• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • zasata

nix skojar inte..

JAG ORKAR INTE MER NU!

Började nytt jobb på måndag är så jävla dålig idag fick jag gå hem.
    kan inte äta
    mår illa
    ont i huvudet

känns nästan som gravid, fast jag inte är det

• milla2

hur ska man veta om d är nått jag ätit eller om d är magsjukan?

• milla2

hur många tim efter sista kan man va säker på det är över då-

• Fridayyy

Milla2, spydde du eller lös i magen? Är du lös i magen kan det bero på olika saker...

• milla2

hej jag var lös var på toa 2 grr på en halvtimme sen inget mer,, kan d varit magsjuka==?

• Emma w S

Jag har sån ångest. Var ute igår och då drack jag lite. Det brukar resultera i att jag vaknar mitt i natten av ångest. Och det gjorde jag inatt. Sen på morgonen är jag så orolig att jag ska vara så bakis att jag kräks, men jag har inte gjort det tidigare så varför skulle jag börja nu? Jaja, ville mest bara skriva av mig. Ligger i sängen och stannar nog här ett tag.

• Cachou

Emma WS: Jag var precis som du, jag vaknade mitt i natten och hade ângest för att mâ dâligt efter att ha druckit. Men jag kom över det genom att tänka strakt pâ det du just skriver: "jag har aldrig kräkts efter att jag druckit sâ varför skulle jag börja göra det nu".

Dessutom sâ tog jag alltid med mig mentos eller liknade med mig i sängen och ât det, det hjälpte mig. Det är ju dâ alkoholen gâr ut som man mâr lite konstigt, dâ hjälpte det att äta ngt med socker i för att âterställa sockerhalten i blodet. 

Försök med detta ocksâ: Ligg pâ rygg, med en hand pâ magen (vid naveln, om det inte känns obehagligt) och andas in. När du andas in sâ koncentrerar du dig pâ en punkt mellan dina ögon. När du andas ut sâ tânker du pâ en punkt strax nedanför din navel (inne i magen), typ som att magen sjunker ner mot den punkten. Gôr du detta sâ mâste du koncentrera dig pâ det och dina tankar dras frân ângesttankarna. Din hjärna blir dâ upptagen med annat. 

Om det inte fungerar, gâ upp och gör ngt annat, ligg inte kvar med ângesten, dâ blir den bara värre.

Hoppas att du fâr en bra dag iaf. Det är vackert väder, solen skiner och det är sommar. Plus att du hade väl trevligt igâr. Tänk glada och positiva tankar .

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5