• Molina

Emetofobernas tråd 5

Blääää nu kommer jag trotsa min fobi till max, ihelgen ska jag iväg till ett stort barnland ja och ni kan ju gissa mina tankar alla baciller fy men jag måte för min dotters skull kan ju inte låsa ute henne världens pga av min fobi, tips vad kan jag göra förutom att tvätta hennes händer regelbundet????? Vill inte sprita hennes händer men finns det några servetter som också innehåller lite bakteriedödande medel man kan köpa?
    Går redan nu på ständig oro förstår inte vad jag utsattit mig för men som sagt min dotter måste få leva och leka som andra barn.

• Molina
    zasata skrev 2010-11-27 20:09:49 följande:
    Skrev ett inlägg på bloggen, kanske nån som fattar.. sprid gärna...

kidzmode.blogg.se/2010/november/vinterkraksju...
    Riktigt bra skrivet.

Usch idag har jag verkligen trotsat min fobi, först lekland ja där blev det lite som det blev med tvätt och avtorkning på händer sen donkan efteråt usch och sen lösgodis på det, brukar vara lite försiktig med lösgodis under vinterhalvåret men nu idag fick min tjej som hon ville och nu är det bara jag som hoppas att vi inte fått något skit i kroppen.
  • Molina

Zasata: Förstår dig sitter med samma oro som du redan vet.
    Hur mår tjejen? Hoppas natten blir lugn för er.

Hade idag en ledig dag på jobbet och fsk ringde och sa att många barn har jätte hög feber vissa har tydligen kräkits andra inte, ska man ta det som en ms, nu håller vi henne hemma ändå pga av att hon är riktigt infektionskänslig med astma och allt skit.
    Nu har det gått 48h sen hennes dagiskompis blev sjuk men hon hade heldag igår på dagis så imorgon kanske man kan andas ut lite.

• Molina

Zasata: Åhh va jobbigt för dig, hoppas det bara blir magont för Ebba, borde snart vända för henne usch för magont hoppas hon piggnar till snart.
    För några veckor sedan fick min man hämta Moa på dagis för hon bajjade löst och kletigt va helt säker på en ms men hon blev dunderförsyld, tydligen något som går på fsk genom Sverige nu, det positiva är att jag vet ingen vuxen som fått magbacillen utan bara försylningen, kanske det som Ebba fått.

• Molina
    zasata skrev 2010-12-08 15:20:53 följande:
    Ja men går det magsjuka och många kräks, och många har diarré. Vad tror du då det är?? BLir så trött och arg!!! Och rädd, men mest är jag arg just nu. mMen hon hade ont i fredags och lördags med ju. hon säger långt ner och kssar lite dåligt. Kan man bli lös av UVI?
    Sitter med en kraftig UVI nu, och ja just små barn kan magarna slås ut helt på, även att dom enbart visar en UVI på magont är jättevanligt så brukar min dotter få och lite lös mage.
    Men du har då otur med magsjukor omkring dig, men herregud va är det för dagis som låter barn vara kvar, visst att barn kan vara lösa i magen men vattentun diaree när det just går magsjuka borde alla förstå att barnet ska hem, va det Ebba som hade så eller?
  • Molina

F-n ursäkta mig men usch nu har jag ms överallt omkring mig går bara att väntar att tjejen får och vi som ska på fest imorgon urk vill inte. Nu vet jag inte om den kommit till hennes dagis vågar inte höra mig för men om jag hämtade henne i Torsdags vid 1600 tror ni det är lugnt då tills Lör (imorgon kl 14-15)? Efter det har hon enbart varit ute på våran egen tomt ingen mer smittorisk kan hon kommit åt.

• Molina
    martini bianco skrev 2010-12-15 19:19:13 följande:
    Behöver inte testa imorgon, tant röd kom nu.
    tråkigt för er.

usch och blää snälla ber er hålla era tummar att min dotter slipper magsjuka, går på dagis nu och ja vi har ingen möjlighet att ha henne hemma, 2dagar till sen har hon Jullov fram till 3Jan ska bli så skönt.
  • Molina
    Fridayyy skrev 2010-12-15 21:14:52 följande:
    Martini, tråkigt!!! Det är ju så att när man väl bestämt sig vill man att det ska hända på en gång. Bättre lycka nästa månad!

Troll77, går det magsjuka?? Håller tummarna i alla fall! Själv klarade jag inte att lämna på dagis, dels för att det går vattenkoppor med, vill INTE ha två barn med vattenkoppor hela julledigheten. Maken har lunginflammation på bättringsvägen och vår 4-åring har haft öroninflammation. Det är ju bara massa sjukdomar på dagis. FYYY!
    Hmm just magsjukan f-n *magsår* redan men berättade för maken nu att det går magsjuka och han brukar inte bry sig men jag blev överraskad han tar ledig dag på Fredag så enbart imorgon ska hon vara där och jag ber till kung och fosterland att hon klarar sig.
    Men usch förstår verkligen att du inte sätter dina barn på dagis nu när ni ändå varit så hemskt utsatta av andra otäcka sjukdomar.
    Min dotter är 5år och har aldrig varit frisk en Julafton, förra året hade hon influensan med 40graders feber så nu kommer vi göra allt vi kan för att hålla henne frisk.
  • Molina

Dum fråga men men bruka magsjuka och feberinfluensan gå samtidigt? Har någonstans i bakhuvudet att just magsjukan brukar lugna sig lite när just den årliga vinterinfluensan slår till.

• Molina
    Frosk skrev 2010-12-16 23:36:38 följande:
    Tack för omtanken. Dom är hemma igen, men kirurgen ska ringa imorgon. Hon har tydligen ett hål i vävnaden i magen som kanske behöver opereras. Min stackars lilla gumma. Det gör så ont i mig när jag inte kan trösta och jag kan inte ens ge henne mat för då får hon ont :(
    Men gud lilla tjejen usch hoppas hon blir bra snart, vi är många som tänker på er.
    En stor KRAM till hela er familj.

Nu behöver jag er hjälp min kommun har testat ett par utvalda fsk därav min dotters fsk att hålla barnen ifrån fsk 72timmar efter en magsjuka under Nov-Mars och hör och häpna magsjukan är borta på dotters fsk lycklig som bara den men nu tänkte jag tillsammans med föreståndaren till fsk skriva ett kortfattat litet inlägg till tidningen om hur 1dygn extra kan verkligen stoppa en epedemi inom fsk/vården om man gör om rek.... från 48timmar till 72timmar. Snälla hjälp mig hur ska jag börja fsk hjälper mig med material och dyligt behöver enbart komma med förslag till jounalisterna så dom vaknar till och skriver om det.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5