• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • zasata

Jag är livrädd för dagis!! Börjas på måndag.. Läste i Aftonbladet att ett dagis är ute nästan gämt har aldrig magsjuka!! Dotterns avdelning hade 6-7 ggr förra året.

Nu är jag rädd igen, skulle kissa förut sä var det massa löst bajs i toan!! Sen på kicken sägen att han är frusen, och gått på toa två ggr sen tio! Dock inte vart inne jätte länge 2-4min..

• Fridayyy
    zasata skrev 2010-08-04 11:26:25 följande:
    Nu gick han på toa igen!!!!
    Vem var det, en på jobbet??

Det ska ju inte gå magsjukor nu väl?????
  • Avelyn
    Gritz skrev 2010-08-03 20:54:46 följande:
    Nu närmar sig dotterns dagisstart med stormsteg (slutet av aug) och ångesten är total!!!! Jag som har känt mig bättre i min fobi har nu tagit ett par steg tillbaka...   
    Hur känner ni andra er inför dagis??? 
    Jag känner mig rätt lugn inför dagis nu i höst. Fram tills December tycker jag det brukar vara rätt lugnt på dagis när det gäller magsjukor. Har bestämt mig för att slappna av så gott jag kan fram tills dess, om jag kan. Känner mer oro för att min son ska skolas in ett år gammal på dagis i Januari, värsta vks tider..Men jag mår inte bättre av att ta ut det i förskott. Ska försöka ta dagen som den kommer.
  • middiz
    Fridayyy skrev 2010-08-03 16:02:27 följande:
    Jag vet inte om det dödar, nåt borde det väl döda??? Det är ju starkt iaf. Jag tycker det är gott! Det finns ju andra sorter som är "godare" som Jägermeister och sånt.
    Det dödar bakterier men inte virus..men det finns ju magsjukebakterier också så det skadar ju aldrig att prova!
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • milla2

hej var ett tag sen sista jag var inne pga jag haft en "bra" period.. det är så skönt.. jag tänker inte alls på detta elände varje dag just nu.. men men nu är d endast en v kvar så börjar dagis..gahh då kommer d nog tillbax tyvärr

• zasata

Jag mår sämre än någonsins känns det som
    Idag gick jag till psykolog, en helt ny Han hade aldrig hörttalas om min fobi. Men vi skall försöka klara av vintern.
    Tror till och med han har lite planer på att om vi får hem det sjukskriva mig i 3-4 veckor så jag kan "ta hand om allt." utan att tänka på att jag blir sjuk på jobbet-

• Emma w S
    zasata skrev 2010-08-06 22:17:00 följande:
    Jag mår sämre än någonsins känns det som
    Idag gick jag till psykolog, en helt ny Han hade aldrig hörttalas om min fobi. Men vi skall försöka klara av vintern.
    Tror till och med han har lite planer på att om vi får hem det sjukskriva mig i 3-4 veckor så jag kan "ta hand om allt." utan att tänka på att jag blir sjuk på jobbet-
    Det låter ju jättebra! Hoppas du kommer trivas med den nya.
  • Emma w S
    milla2 skrev 2010-08-06 21:56:58 följande:
    hej var ett tag sen sista jag var inne pga jag haft en "bra" period.. det är så skönt.. jag tänker inte alls på detta elände varje dag just nu.. men men nu är d endast en v kvar så börjar dagis..gahh då kommer d nog tillbax tyvärr
    Skönt att du haft en bra period! Vi behöver alla återhämta oss.
  • Emma w S

Har en jobbig kväll med uppblåst mage, ont i magen och lite bubblig. Och jag fjärtar så surt... Är jätteorolig men försöker sansa mig. Det är dock svårt!

Känner paniken lura och då får jag alltid en klump i halsen och det är så jobbigt.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5