• Molina

Emetofobernas tråd 5

Skuttar in här lider av kräkfobi och sitter just nu och inte mår så bra, jag går inte in på detaljer eftersom tråden har ett syfte att peppa andra, men lider av både IBS&Magkatarr och hoppas att min mage reagerat på mina pepparchips jag åt igår.

Åhh ett vaccin kan säga att det är väldigt välkommet för mig,

• Molina

Hoppas jag kan få svar av er här:
    Min dotter kräktes 2 gånger sent på kvällen i Söndags vaknade i Måndags och va helt ok åt bra va helt pigg och glad.
    Igår hoppade hon studsmatta och kräktes ytterst lite, frågade direkt efteråt efter lunch hmm mat brukar man väl inte vela ha vid magsjuka.

Vi ger henne vanligtvis laktosfri kost men läkaren säger nu att vi ska ge henne mjölkprodukter igen nu.
    Hon har aldrig kräkits av mjölkprodukter utan blir bubblig och gasig i magen.

I Söndags åt vi vid 1500 en sån djupfryst princesstårta.
    Idag fick hon fil kan det vara så enkelt att hon reagerat på mjölken starkare nu när hon varit laktosfri ett par månader.

Hon säger att hon mår bra varken magont eller illamående.
    Och jag åker tamef-n alltid dit när hon har ms. Och är frisk ännu *konstigt nog* gått över 48timmar nu och hon är pigg.
    Och dom gånger hon haft har hon verkligen varit sjuk efteråt och verkligen sovit.

Vill ju ut och träffa folk kunna jobba.
    Låter detta som en magsjuka för er?
    Inga fall på dagis.

• Molina

Lider också av en hemsk kräkfobi.

Trots att min dotter gått på kommunal fsk i 3år har hon endast haft 1 magsjuka allt hänger nog på personalen och föräldrarna. Nu går hon på en privat fsk och hela förra vintern klarade vi oss från allt va kräksjukor va så skönt. Kan inte minnas att dom hade nå fall alls, men fsk är ute i princip 100% av barnens tid.

• Molina

Bläää kaos i hjärnan, min dotter sa nu när vi läste godnattsagan att hon hade ont imagen och ville kräkas burr men inget kom och när pappan kom in så småskrattade hon. Detta va för ca 30min sen och nu sover hon så sött.
    Hon har varit jätte pigg hela dagen och inge magsjukor på fsk va jag vet, dom är inte så många barn ännu.
    Men usch tänk om.....

• Molina

felle: Jag spydde mig igenom min grav men fick i v12 primperan en riktigt bra medicin men är ganska svår att få.
    Säger som dom andra försök hitta något litet att stoppa i munnen när det värsta illamåendet kommer, det brukar gå tillbaka då, många jag känner funkar saltlakris eller nå riktigt surt säger dom som fått det att vända.
    Men ett stort GRATTIS du har en underbar resa framför dig.
    Tänk på att efter v12 så brukar illamåendet gå över.

Och självklart ett jätte GRATTIS till er andra anonyma 2 tjejer.

Zasata: Åh garanterat nerver för dig som gör att du har ont, men jag måste faktist säga att det är en väldigt otänksam kollega du har, fy för sådana människor men en matförgiftning är ju inte omöjlig tar mellan 5-6h upp till 24 timmar beroende på vad man fått i sig och snittet för en ev matförgiftningen ligger på ca 10h.
    Har precis gått en utbildning om matsäkerhet via mitt jobb riktigt intressant ämne, kanske för att man är rädd för just kräkningar.
    Hoppas du känner dig bättre nu.

• Molina
    zasata skrev 2010-10-08 20:23:52 följande:
    Jag hade tänkt precis lika dant!

Usch så ont i magen jag och sambon delade en pizza precis han mår bra men på mig bränner det på vänstersida vid revbenet och längs med sååå ont :(
    Oj kunde varit jag som skrev ditt inlägg nu men va lugn bara det är garanterat pizzan som ställer till problemet.
    Får precis som dig grymt ont vid vänstersidan av revbenet och sen rakt ner mot magen, av all fet/stark mat får jag så.
    Vet att gallan sitter på höger men har du fått den kollad?
  • Molina
    zasata skrev 2010-11-12 19:37:32 följande:
    BLÄÄ!
    Varit i stan med dottern hela dagen gått i nordstan.. massor med folk och åt hamburkare på burger king och nu har jag såå ont som knivar i magen.
    Var på UL på magen idag, och gallan och allt såg fint ut. så vad fan är felet på mig??
    Vi har som jag läst identiska besvär med magen och jag har jätte problem med magen just när jag äter snabbmat, magen brakar direkt, stress brakar den av ja de mesta och det problemet jag har är att min tjocktarm blir lätt inflammerad och får som krampsmärtor men jag får ont runt vänster revben och vänster sida just där den stora delen av tarmen går, har du någonsin pratat med läkaren om det,, det finns bra medicin att få men tyvärr även kosten som är en stor bov.

Har hållit mig lugn nu under större delen av hösten tills idag jobbar på en bensinstation och där är det ett tillfälle att bara springa in och köpa ja blåbärssoppa och ja allt som tillhör en ms va in en mamma idag och jag skämtade om just ms och blääää hon hade en liten hemma som va sjuk usch och blä men visst borde väl risken vara liten att jag blir drabbad tog i hennes pengar. Jag tvättade händerna och spritade dom.
    Nu kom min klump i magen.
  • Molina

Zasata: Glömde en sak har du fått nå allergier utredda, för jag har fått allergier i vuxen ålder och det är det som förstört min tarm, just mjölk kan vara en riktigt bov har även allergi mot ägg, äter jag nåt med ägg i då får jag kramper och i princip ligger och kvider av smärta. Har tyvärr inte fått min galla undersökt vill det men min läkare tycker det är onödigt men skönt för dig att den va ok.

• Molina
    middiz skrev 2010-11-12 20:42:57 följande:
    Får man fråga vart du bor? Vet en som skulle åka till en bensinmack och köpa det till sin dotter idag...
    Vet inte vad som är sagt om att lämna ut ortnamn men nu kanske nån stryper mig men Västerås och staden är ju stor och vad jag vet/hört är det inga större utbrott ännu. Man blir lite nojjig iallafall.
  • Molina
    milla2 skrev 2010-11-20 19:08:09 följande:
    en sak jag tänkt på.. vi som är emetofober vi kräks ju "aldrig" hur kommer det sig? jag har haft magsjuka en gång men kräktes aldrig bara illamående..
    Tyvärr tillhör jag inte dom som har den turen *suckar* högt.

Är själv 33år och har alltid haft panik vid kräkningar, redan när jag va riktigt liten märkte min mamma att jag visade panik känslor när någon kräktes.
    Min fobi har blivit något bättre konstigt nog efter att min dotter fick magsjuka förra året usch hon va så sjuk och ja ni läser rätt jag önskade att jag kunde ta den istället för henne men jaja 24timmar senare va det min tur men jag blev inte alls lika dålig, men en kräksjuka på mig kan sluta riktigt illa, och min käre make ja han måste vara immun.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5