• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Frosk
    zasata skrev 2010-09-28 20:05:16 följande:
    idag har jag fått citalopram utskrivet.. men skall man ta dom i samband med mat, eller inte?
    Jag har ätit dom, emn har inte för mig att man behövde ta med mat, men jag är inte helt säker.
  • zasata
    Frosk skrev 2010-09-28 20:28:30 följande:
    Jag har ätit dom, emn har inte för mig att man behövde ta med mat, men jag är inte helt säker.
    hur mådde du i början? Är sååå rädd. vet inte om jag skall ta postafen ockå, elleri nte.. eller primperangen..
  • nicely

Vad duktiga ni är som klarat av att inte tänka på fobin och klarat er igenom vissa magsjukehändelser.
    Själv är jag helt nere i botten. Ångesten tagit över all förnuft....
    Fick tid hos en psykolog den 20 oktober, hur orka tills dess?

Är så glad ni mår bra för det här är verkligen inte kul som jag mår nu..

Ska försöka som ni, njuta av fina hösten och tänka på annat.

styrkekramar till alla

• Serendipity
    zasata skrev 2010-09-28 20:05:16 följande:
    idag har jag fått citalopram utskrivet.. men skall man ta dom i samband med mat, eller inte?
    Det har jag ätit i 10 år så jag är expert ...

Jag tar inte mina i samband med mat. Och har aldrig mått konstigt av dem.De första veckorna ökade ångesten. Jag tar dem inte för emetofobi kan jag ju säga, emetofobin har jag trots medicinering och KBT (SUCK!!!)
  • Frosk
    zasata skrev 2010-09-28 20:50:37 följande:
    hur mådde du i början? Är sååå rädd. vet inte om jag skall ta postafen ockå, elleri nte.. eller primperangen..
    Jag började med en liten, liten dos och trappade upp sakta. Mådde aldrig illa eller så av dom, men tappade matlusten i början.
  • zasata

Jag började med 5mg igår. kom ihåg sist att jag blev torr i munnen och väldigt lös i magen, tar även postafen till, men kommer jag må samma nu? eller kan det bli lite mindre bivärkningar då jag har ätit det en gång tidigar?

• zasata

Ingen här??? Är så trött och orolig i magen nu. Skall ha en fotografering i lite mer än två timmar sen.. Tänk om jag skiter ner mig???

• lollisen
    zasata skrev 2010-09-29 10:16:59 följande:
    Ingen här??? Är så trött och orolig i magen nu. Skall ha en fotografering i lite mer än två timmar sen.. Tänk om jag skiter ner mig???
    Nej nej nej.... Inte ska du skita ner dig inte! Känner du dig riktigt skitnödig så får du helt enkelt ursäkta dig och gå på toaletten..
    Men jag förstår hur du tänker...
    Det kommer att gå bra! Ta en postafen, ta djupa andetag och tänk på att det gick ju bra förra gången.
    Kram
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Frosk

Håller tummarna för dig. Ta en imodium elle rnåt i förebyggande syfte, ibland blir man lugnare bara av att veta att man har gjort det.

• zasata

Tagit postafen redan har dimor bredvid mig vid behov. Men läste man kan kräkas...

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5