• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • middiz
    Fridayyy skrev 2010-06-30 20:42:38 följande:
    Håller INTE med. Jag var nästan aldrig sjuk som barn, hade inte magsjuka en enda gång, ev diarre en gång när jag var 2,5 år. Jag gick inte på dagis och lekte mest ute men ändå var jag och min syrra de som var minst sjuka när vi började skolan. Jag vet inte om vi har så mycket bättre immunförsvar än andra redan från födslen. MEN det är bevisat att barn får bättre immunförsvar från 3-4 år och det beror INTE på att de härdats på dagis ett par år utan rent biologiskt. Jag tycker det är tragiskt att folk accepterar att barn är sjuka halva sin tid när de är 2-3 år. Så sorgligt egentligen och jag tror att dagis är boven till detta, plus att alla ska åka till köpcentra på helgerna istället för att bara vara hemma som man ofta var för 30-40 år sedan.

Jag önskar att jag slapp ha mina barn på dagis. Tycker det är en riktigt smittoplats, inte bara magsjuka. Många barn är ju jämt snoriga, hur kul är det?
    Kunde inte skrivit det bättre själv!
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • michiara

Kikar in lite och skriver. Eller.. rättare sagt, jag skriver för första gången. Men har läst er tråd ett tag. Min emetofobi blir värre ju äldre jag blir och nu räcker det med att ngn av döttrarna ser lite blek ut så blir jag nervös *s* det börjar bli rejält handikappande då det finns i tankarna hela tiden, vid bussåkande, på sjukhuset, när jag är på ställen där jag inte kan ta mig därifrån. Eller kan ta mig hem. Just nu verkar det florera massa magsjuka överallt. Både i söder och norr. Konstigt. Man tycker det borde vara fritt från magsjuka sommartid
    Jaja ville väl bara säga hej..

en man som ej kan le, ska ej äga en affär
  • zasata

Sonen har ju typ vart frisk 5dagar sen han föddes och är nu 9 mån, inte bara i magsjuka utan i allt som dottern drar mig sig hem. Är inne på sin andra pecilinkur denna månaden.
    Jag tror stora dagisgrupper är boven i dramat mycket,
    När jag ifrågastte detta fick ag till svar att det inte finns nån maxgräns.
    DOm mäter luften hur den är, och då öppnar dom ett fönster så är den bra.
    25barn kommer dom vara på dotterns avdelning i höst.

• middiz
    zasata skrev 2010-07-04 07:30:16 följande:
    Sonen har ju typ vart frisk 5dagar sen han föddes och är nu 9 mån, inte bara i magsjuka utan i allt som dottern drar mig sig hem. Är inne på sin andra pecilinkur denna månaden.
    Skojar du?!
    Stackars barn......
  • Avelyn

Sonen på 5 månader har haft diarré en vecka nu utan förbättring så hopplöst. Storasysters diarré var över på 4 dagar. Ingen av oss vuxna har känt av något och ändå har vi torkat och fixat med båda små.När ska eländet gå över ?

• Fridayyy
    Avelyn skrev 2010-07-04 11:13:54 följande:
    Sonen på 5 månader har haft diarré en vecka nu utan förbättring så hopplöst. Storasysters diarré var över på 4 dagar. Ingen av oss vuxna har känt av något och ändå har vi torkat och fixat med båda små.När ska eländet gå över ?
    Ni har inte egen brunn eller nåt sånt? Eller nåt annat de inte tål? Klart det kan vara magsjuka, har han vanlig matlust?
  • middiz
    Avelyn skrev 2010-07-04 11:13:54 följande:
    Rotavirus kanske? Det kan ju sitta i över en vecka...
  • Avelyn
    Fridayyy skrev 2010-07-04 18:11:54 följande:
    Ni har inte egen brunn eller nåt sånt? Eller nåt annat de inte tål? Klart det kan vara magsjuka, har han vanlig matlust?
    Vi har kommunalt vatten. Bor i lägenhet. Han har vanlig matlust. Ammar nog varannan timme nu när han förlorar så pass mkt vätska. Han kräks ej, har bara diarré. Han är glad. Han ler och skrattar. Att det är något magvirus styrks nog av att storasyster hade det först, dock bara 4 dagar. Skumt bara att jag och pappan klarat oss så pass. Vi har inte känt av minsta oro i magen.
  • Anonym (Emomamman)
    zasata skrev 2010-07-04 07:30:16 följande:
    Oj herregud va mycket barn.
    På dotterns avdelning kommer dom vara 14 st.
    Hur funkar det med pencillinkurerna?
    Jag hade jättesvårt för det när jag var liten och min mamma bytte och bytte men jag bara kväljde o kräktes hela tiden.
    Sonen på snart 8 år har aldrig behövt någon kur hittils och jag är bara såååå tacksam för han är enormt känslig för smak o lukter. Han kräks av flytande panodil. Om han behöver någon kur inom närmsta året så hoppas jag att han kan få tabletter
    Men nu när dottern börjar till hösten så sätter ju ångesten in och jag bara ser alla scenarion framför mig. Magsjukor o annat djävulskap!!
  • milla2

GAHH.. jag stod i duschenå fick väldigt magknip.. springer till toan å d  ja ni vet.. tror ni d är magsjukan..?inget illasmående eller så nu..

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5