milla2 skrev 2010-09-11 22:07:00 följande:
känner igen mig jag är rädd att bli sjuk.. hade jag visst jag inte blev det då vet jag att jag hade kunnat ta hand om barnen..
Jag känner likadant. Vet jag att det inte är magsjuka barn kräks av så är det lungt. Men att själv bli sjuk är det värsta som finns. Jag försöker tänka att det finns värre saker än magsjuka men när den väl är här så vill jag dö istället för att kräkas.
Har nu ångest varje kväll och rädd men jag försöker lugna mig med att det är inte så farligt. Känns som papegojo som tjatar i min hjärna det är inge fara det är ingen fara det är ingen fara.
Under ångesten/paniken (som helst kommer på kvällarna) försöker jag leka med barnen istället för att glo på dem hela tiden för se minsta tecken på magsjuka.
Detta är så himla svårt och fruktansvärt jobbigt. Vänstar fortfarande på min kallelse till psykologen....
Avelyn skrev 2010-09-11 21:29:00 följande:
Nicely,
Jag behåller hellre min övervikt jag
Det enda positiva jag kan komma på efter en magsjuka, är at jag tycker världen förändrats och blivit tusenfallt vackrare än den var innan - för att jag då klarat mig igenom all ångest och att det är över.. och att jag precis efteråt tappar fobin ett tag. Att allt avdramatiserats för ett tag, tyvärr kommer den alltid åter.
Jag tycker det är jobbigt och oroligt när barnen blir dåliga hemma, men det känns hanterbart. Jag tar hand om allt själv. Den jobbiga biten är om min partner blir dålig. Det är då min ångest blir som allra värst.
Det allra värsta med allt tycker jag är rädslan för att bli smittad, ångesten som inte går att styra. Jag skulle vara tacksam om jag blev sjuk först. Jag får mer panik när någon annan blir det och jag måste väntas på min tur och inte vet när det sker. När det väl händer är fokus på annat än ångest..
Skulle gärna byta med dig
Håller med dig helt ang väntan att bli sjuk. Helt hemskt. Jag försöker verkligen att tänka på annat men stunderna kommer hela tiden....
Vad gör ni när ångesten kommer?
Vad försöker ni tänka på?
Behöver fler tips då mina egna lösningar funkar inte alltid.