Inlägg från: Pojkmamma2 |Visa alla inlägg
  • Pojkmamma2

Emetofobernas tråd 5

Hej! Här är en till emetofob, men dock så har jag inte ångest över att jag själv ska börja kräkas, utan får sån fruktansvärd ångest när  andra spyr, mig själv har ja inga problem alls med, men när min sambo spyr så får jag panikångest, det är fruktansvärt! Eller vilken som helst igentligen, dock går de mycket bättre med barnen då ja tycker så synd om dem om dem blir sjuka,. Men är inte rädd o smittas själv, men att sambon ska smittas o kräkas,.. får panik, ont i bröstet, hjärtklappningar svettningar osv osv.. Har sovrummet precis brevid toan så då hör man ännu mer väl, och USCH.. Ligger gärna me huvudet under kudden o hå¨ller för.. Men PEPPAR PEPPAR så har dom inte haft så många magsjukor än denna vinter... Mina barn är 2 och 3,5 år, o ja pluggar o sambon jobbar så de går inte o hålla dem hemma heller....

• Pojkmamma2

Men de jag har är oxå emetofobi, jag har tom gått i terapi för det så de är vist så.. Nja ja kan inte dra mig undan bara då ja bor med 3 st, o eftersom vi bara har en trea så¨kan han inte sova i nått annat rum..och bara jag får höra att de går magsjuka nånstans så sätte ångesten igång.. Men kanske fel grupp o vara med i då?

• Pojkmamma2

Här har ni en till emeotofob.. Har alltid hatat att kräkas, å tom när ja va Lill liten så vägrade jag spy inför publik. Inte ens mamma fick hjälpa mig för ja skämdes så å tyckte de var så äckligt. Hat alltid haft panikångest i samband med illamående, och stressat upp mig själv. Men de värsta med alltihop är ångesten som kommer när jag hör andra spy, kan inte med de. Får panik, gömmer huvudet under kudden el går därifrån, stoppar fingrarna i örat å ångestattacken är ett faktum. Just hulkandet, kan inte ens höra/se nån på tvn. När den här tjejen spydde i direktsändning i ett sånt här spelprogram så kollade ja tyvärr på de. Lika ovetande om att hon skulle spy som henne själv. Efter de så kom världens panikattack o jag kunde inte andas. De var ju verkligen inget man väntat sig.. :-/ Har 2 barn med, o de får ju ms/vks men de får pappan ta hand om då han aldrig får de?! (Verkar vara immun). Skönt å hitta en grupp för likasinnade.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5