• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Grönsiska
    middiz skrev 2010-09-17 08:12:30 följande:
    När vi var små hade vi magsjuka minst en gång i månaden...fem syskon, stackars föräldrar!!
    Detta slutade dock när vi slutade köpa kött på lokala ica..sen fick det minst fem år mellan gångerna!
    Så att jag spytt sällan stämmer inte in på mej.. men visserligen gör jag det inte så ofta längre (peppar, peppar ta i trä )
    Men, hur hanterade de sitt kött där egentligen kan man ju undra...
  • middiz
    Grönsiska skrev 2010-09-17 12:47:38 följande:
    Men, hur hanterade de sitt kött där egentligen kan man ju undra...
    Inte bra antagligen Jag köper fortfarande inte kött där, har fått dåligt flera gånger. Tacka vet jag att köpa direkt från bonden/slaktaren
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz

usch min minsta spydde tre gånger igår.. hon skulle upp på storasyrrans stol och hängde sej över sitsen när hon skulle upp...två av gångerna kom det upp spy... sen efter kvällsmaten kom det en liten liten klick till... hon åt och drack som vanligt... vad tror ni? Magsjuka?

• Fridayyy

Hur mycket var det som kom upp?? Var det bara lite kanske det berodde på att hon hängde sig över kanten. Hur gammal är hon?

• middiz

hon är 15 månader, så hon slutade spy för längesen...däremot äter hon nästan hela tiden så förhoppningsvis var det därför. Dom två första var lite mer..som ett kaffefat ungefär och den sisa var bara någon droppe... Vi har inte varit någonstans förrutom i måndags när vi var hos doktorn med hennes brännskada... Men då satt hon i mitt knä hela tiden och rörde inget..

• middiz

Hon bajsade precis och är inte lös i magen.

• Emma w S

När man ätit stark mat så kan det ibland slå bakut. Jag åt stark mat för en dryg halvtimme sen och det gör så ont i magen. Är lös... Hur vanligt är det att man k***s? Jag försöker att inte vara orolig men det är så svårt... Jag är ganska känslig för stark mat.

Vad kan jag göra för att lindra? Bara vänta tills jag skitit ut allt så att säga? Min man säger at det inte kan vara igenom systemet på en halvtimme-timme, men det känns så.

Ursäkta mitt språk.

• Emma w S

Försöker peppa mig själv som vår anonyme vän lärt oss. Jag är duktig, jag klarar mycket!

Jag måste ändra mitt beteende, mitt sätt att hantera rädslan. Jag gör som jag alltid gjort. Jag spänner mig, stänger ute omvärlden, tänker för mycket. Till sist börjar jag hyperventilera och skaka i hela kroppen. Jag ändrar aldrig på detta mönstret och det leder ju bara till panikångest över hela situationen.

Jag försöker nu konkretisera min situation.
    Jag åt stark mat.
    Jag fick ont i magen.
    Det har inneburit två toabesök.

Jag har åtminstone inte börjat hyperventilera än, och jag ska banne mig försöka undvika det med.
    Har visserligen tagit en lugnande tablett nu, men jag ska försöka att inte skuldbelägga mig själv för att jag tog den.

Pepp till mig!

• zasata

Jag tror inte du kräks.

jag åt glass och knep till i min mage med direkt, och var inte hemma. men slapp gå på toa.

får ofta ont i magen av stark mat med men aldrig kräkts. brukar du gröa det av stark mat? annars, varför skulle du göra det nu? har du postafen hemma? ta en sådan i så fall, brukar lugna mig.

• Emma w S
    zasata skrev 2010-09-18 20:58:45 följande:
    Jag tror inte du kräks.

jag åt glass och knep till i min mage med direkt, och var inte hemma. men slapp gå på toa.

får ofta ont i magen av stark mat med men aldrig kräkts. brukar du gröa det av stark mat? annars, varför skulle du göra det nu? har du postafen hemma? ta en sådan i så fall, brukar lugna mig.
    tack, nej jag brukar inte kräkas av stark mat. jag brukar reagera med att  bli lös i magen men det brukar räcka med ett toabesök, nu har det blivit två. jag tog en lugnande tablett, receptbelagd, den borde snart hjälpa mot min oro iallafall.
    jag ligger på soffan just nu men känner mig stressad för mannen och de andra tycker att jag ska komma tillbaka så snart jag känner mig bättre igen. känner mig lite febrig också, det är ganska skumt...
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5