Avelyn skrev 2010-05-25 22:06:09 följande:
    Tack för ditt svar. Känner mig så ensam och tom i kväll. Sambon har varit i sovrummet en timma nu och inget har hänt ( ännu) iaf inte något jag hört. Han skulle berätta om något hände, han vet ju om min fobi. Han mår aldrig illa. Under de år jag känt honom (  6 år) har han aldrig varit magsjuk eller mått illa på ngt vis. Alltid samma otroliga hälsa.. Ärligt talat, jag har hellre magsjuka själv än att gå hemma och ha ångest för att familjen får det Jag var den som dottern kräktes på för två veckor sedan.. den som torkade, tröstade och tog hand om ALLT. Jag som sanerade och fixade. Sambon var inte ens i närheten av dottern. Rena skämtet att han ska bli sjuk och inte jag..
    ja underligt om han blev sjuk och inte du.
    Jag vill inte själv bli magsjuk och tar gärna hand om dem som kräks om jag vet att det inte smittar mig!  Hellre dör jag än kräks. Hihi så olika det kan vara med denna fobi.
    Har hört att det är oftast dem som är emetofober som inte blir sjuka eftersom dem är så noga med hygienen. Hoppas innerligt att det är sant!!!

jag håller tummarna att din sambo snart går upp och säger att han mår som en prins igen!
  • Anonym
    Avelyn skrev 2010-05-25 22:06:09 följande:
    Tack för ditt svar. Känner mig så ensam och tom i kväll. Sambon har varit i sovrummet en timma nu och inget har hänt ( ännu) iaf inte något jag hört. Han skulle berätta om något hände, han vet ju om min fobi. Han mår aldrig illa. Under de år jag känt honom (  6 år) har han aldrig varit magsjuk eller mått illa på ngt vis. Alltid samma otroliga hälsa.. Ärligt talat, jag har hellre magsjuka själv än att gå hemma och ha ångest för att familjen får det Jag var den som dottern kräktes på för två veckor sedan.. den som torkade, tröstade och tog hand om ALLT. Jag som sanerade och fixade. Sambon var inte ens i närheten av dottern. Rena skämtet att han ska bli sjuk och inte jag..
    OM han blir sjuk, tror jag inte det är hon som smittat honom utan att han fått skiten någon annan stans.
    Hur går det?
  • Avelyn
    Anonym skrev 2010-05-25 22:12:17 följande:
    OM han blir sjuk, tror jag inte det är hon som smittat honom utan att han fått skiten någon annan stans. Hur går det?
    Han är arbetslös och har inget socialt umgänge Han har bara varit hemma sista två veckorna. Bara suttit på uteplatsen som mest.. Så smittan kan inte kommit från annat håll...

Jag tror han sover nu. Ännu har inget hänt.. jag väntar med skräck..
  • Avelyn
    nicely skrev 2010-05-25 22:12:14 följande:
    ja underligt om han blev sjuk och inte du. Jag vill inte själv bli magsjuk och tar gärna hand om dem som kräks om jag vet att det inte smittar mig!  Hellre dör jag än kräks. Hihi så olika det kan vara med denna fobi. Har hört att det är oftast dem som är emetofober som inte blir sjuka eftersom dem är så noga med hygienen. Hoppas innerligt att det är sant!!! jag håller tummarna att din sambo snart går upp och säger att han mår som en prins igen!
    Hur gick det för dig med dop och allt  föresten ? Ditt ex som var sjuk och hade er dotter ?

Jag önskar nästan att jag valt att leva ensam.. då hade jag inte behövt denna skräck.. Jag kan ta hand om mina barn när de är sjuka även om jag har fobi då med. Kan dock INTE se min sambo sjuk. Jag klarar det ej. Jag är värre vrak.. tusenfallt värre nu än med dottern.

Jag hatar maj månad!
  • H o p e

Stackars dig Alveline. Själv fick jag en chock när jag skulle lämna lillkillen på dagis i dag och dom säger att det går magsjuka där. Två var drabbade så långt. Behöver jag säga att det förstörde resten av min dag och kvällen har bestått av ångest ångest ångest. Det känns inte lönt att hålla honom hemma från dagis nu när han redan har blivit utsatt för det. 2 barn spydde på förskolan, det ska till ett under om han inte får det. Hade ni hållt era barn hemma under dessa premisser?

.?:*¨¨*:?. Gustav född 070730.?:*¨¨*:?. Ebba född 090120.?:*¨¨*:?.
  • H o p e

JAG TRODDE DEN JÄVL/&%/&&A  SÄSONGEN VAR ÖVER!!!

.?:*¨¨*:?. Gustav född 070730.?:*¨¨*:?. Ebba född 090120.?:*¨¨*:?.
  • Avelyn

Hope,

Jag trodde också säsongen var över. Nu hatar jag Maj månad! Känns så orättvist när vi överlevt hela vintern och mått bra. Hatar alla som sprider denna skiten vidare medvetet. De som t ex går på jobbet direkt de kräkts klart etc.. Ja, jag hade nog hållt barnet hemma ändå trots allt från dagis även om de utsatts. Det kan ju haft tur och inte varit så nära.

Min sambo sover två timmar, går på toa, sover två timmar igen, går på toa etc. Alltid två timmar emellan nu natten igenom. Vad han gör där vet jag ej. Gissar på diarré eftersom jag inget hör. Jag sover inte. Jag sitter uppe med ångest. Detta är min största mardröm.. känns som om jag aldrig mer kommer att få leva vardagsliv..

När det blir morgon ska jag ta med barnen ut och vara ute i timmar!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5