• Molina

Emetofobernas tråd 5

martini bianco skrev 2011-01-13 22:13:00 följande:
    Usch vad jag har dåligt smavete nu skickade sms tillbaka att jag int efixar det. Jag kan inte utsätta mig för en ev. smitta. Inte nu när jag brjar bli på bättringsvägen i min ångest. Det vore så dumdristigt att med flit gå till en situation där det finns... Men fy vad samvetet gnager. Jag vet att min svåger just nu tycker att jag är skitlöjlig och kommer säkert vilja at jag betalar deras teaterbiljetter
    Fy vad denna fobin förstör
    Tänk om han faktiskt bara var förkyld? Då hade jag ju kunnat passa honom, men nu antar jag det värsta... Men dagis hade ju faktiskt sagt att han var magsjuk...
    Nej ha inte dålig samvete, varför utsätta sig för något man är rädd för, och som förälder måste man också själv veta att barn blir sjuka fast man har andra planer så är livet efter dom små trollen kommer, själv skulle jag aldrig falla mig in att ta in en barnvakt vid en ev sjukdom och helst inte ms, då mår barnen bäst att ha sina föräldrar runt sig och man håller sjukdomar isolerat så.
    Oj så många gånger man fått ställa in planerade saker pga av sjukdom och snälla ha inte dåligt samvete, jag förstår ändå hur du tänker.

Imorgon ska jag på en stor fest ca 1000 deltagare minst, behöver jag säga något annat än panik!!!!! Men samtigt ska det bli roligt på sätt å vis, jag får smyga ner en liten handsprit i väskan och hoppas att alkoholen skrämmer iväg bacillerna haha.
  • Molina

mrslonely: Såg att du är barnflicka, vet du om man kan få tag på sånna? Eller är du privat till några kompisar?
    Angående kräkningarna hos ena barnet så visst kan barn kräkas utan orsak, kan komma plötsliga allergier men visst man kopplar alltid ihop ms just vid den här tiden, men har ingen annan i familjen fått så ska du nog se att barnet reagerat på något plus att dom små är experter ibland att stoppa mindre bra saker i munnen.

• Molina

PANIK!!!! Såg en facebook uppdatering av min dotters bästa dagiskompis vars lillebror ligger i skiten nu så jag ringde till dagiset och hörde och javisst massor av barn är sjukanmälda idag pga ms så rädd nu att hon ska blivit smittad, men hur är det smittar innan eller inte? Inga fall ännu som dom sa på hennes avdelning men dom äter tillsammans och eftermiddagarna brukar dom ha tillsammans, fan hatar verkligen det här.
    Vi hämtade henne igår kl1600 när kan man börja andas ut?

Emomamma: Tänker på dig!! Hur mår dottern idag? Hoppas ni andra klarar er.

• Molina

Emomamma: Tänk att nu har det värsta nog varit för er, du är stark va stolt över att du fixat detta, hoppas din man klarar sig.

Tror ni min dotter klarat sig från en ev smitta, vi hämtade henne 1600 i onsdags? Det som gör mig lite rädd nu är att hon har feber men inte brukar en magsjuka börja i feber? Hon har alltid fått feber efteråt eller när ms kommit inte innan. Snälla någon.

• Molina

Orolig till tusen nu!!!! Jag mår illa fy f-n ursäkta svordomen, vad jag vet har jag inte träffat någon med magsjuka peppa peppa ska jag säga, va på begravning i Fredags sen sjukhuset i Fredags på en öppen mottagning med dottern annars har vi inte ens träffat någon.
    Det går massor här jag bor men dottern har feber nu och har inte varit på dagis sen i Onsdags så därifrån borde det inte komma.
    Har mått prima hela dagen, till middag åt vi nån gulachsoppa på påse och efter det kom illamående, kan det vara så enkelt att det är soppan som rörde till magen på mig, har både IBS&svår magkatarr???? Snälla nån?

• Molina
    bizzziie skrev 2011-01-26 14:08:49 följande:
    Jävla jävla jävla magsjuka!!
    En kompis sa förut att på en av avdelningarna på våra söners dagis var 2/25 där i fredags!! Resten var hemma i ms.. Senare sa en annan kompis att i hans sons klass i skolan var 7/25 där idag, resten hade ms!!!
    Hela samhället är ju för tusan lamslaget i ms!! Vad ska jag ta mig till??

Jag får panik nu!! Bor i ett litet samhälle och ikväll ska stora sonen på gympa där barn från olika dagis i samhället går. Hur stor är risken för smitta??!

