• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • zasata
    Emma w S skrev 2010-08-06 23:09:41 följande:
    Har en jobbig kväll med uppblåst mage, ont i magen och lite bubblig. Och jag fjärtar så surt... Är jätteorolig men försöker sansa mig. Det är dock svårt!

Känner paniken lura och då får jag alltid en klump i halsen och det är så jobbigt.
    hopaps du mår bättre idag
  • Emma w S
    zasata skrev 2010-08-07 21:08:31 följande:
    hopaps du mår bättre idag
    jag mår bättre :)
    hoppas du också mår bra!
  • middiz
    Emma w S skrev 2010-08-12 14:16:35 följande:
    Ni som har barn, har ni era barn på dagis eller hos dagmamma? Hur har ni tänkt vid ert val av barnomsorg?
    Mina är ju fortfarande hemma, jag försöker få en plats hos dagmamma nu eftersom det är ett års väntekö på I ur och skur-dagiset.
    Jag ser det som så att hos dagmamma finns det inte lika mycket smitta iaf. Och I ur och skur är ju ett ute-dagis och då brukar barnen knappt vara sjuka säger dom!
    Sen får vi väl se, Jouline, min stora dotter, hon drar åt sej precis ALLT.
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Emma w S
    middiz skrev 2010-08-12 14:31:43 följande:
    Mina är ju fortfarande hemma, jag försöker få en plats hos dagmamma nu eftersom det är ett års väntekö på I ur och skur-dagiset.
    Jag ser det som så att hos dagmamma finns det inte lika mycket smitta iaf. Och I ur och skur är ju ett ute-dagis och då brukar barnen knappt vara sjuka säger dom!
    Sen får vi väl se, Jouline, min stora dotter, hon drar åt sej precis ALLT.
    Ur och skur vill jag också ha till mina framtida barn men då måste de vara 3 år fyllda va?
  • middiz

Inte på det som finns här, det är det från 1 år tror jag.
    Hade jag fått bestämma så hade jag inte haft dom på dagis alls, men tyvärr finns det inga barn i Joulines ålder som går hemma så hon har ingen att leka med. Det är bara därför hon ska börja nu... Önskar att fler hade valt bort dagis!

• milla2

ångset enormt just nu..min son har 39,3 i feber låter som har är en aning täppt i näsan.. men nu klarar han även på magen.. tror ni d är magsjuka på g-

• middiz
    milla2 skrev 2010-08-12 18:25:39 följande:
    ångset enormt just nu..min son har 39,3 i feber låter som har är en aning täppt i näsan.. men nu klarar han även på magen.. tror ni d är magsjuka på g-
    Barn kan spy av feber, Jouline gör det jämt.
    Jag kan få ont i magen och bli lite sålig i magen när jag får feber. Tror det är ganska vanligt!
    Det är ju omöjligt för oss att säga om det är magsjuka eller inte, men det ska inte gå någon vidare magsjuka nu iaf!
  • Emma w S
    zasata skrev 2010-08-12 21:26:29 följande:
    min går på vanligt dagis, sonen kommer börja i jan...
    hade gärna haft dagmamma, stått i kö i 8mån eller något nu.. men inte fått något än.
    Ur och skur tror jag ej finns här :(
    Visst bor du i Göteborg? Det är ju en stor stad de borde ha ur och skur. Läste dessutom nån artikel om att Göteborg skulle satsa mer på dagmammor, hoppas de gör de snart så du får en plats.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5