• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • zasata
    Emma w S skrev 2010-09-18 21:11:22 följande:
    tack, nej jag brukar inte kräkas av stark mat. jag brukar reagera med att  bli lös i magen men det brukar räcka med ett toabesök, nu har det blivit två. jag tog en lugnande tablett, receptbelagd, den borde snart hjälpa mot min oro iallafall.
    jag ligger på soffan just nu men känner mig stressad för mannen och de andra tycker att jag ska komma tillbaka så snart jag känner mig bättre igen. känner mig lite febrig också, det är ganska skumt...
    Tror inte du behöver oroa dig, en riskudde som är varm och go hjälper mig ofta!
  • Emma w S
    zasata skrev 2010-09-18 21:15:19 följande:
    Tror inte du behöver oroa dig, en riskudde som är varm och go hjälper mig ofta!
    Tack snälla du. Värmande ord hjälper mycket!

Vet du om man är extra känslig vid mens? Jag är nämligen på dag 2 i cykeln.
  • Avelyn

Efter att ha varit lugn länge nu och inte känt av fobin nämnvärt triggades den i gång i kväll. Sambon fick feber. Kom som en blixt från klar himmel. Hög feber och ingen förkylning. Vi har ätit middag. Han mår inte illa på något vis. Är bara matt och svag. Eftersom han inte är förkyld undrar jag vart febern kommer i från. Givetvis triggades min fobi i gång. Tänker att det kan vara ett tecken på att han kommer bli magsjuk i natt. Hjärtat slog hårt länge. Nu har jag lugnat mig litet. Varför skulle det vara magsjuka när han inte mår illa. Han sitter ju och fikar till och med. Han frågade mig nyss om han måste sjunga var gång han är på toaletten för att jag ska höra att han inte kräks. Emetofoblivet är inte lätt.

Emma W S,  Jag tror inte heller du behöver oroa dig. Du kommer inte att kräkas. Drick mycket vatten och ta en varm skön dusch. Det brukar lugna min mage när den är upprörd.

Middiz, Det låter inte som din dotter är magsjuk. Så där blir det för min son med när han lutar sig mot något mot magen. Han är snart 9 månader och kräks aldrig annars som bebisar brukar.

• Koppkaka
    Emma w S skrev 2010-09-18 21:11:22 följande:
    tack, nej jag brukar inte kräkas av stark mat. jag brukar reagera med att  bli lös i magen men det brukar räcka med ett toabesök, nu har det blivit två. jag tog en lugnande tablett, receptbelagd, den borde snart hjälpa mot min oro iallafall.
    jag ligger på soffan just nu men känner mig stressad för mannen och de andra tycker att jag ska komma tillbaka så snart jag känner mig bättre igen. känner mig lite febrig också, det är ganska skumt...
    Ett par tips till lös mage är att dricka en kopp kamomillte, eller äta blåbär. Båda lugnar magen och fastar upp i tarmen.

Tror inte du kommer spy, försök att inte oroa dig!
  • Emma w S

Nu har det lättat lite.

Tack för uppmuntrande ord. Jag klarade mig från de allra värsta katastroftankarna och höll mig ifrån hyperventilerandet.
    Jag stannade hemma, kändes olustigt att gå tillbaka och kanske behöva använda deras toalett

• Fridayyy
    Emma w S skrev 2010-09-18 21:20:53 följande:
    Tack snälla du. Värmande ord hjälper mycket!

Vet du om man är extra känslig vid mens? Jag är nämligen på dag 2 i cykeln.
    Ursäkta detaljerna men min mens brukar ge lös mage, förmodligen sätter det igång tarmarna. Är oftast den första dagen då det kommer mer mens.
  • milla2

gahh jag är så rädd å orolig..denna heögen har d varit en stormarknad i stan.. ja ni vet vad d innebär. ca 100tusen besökare har vi denna helgen.. vi har varit ute å gått å kollat å dessutom varit på nöjesfältet.. barnen älskar karuseller och jag mår illa va att se dom eftersom jag tror alla kräkts i dom ..jag liksom kollar på marken var jag går å ja ni vet.. när vi precis kommit fram till där det började ligger världens värsta pizza 3m ifrån oss..jag liksom mådde illa direkt och gått å mått illa hela dagen å bilden av denna sitter på näthinnan.. ror ni vi smittats om d är magsjukespya? fan fan att jag gick ut.. snart börjar även helvetet på dagis antagligen.. jag är så rädd.. är d bara jag som känner så här?

• Frosk

Antagligen inte magsjuka gissar jag på! Jag tror att om man är magsjuk så känner man oftast lite innan man ska spy och går undan. Jag tror det det är nån som fått för mkt att dricka! Det brukar ju finnas ganska många såna just när det är marknad och andra tillställningar.

• nicely

Emma s- vad duktig du är som klarat ångesten så bra.

Milla 2- du är inte ensam. Känner så hela tiden men försöker klara av att hantera skiten....
    Kanske var det någon som åkte för många gånger i karusellen så man blev illamående.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5