• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • maariiaa

Usch vad jag känner mej deppig. Det är bara augusti än och ångesten är redan igång (jag är alltid lugn på sommaren) Men jag vet att jag inte kommer slappna av förns i maj... sååå långt kvar. Hatar detta jävla helvete. Funderar mycket på hur det skulle kännas att va normal och inte oroa sej..... Hur vanligt är det att man får sjukan mer än en gång per säsong?

• zasata
    maariiaa skrev 2010-08-29 22:30:30 följande:
    Usch vad jag känner mej deppig. Det är bara augusti än och ångesten är redan igång (jag är alltid lugn på sommaren) Men jag vet att jag inte kommer slappna av förns i maj... sååå långt kvar. Hatar detta jävla helvete. Funderar mycket på hur det skulle kännas att va normal och inte oroa sej..... Hur vanligt är det att man får sjukan mer än en gång per säsong?
    Rätt vanligt tyvärr tror jag med dagis barn. :(
  • lollisen

Att bli smittad mer än en gång tillhör väl inte vanligheterna? Vist finns det dem som har oturen att ha lätt att bli smittade och dessa kan säkert få sjukan upprepade ggr... Men det tillhör absolut inte vanligheterna att vanliga friska människor springer och blir magsjuka gång efter gång...

Jag kan räkna alla de gånger jag varit magsjuk på min ena hand tror jag... Min man har ALDRIG varit sjuk i magen, bara matförgiftad uppe i bergen i kina nånstans... Men där fick han nästan skylla sig själv då han utmanar ödet.

Jag tror att vi alla egenligen kan ta djupa andetag och försöka tänka oss igenom den här vintern oxå. Den kommer att bli bra!

Jag försöker upprepa mitt mantra, "blir jag sjuk, så blir jag. Det är utom min kontroll. Men sjukdomen ska INTE få förstöra mitt liv, ej heller för dem jag älskar."

Sen tänker jag att OM jag nu skulle bli sjuk, så handlar det om ett par hemska hemska dygn... Men sen är det över... Hur hemskt det än må vara, så tar man sig igenom det...

Sen försöker jag tänka när ångesten kommer. "Ja, det känns hemskt och otroligt vidrigt, men rädsla är enbart en känsla och den är övergående, den är heller inte farlig... det är bara att härda ut och ta sig igenom den"...

Jag skulle så gärna skänka er alla en varm kram! Hjärta

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Avelyn
    maariiaa skrev 2010-08-29 22:30:30 följande:
    Jag har varit förälder i 13 år och har nu 4 barn.. Vi har drabbats två ggr på en säsong endast en gång. Inte heller har vi per automatik drabbats var säsong heller. I maj/juni fick vi hem eländet två gånger i år. Innan dess har vi inte haft magsjuka inom våra väggar på 3 år.

Jag slappnar av ganska bra, min ångest brukar komma när det dyker upp magsjukefall bland barnens vänner i skola och dagis. Just nu är det ännu lugnt här. Fram tills dess försöker jag njuta av tillvaron ´.
  • Fridayyy

Jag har bara haft magsjuka en gång d¨å jag spytt, jag var 10 år, idag är jag 32. Var matförgiftad när jag var 16 också. Min mamma har nog inte haft magsjuka på 30 år. Och hon har jobbat på äldreboende och dagis. Men jag och min syrra var aldrig på dagis.

• maariiaa

under sonens första levnadsår hade han det två gånger med bara några veckors uppehåll jag och karln fick det oxå, men bara en gång. Förra vintern fick jag det en gång och mannen en. Sonen klarade sig.  Jag tänker att vi alla kommer få det den gång per säsong och jag hoppas nästan att vi får det snart så harvi det överstökat ;) Samtidigt som jag fasar för det. Jag kan inte tänka i banorna att skaffa fler barn och det är endast för att jag inte vill hanteratvå magsjuka barn. Jag kan inte ens fundera över om jag VILL ha fler barn. Hur sjukt är inte det? Snackaom att låta det styra mitt liv..

• maariiaa

Fick iaf veta i dag att jag klarade min examen. Det tog bort lite av min deppighet iaf :) Hoppas att ni har en bra vecka!

• zasata

Skönt det!
    Ibland undrar jag hur jag skaffade ett barn till.
    Men i oktober har jag bestämt mig för att försöka börja med min medicin igen. För jag mådde bättre av den, jag vågade ju till och med bli gravid igen!!

• Emma w S
    maariiaa skrev 2010-08-30 21:00:22 följande:
    under sonens första levnadsår hade han det två gånger med bara några veckors uppehåll jag och karln fick det oxå, men bara en gång. Förra vintern fick jag det en gång och mannen en. Sonen klarade sig.  Jag tänker att vi alla kommer få det den gång per säsong och jag hoppas nästan att vi får det snart så harvi det överstökat ;) Samtidigt som jag fasar för det. Jag kan inte tänka i banorna att skaffa fler barn och det är endast för att jag inte vill hanteratvå magsjuka barn. Jag kan inte ens fundera över om jag VILL ha fler barn. Hur sjukt är inte det? Snackaom att låta det styra mitt liv..
    Jag är rädd för att skaffa barn så jag förstår dina tankar. Men de är ju helt knasiga tankar egentligen! Hur kan man bli så påverkad att man ens överväger att inte skaffa barn?! Jag känner mig nästan deppig när jag tänker på det. Jag vill så gärna ha barn, gärna två. Men oj vad rädd jag är.
  • nicely

Hej alla medsystrar!!!
    Min äldsta dotter kräktes idag!!!! Fy fan säger jag bara.
    På morgonen gjorde jag välling till min yngsta då jag hör min äldsta ropa att hon är törstig. Hon kommer skankandes till köket, dricker snabbt och skakar. Sen säger hon att hon måste på toa. Jag fattar att nu är inte allt ok. Vi kommer till badrummet och märker att hon börjar hulka. Säger åt henne att vända sig mot badkaret och då kräks hon... Förstå min ångest. Jag står med lillasystern i famnen och håller i min stora så hon kan kräkas.
    Ringde min man direkt! som fick komma hem från jobbet. 

Men konstigt nog så kräktes hon bara en gång. Mådde bra efteråt, la sig i soffan och tittade på bompa. Hon var jättetörstig så jag gav henne lite vatten med sked. Sen sa hon att hon var hungrig. Hon har under dagen ätit och varit jättesprallig. Kunde det ha varit att hon fick blodtrycksfall eller likanande, då hon skakade, var törstig och jättehungrig?

Har inte slappnat av alls idag. Helspänn och ätit vitpeppar, spritat hela toaletten....
    Tänk att detta är bara början på hösten. Min stora tjej började skolan förra veckan. Lillan börjar förskola först i januari...

Vet ej hur jag ska klara av hösten.....Ängest ångest ångest. Nu ligger min man på golvet i hennes rum ifall hon kanske kräks igen...händer nog inte då allt varit bra under dagen men man vet ju aldrig.

Vill inte vara smittad...hatar illamåendet. Det är det värsta, väntan på att kräkas, att må så fruktansvärt illa. När man kräks så kommer det men det väntan, illamåendet... Fy fasiken!!!!

Lider med er för det vi känner , denna fobi suger rejält!!!!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5