• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • zasata

Är påväg hem nu.. Smet lite tidigare. Känns som jag är lös i magen nu med :( har fortfarande jätte ont. Ja kanske ångest i huvudet, känner mig jätte sjuk och så får jag mer ångest av det.

• Fridayyy

Stackare! Hoppas du snart mår bättre. Jag brukar ta en whisky när jag känner mig konstig i magen och orolig. Hjälper ibland.

• nicely

Whisky är bra. Min kusin som är sjuksköterksa tar en whisky varje kväll. Den dödar tydligen alla bakterier. Hon och jag tog en whisky varje dag utomlands just för att minska risken att bli dåliga. Ska nog ta en wirre varje kväll nu vinter halvåret då magsjukan härjar samt dricka actimel varje morgon samt hålla det kliniskt rent i badrummen och tvätta händerna ofta.

Zasata- hoppas du mår bättre. Förstår din ångest helt. Ont magen kan man ha utan att kräkas men jag försår helt din rädsla.

Alveline- jag tror oxå att det är så. Det står även på ematofobernas hemsda att vi ematofober smittas sällan då vi tar alla försiktighetsåtgärder som finns mot smittan. Usch vad hatar vinterhalvåret. Hösten närmar sig nu.... f-n ta fobin.

kramar till er alla!

• zasata

Mår lite bättre idag men kan inte äta ordentligt. Ätit 1/4 dels macka lite provins, biobics och en halv kopp te. Jag behöver koffien!! Sprit dödar väl inte?

• Fridayyy

Whisky kanske inte dödar nåt men det verkar lugna ner nerver och magen..=) samma sak med te tycker jag, nåt varmt i magen. Ibland kan det hjälpa att äta typ en apelsin.

Zasata, undrar vad du drabbades av då. Hade det suttit på andra sidan magen kunde det varit gallsten som jag tror att jag fick när jag var gravid och när jag ammade. Jätteont, frös och kunde inte äta. Det finns en massa saker man kan få ont av. Det var som kramper i magen.

• zasata

Jag mustänker min magkatarr och ibs.. Fortfarande lite si så där. Och jätte mkt på jobbet idag.

• nicely

Fridaoo- ooh jag som trodde att gjorde det. Whisky är ju inte gott för fem öre. Men om det lugnar magen är det väl bra...eller?

• Fridayyy
    nicely skrev 2010-08-03 14:53:11 följande:
    Fridaoo- ooh jag som trodde att gjorde det. Whisky är ju inte gott för fem öre. Men om det lugnar magen är det väl bra...eller?
    Jag vet inte om det dödar, nåt borde det väl döda??? Det är ju starkt iaf. Jag tycker det är gott! Det finns ju andra sorter som är "godare" som Jägermeister och sånt.
  • Gritz

Nu närmar sig dotterns dagisstart med stormsteg (slutet av aug) och ångesten är total!!!! Jag som har känt mig bättre i min fobi har nu tagit ett par steg tillbaka...   
    Hur känner ni andra er inför dagis??? 

• Serendipity
    Gritz skrev 2010-08-03 20:54:46 följande:
    Nu närmar sig dotterns dagisstart med stormsteg (slutet av aug) och ångesten är total!!!! Jag som har känt mig bättre i min fobi har nu tagit ett par steg tillbaka...   
    Hur känner ni andra er inför dagis??? 
    ungefär som du..
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5