• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Emma w S
    Anonym skrev 2010-06-06 20:38:20 följande:
    Min dotter har sedan i fredags fått kraftiga diareér så fort hon äter något och har ont i magen och mår lite illa..Det är bara jag som har torkat henne och hon har inte kräkts men har haft hög feber och har fortfarande lite feber. Hon är 4 år ...tror ni att det är magsjuka? Peppar peppar så har ingen annan i familjen fått det!
    Jag som ska ut och resa på lördag och har mycket som ska göras nu sista veckan som barnen går i skolan=(...är så orolig!!
    Hur gammal är din dotter? Många relativt små barn kan ju också bli stressade... Och stressmage är inget roligt, det brukar rinna rakt igenom. Jag var ett sånt barn nämligen. Redan som fyra, fem-åring kunde jag vara stressad och må skit.
  • Emma w S

Jag har svårt för att släppa mannens kräkningar förra natten. Det är nu 22 timmar sen och han har mått superbra idag, ätit och även druckit ett glas vin. Ändå är jag orolig... Vågar knappt sova...

• Avelyn
    Anonym skrev 2010-06-06 20:38:20 följande:
    Min dotter har sedan i fredags fått kraftiga diareér så fort hon äter något och har ont i magen och mår lite illa..Det är bara jag som har torkat henne och hon har inte kräkts men har haft hög feber och har fortfarande lite feber. Hon är 4 år ...tror ni att det är magsjuka? Peppar peppar så har ingen annan i familjen fått det!
    Jag som ska ut och resa på lördag och har mycket som ska göras nu sista veckan som barnen går i skolan=(...är så orolig!!
    Min dotter hade så med magen för ett år sedan. Troligen rotavirus sa läkaren jag ringde då. magsjuka ja men av sort som oftast inte smittar vuxna. Något prov togs aldrig på dottern. Dock smittades ingen annan hemma vare sig barn eller vuxen. Håller tummarna för att ni har samma tur.

Även i år blev dottern sjuk med diarreer och någon kräkning. Precis som dig torkade jag etc och jag blev aldrig smittad.
  • Anonym
    Avelyn skrev 2010-06-07 07:58:01 följande:
    Min dotter hade så med magen för ett år sedan. Troligen rotavirus sa läkaren jag ringde då. magsjuka ja men av sort som oftast inte smittar vuxna. Något prov togs aldrig på dottern. Dock smittades ingen annan hemma vare sig barn eller vuxen. Håller tummarna för att ni har samma tur.

Även i år blev dottern sjuk med diarreer och någon kräkning. Precis som dig torkade jag etc och jag blev aldrig smittad.
    Tack då håller jag tummarna att det är det dvs rotavirus, för jag har sådan ångest speciellt nu när jag ska ut och resa också i helgen. Vilken mardröm att då få magsjuka och ha ångest och inte kunna ta sig hem och måste vara på en buss...=(=(.

Hur länge brukar det viruset hålla i sig? Brukar de ha feber då också? Hon hade 38 grader nu i morse...
  • Anonym (€)

när en vän till oss vars dotter fick konstaterat rota virus (de tog prover på avföringen) men hon hade diarré i många veckor! plus feber i ca en vecka. det gick så långt att hon slutade äta och förknippar nu mat med illamående och ont i magen, men det är en annan historia.. stackars lilla flicka!

• Emma w S

Är det någon av er som är känsliga mot koffein?
    Jag vet att jag är det, men emellanåt kan jag inte låta bli en kopp för det är så gott. Idag är det nästan löjligt dock! Jag drack två koppar vid 15 och mår fortfarande inte bra. Är matt, svimfärdig, yr, ofokuserad och känner av halsbränna.
    Undrar om det finns nåt motgift att ta...?

• milla2

hej ångest delux..hört skiten går i stan nu igen + att de vi ska till nästa fre har d nu..hade ni gått? jag tror jag avstår..är jag dum då?ja menar d är ju mer än en v tills vi ska dit..

• nicely
    Emma w S skrev 2010-06-08 19:02:12 följande:
    Är det någon av er som är känsliga mot koffein?
    Jag vet att jag är det, men emellanåt kan jag inte låta bli en kopp för det är så gott. Idag är det nästan löjligt dock! Jag drack två koppar vid 15 och mår fortfarande inte bra. Är matt, svimfärdig, yr, ofokuserad och känner av halsbränna.
    Undrar om det finns nåt motgift att ta...?
    jag var det förrut och kan känna det ibland fortfarande. Blir oftast illamående :-/
    Enda motgiftet är väl att låra bli att dricka.....men det är svårt om man tycker att det är gott....
    milla2 skrev 2010-06-09 21:32:41 följande:
    hej ångest delux..hört skiten går i stan nu igen + att de vi ska till nästa fre har d nu..hade ni gått? jag tror jag avstår..är jag dum då?ja menar d är ju mer än en v tills vi ska dit..
    jag tycker inte att du är dum för jag skulle själv inte träffa dem...... det så hemskt att man låter fobin bestämma över ens sociala liv.  Fast jag tror inte att ni behöver oroa er att bli smittade då en vecka har gått...
  • Anonym

Min flicka har ingen feber längre och ingen annan i familjen har fått diarre´ men när hon har ätit mat så är hon jättelös i magen. Hon är jättepigg och lekar och mår bra förutom den lösa magen. Har haft så sedan förra fredagen.
    Tror ni verkligen att det är magsjuka? Den magsjuka som går nu är det k...sjukan?

• zasata
    Anonym skrev 2010-06-10 19:38:09 följande:
    Min flicka har ingen feber längre och ingen annan i familjen har fått diarre´ men när hon har ätit mat så är hon jättelös i magen. Hon är jättepigg och lekar och mår bra förutom den lösa magen. Har haft så sedan förra fredagen.
    Tror ni verkligen att det är magsjuka? Den magsjuka som går nu är det k...sjukan?
    Hade gått till VC om det varat en vecka och tagit prov. tyvärr kan det ju ta 1-2veckor innan någon i familjen blir sjuk
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5