• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • jomi

Nä det lutar åt INTE gå även om det är utomhus! tyvärr!!
    Hon får följa med till mitt jobb tills jag VET att ingen mer blivit sjuk!

Ska åka utomlands inom kort med så....

Men vad tror ni om att dottern är smittad om hon inte träffat någon sen Fred. vid 11
    BORDE vara safe nu va? nojjar som tusan...

Längtar.....
  • Serendipity
    jomi skrev 2010-06-01 18:18:59 följande:

Men vad tror ni om att dottern är smittad om hon inte träffat någon sen Fred. vid 11
    ja det är safe!
  • nicely
    jomi skrev 2010-06-01 18:18:59 följande:

Jag tycker att det borde vara safe nu för det har gått så länge nu.

Min kompis har magsjuka nu och har sån ångest nu fast jag inte träffat henne. Sambon känner sig krasslig men inte magsjuk...känns ändå tänk om......
  • Molina

Hoppas jag kan få svar av er här:
    Min dotter kräktes 2 gånger sent på kvällen i Söndags vaknade i Måndags och va helt ok åt bra va helt pigg och glad.
    Igår hoppade hon studsmatta och kräktes ytterst lite, frågade direkt efteråt efter lunch hmm mat brukar man väl inte vela ha vid magsjuka.

Vi ger henne vanligtvis laktosfri kost men läkaren säger nu att vi ska ge henne mjölkprodukter igen nu.
    Hon har aldrig kräkits av mjölkprodukter utan blir bubblig och gasig i magen.

I Söndags åt vi vid 1500 en sån djupfryst princesstårta.
    Idag fick hon fil kan det vara så enkelt att hon reagerat på mjölken starkare nu när hon varit laktosfri ett par månader.

Hon säger att hon mår bra varken magont eller illamående.
    Och jag åker tamef-n alltid dit när hon har ms. Och är frisk ännu *konstigt nog* gått över 48timmar nu och hon är pigg.
    Och dom gånger hon haft har hon verkligen varit sjuk efteråt och verkligen sovit.

Vill ju ut och träffa folk kunna jobba.
    Låter detta som en magsjuka för er?
    Inga fall på dagis.

• jomi

Troll: Tycker inte det låter som magsjuka faktiskt..och då är jag jätte nojjig med sånt!
    Nu har det ju även gått ett tag så....

Fick rapport  från Dagis och det är MÅNGA barn sjuka!!! verkar vara väldigt smittsam omgång!
    TUR att vi kunnat lösa det så att hon ninte behövt gå denna veckan!
    Vi gick inte på sommarfesten i går heller!!

Är bacillerna borta till Måndag tror ni????
    Är bara en vecka tills vi åker utomlands och hade ju vart sådär kul att dra hem det där!!!!

Längtar.....
  • lollisen
    jomi skrev 2010-06-01 07:18:14 följande:

Hej igen!

Även jag har hållt mig borta länge nu!
    Är gravid i v11 och har mått riktigt illa och kräkts...
    Nu har DET lugnat ner sig iaf...jag överlevde denna gången med men med många tårar ;)

Fick meddelande från dagisfröken igår ALL personal (4st) låg hemma och kräktes!!!!!!!
    Vad kom det ifrån??????
    Det är för sjutton MAJ månad...ska inte den skiten vara över????????
    Dottern får följa med till jobbet halva dan idag för jag lämnar INTE!

Tur i oturen är väl att dagis vart stängt igår så vi har inte träffat NÅGON sen i Fredags vid 11!!!
    Känner mig inte safe ändå!
    Sen är det sommarfest i morgon på dagis...HADE NI GÅTT????

Hej!

Måste bara fråga och du behöver verkligen inte svara, men bor ni i jöönköping? Känner nämligen igen det där, samma sak på sonens dagis.
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • jomi

Lollisen: JAPP! Hon går på Tokarp

Har ni sluppit undan?

Längtar.....
  • lollisen
    jomi skrev 2010-06-03 10:49:20 följande:
    Lollisen: JAPP! Hon går på Tokarp

Har ni sluppit undan?
    Ja, peppar peppar. Jag lämnade inte heller sonen där. Jag tog hem han igen då de sa till mig i dörren om att alla ligger i magsjuka... *Huuuvva*

Var den SÅ smittsam så att typ alla barnen blivit smittade nu i veckan eller vad har de sagt?
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Serendipity
    lollisen skrev 2010-06-03 12:53:12 följande:
    Ja, peppar peppar. Jag lämnade inte heller sonen där. Jag tog hem han igen då de sa till mig i dörren om att alla ligger i magsjuka... *Huuuvva*

Var den SÅ smittsam så att typ alla barnen blivit smittade nu i veckan eller vad har de sagt?
    men urk.. hoppas de sanerar ordentligt!!
  • jomi

Det var ju ALLA fröknar på en avd. samt många barn!
    Känns helt otroligt ÄCKLIGT att man inte ens i JUNI slipper skiten!

Vi funderar på att lappa i hop med far/morföräldrar nästa vecka om det inte verkar lugnt, ska ringa i morron em och kolla läget! (tur att man känner ena fröken så väl att hon smsar om det finns magsjuka)

Är så less less less på DAGISSMITTOR! *suck*

Längtar.....
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5