Sonen är hemma från dagis denna veckan men jag kan ju inte ha han hemma hela vintern!!? Fan.... gråter som en tok nu..
    Oj låter som vi skulle kunna bo i samma samhälle, vi har likadant hela kommunen helt lamslagen av ms.

Middiz: Åhh min mage blir precis likadan av choklad är ockdå en missbrukare av choklad, och känslig mage, dålig kombination.
  • Molina
    middiz skrev 2011-01-31 11:22:03 följande:
    Jag tycker mest synd om mej

Men jösses, har du fått tillbaka synen nu??

En släktning till mej skrev på facebook att hennes son spytt som en gris hela natten. Men hon tror att det är för han får sin 7:e tand?? Inte konstigt att magsjuka går som det gör!!

OT, någon som hafr urinvägsinfektion fast det inte visat på stickan?
    Jag verkar ha det? Doktorn sa att det är "bara" 70% av bakterierna som syns på det testet?
    Någon som vet?
    När jag får UVI visar det aldrig på stickorna utan dom måste skickas iväg på odling, fick du nå ny medicin? Usch jag är extremt utsatt för UVI och haft i njurarna och det gör ju så ont, bara denna vinter har jag haft 3st hitills bläää.

Blir så arg 1 förälder vägrar samarbeta med fsk om 72h frånvaro när det gäller ms och gissa vilken förälder som startat en epedemi på dagis *SUCK* kan säga att jag är rädd nu för nu kommer vi få skiten hem och jag är tydligen inte ensam att vara bitter många föräldrar är tydligen väldigt sura nu på den föräldern.
  • Molina
    martini bianco skrev 2011-02-04 19:33:53 följande:
    Jag är själv hemma idag och hela helgen. För ett par timmar sen så smög ett lätt illamående på sig och jag känner lite panik, har dock ätit mat nyss. Känner mig lite matt. Och rädd.
    Jag kom också att tänka på att det nu är en dyg vecka sen jag hade ägglossning och ett litet hopp tändes. kan det vara ett tiiidigt gravsymtom?
    Hur har ni haft det ni som har barn?
    Jag fick super tidiga känningar, ca 8-9 dagar efter ägglossning men vi hade precis varit utomlands och jag trodde väl mer att jag fått i mig nån magbacill därifrån men för mig va det illamående på hög nivå, nästäppa och en speciell värk i magen och en konstig känsla i kroppen kan säga att jag kom ihåg dagarna va för att vi vet extakt på minutern när dottern blev till
    Åhh hoppas ni får erat efterlängtade plus, barn är den bästa gåvan man kan få trots dessa hemska ms tider.
  • Molina
    zasata skrev 2011-02-04 21:51:32 följande:
    suck hemma från akuten, igen!

Och nu mår jag illa

Med dottern kände mer än en vecka innan mens, när ägget fastnade att jag var täppt i näsan, sen vid BIM började jag må illa och svimma, testade + 3 dagar innan-
    Uschdå akuten är din pojke sjuk igen? Du ska se att det är dina nerver.

Låter att vi snart får åka in med dottern, nu har hon haft feber i 14dagar allt från riktigt hög till lite lagom och VC japp som vanligt virus.
  • Molina
    lollisen skrev 2011-02-05 21:17:05 följande:
    Nu spydde sonen igen... Efter 3(!!!?) timmar?
    Fan fan faaaan rent ut sagt!!!
    Åhh nej, vet att få ord inte kan lugna dig nu men det går en variant av MS nu som sägs vara extremt lindrig även om det inte hjälper oss som är rädda men hoppas ni andra klarar er.

Zasata: Vi är i samma skit som er nu, är helt slut Moa är bara sjuk precis hela tiden, hon har varit borta från dagis nu i 2veckor och hela nästa vecka blir hon hemma, börjar bli rädd för mitt jobb mår skit.
    Jag fick lov att åka in med henne idag pga av feber och hon va riktigt dålig med en fruktanvärd halsfluss och uttorkad fick åka hem med henne med nöd och näppe mer pga av min fobi och Moa har också bajsat vitt och tydligen kan dom göra det efter en ms men även vid lånvarliga infektioner och uttorkning.
    Vi kommer bli sjukskrivna med Moa nu, jag har nått en gräns som ja jag bara andas mer gör jag inte.
    Förstår om ni inte kan vara hemma med pojken men skulle jag vara er skulle jag nog försöka fixa en sjukskrivning på pojken så han får en chans att återhämta sig till 100%.
    Hoppas det löses för er.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5