• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Frosk

Men det är fyra olika länkar...jag fattar inte?

• lollisen

Happ....

Sonen vart lös i magen och har nu ont i magen emellanåt, samt känner sig "kräkig" i samband med att det gör ont... Suck!! Ska vi få hem magsjuka nu? Blääää...

Har alldeles på tok för mycket att tänka på just nu känns det som... Det kommer alltid vid fel tidpunkter... Hoppas att det går över snart och att han inte insjuknar! Min lilla plutt....

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen
    lollisen skrev 2011-09-22 22:02:48 följande:
    Happ....

Sonen vart lös i magen och har nu ont i magen emellanåt, samt känner sig "kräkig" i samband med att det gör ont... Suck!! Ska vi få hem magsjuka nu? Blääää...

Har alldeles på tok för mycket att tänka på just nu känns det som... Det kommer alltid vid fel tidpunkter... Hoppas att det går över snart och att han inte insjuknar! Min lilla plutt....
    Ååååh vad skönt!! Det hände inget mer än lite magknip å sådär...! *andas ut* Känns som att en magsjuka är det sista vi "behöver" just nu... Om man någonsin ens skulle behöva en sådan.... Knappast va?
    Men de har en förmåga att inträffa PRECIS när man har fullt upp med annat, såsom ångest eller andra jobbiga saker i livet... Eller hur?
    Men å andra sidan, kan en magsjuka inträffa vid "rätt" tillfälle egentligen? Njaaa...

Kram på er! Hoppas att ni mår bra! <3
  • Fridayyy

Lollisen...skönt!!! Kanske han ätit något som gav lös mage...

Har du sett den nya tråden?

• lollisen
    Fridayyy skrev 2011-09-23 10:05:10 följande:
    Lollisen...skönt!!! Kanske han ätit något som gav lös mage...

Har du sett den nya tråden?
    Superskönt att det inte blev nåt! =) Jag har ansökt om medlemskap nu.. =)
  • Anonym (lärare)

Ansökte just om medlemskap.

• Anonym

Mår INTE bra nu, har ångest och ett typ tryck i magen. Ja, då blir man rädd att man ska kräkas eller så. Börjar nog bli förkyld oxå, så jag tror egentligen att det är det som spökar. Jävla ångest!

• Anonym

Min emetofobi debuterade 1966 (ungefär). Jag trodde jag var ensam i världen och ingen i min familj begrep vad det var för fel utan jag blev liksom familjens svarta får som var liksom "lite eljest"! (nervsjuk blev jag kallad) Även om det är lika plågsamt att ha fobin idag så är det ju ändå fantastiskt att det finns ett forum där man kan resonera med folk som lider av samma fobi. Jag är 56 år idag och visste inte att det fanns något som hette emetofobi förrän kanske tre fyra år sedan!! Min fobi gick över när jag fick barn (tyvärr så fick jag mitt första barn rätt sent 32 år) men då vände allt och min unge kunde vakna på natten och kräkas rakt ut och jag bara torkade upp och tröstade. Jag hade nämligen en mamma som blev hysterisk så fort någon av oss fyra barn kräktes och började vråla och skälla över att vi dragit hem "magsjuka" (nu heter det väl vinterkräksjuka?).  Och jag bestämde mig för att ALDRIG ALDRIG göra ett drama över kräkningar från barnet!!!Jag lider med er alla emetofober och jag hoppas ni får hjälp. Idag är det ju en vedertagen diagnos!

• I have a kid

Är det bara jag som har en 5 åring

som aldrig haft MS /VKS  == ??

så skönt :)

själv är jag tydligen inte motaglig för varken MS eller vks  :)

Trots det är jag livrädd när folk spyr och när jag själv måste spy ( dock inte i fyllan)

• Gojtan

Någon som vet om det är vanligt att man blir smittad av någon som själv inte blivit smittad men som har folk hemma som har magsjuka???

• Pojkmamma2

Här har ni en till emeotofob.. Har alltid hatat att kräkas, å tom när ja va Lill liten så vägrade jag spy inför publik. Inte ens mamma fick hjälpa mig för ja skämdes så å tyckte de var så äckligt. Hat alltid haft panikångest i samband med illamående, och stressat upp mig själv. Men de värsta med alltihop är ångesten som kommer när jag hör andra spy, kan inte med de. Får panik, gömmer huvudet under kudden el går därifrån, stoppar fingrarna i örat å ångestattacken är ett faktum. Just hulkandet, kan inte ens höra/se nån på tvn. När den här tjejen spydde i direktsändning i ett sånt här spelprogram så kollade ja tyvärr på de. Lika ovetande om att hon skulle spy som henne själv. Efter de så kom världens panikattack o jag kunde inte andas. De var ju verkligen inget man väntat sig.. :-/ Har 2 barn med, o de får ju ms/vks men de får pappan ta hand om då han aldrig får de?! (Verkar vara immun). Skönt å hitta en grupp för likasinnade.

• Tusse Misse
    Min fobi tar över mitt liv. Idag då jag satt i bilen undrade jag hur jag skulle orka med detta. För det gör jag inte. Var på middag ikväll med mina tre barn. Varpå minstingen rapar underligt och hjärtat stannar på mig! Ska in och handla sen och tänker på hur jag beter mig i affären, hur jag skyndar min, undviker att gå för nära, ställer mig i kö där det INTE finns barn osv. Kommer hem, lägger barnen och tårarna kommer! Vem ska förstå, hur ska jag orka!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5