Emma WS: Jag var precis som du, jag vaknade mitt i natten och hade ângest för att mâ dâligt efter att ha druckit. Men jag kom över det genom att tänka strakt pâ det du just skriver: "jag har aldrig kräkts efter att jag druckit sâ varför skulle jag börja göra det nu".
Dessutom sâ tog jag alltid med mig mentos eller liknade med mig i sängen och ât det, det hjälpte mig. Det är ju dâ alkoholen gâr ut som man mâr lite konstigt, dâ hjälpte det att äta ngt med socker i för att âterställa sockerhalten i blodet.
Försök med detta ocksâ: Ligg pâ rygg, med en hand pâ magen (vid naveln, om det inte känns obehagligt) och andas in. När du andas in sâ koncentrerar du dig pâ en punkt mellan dina ögon. När du andas ut sâ tânker du pâ en punkt strax nedanför din navel (inne i magen), typ som att magen sjunker ner mot den punkten. Gôr du detta sâ mâste du koncentrera dig pâ det och dina tankar dras frân ângesttankarna. Din hjärna blir dâ upptagen med annat.
Om det inte fungerar, gâ upp och gör ngt annat, ligg inte kvar med ângesten, dâ blir den bara värre.
Hoppas att du fâr en bra dag iaf. Det är vackert väder, solen skiner och det är sommar. Plus att du hade väl trevligt igâr. Tänk glada och positiva tankar .