Att bli smittad mer än en gång tillhör väl inte vanligheterna? Vist finns det dem som har oturen att ha lätt att bli smittade och dessa kan säkert få sjukan upprepade ggr... Men det tillhör absolut inte vanligheterna att vanliga friska människor springer och blir magsjuka gång efter gång...
Jag kan räkna alla de gånger jag varit magsjuk på min ena hand tror jag... Min man har ALDRIG varit sjuk i magen, bara matförgiftad uppe i bergen i kina nånstans... Men där fick han nästan skylla sig själv då han utmanar ödet.
Jag tror att vi alla egenligen kan ta djupa andetag och försöka tänka oss igenom den här vintern oxå. Den kommer att bli bra!
Jag försöker upprepa mitt mantra, "blir jag sjuk, så blir jag. Det är utom min kontroll. Men sjukdomen ska INTE få förstöra mitt liv, ej heller för dem jag älskar."
Sen tänker jag att OM jag nu skulle bli sjuk, så handlar det om ett par hemska hemska dygn... Men sen är det över... Hur hemskt det än må vara, så tar man sig igenom det...
Sen försöker jag tänka när ångesten kommer. "Ja, det känns hemskt och otroligt vidrigt, men rädsla är enbart en känsla och den är övergående, den är heller inte farlig... det är bara att härda ut och ta sig igenom den"...
Jag skulle så gärna skänka er alla en varm kram!