• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • NoahLeah

Jag börjar känna lite oro men hoppas verkligen att terapin i höst ska hjälpa till sen ska jag höra mig för ang medicinering då jag har GAD också.

• isis bianco

Någon mer här som pendlar till jobb? Dvs åker kollektivtrafik? Jag har börjat få tillbaka en del ångest och jobbiga tankar kring detta. Som "tänk om jag blir sjuk på tåget, hur ska jag komma av?" eller "tänk om den personen är sjuk". Mycket "tänk om" tankar. Hur ska jag klara av denna pendling sen när det blir vinter? Hur stor är risken för att smittas på ett tåg egentligen?

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • Fridayyy
    martini bianco skrev 2011-08-08 17:11:38 följande:
    Någon mer här som pendlar till jobb? Dvs åker kollektivtrafik? Jag har börjat få tillbaka en del ångest och jobbiga tankar kring detta. Som "tänk om jag blir sjuk på tåget, hur ska jag komma av?" eller "tänk om den personen är sjuk". Mycket "tänk om" tankar. Hur ska jag klara av denna pendling sen när det blir vinter? Hur stor är risken för att smittas på ett tåg egentligen?
    Risken för magsjuka är ju ganska liten. Värre med förkylningar. Hur längt är det mellan stationerna? Jag åkte buss förr, det fanns en buss som gick direkt på motorvägen och snabbare än en annan som körde en annan väg men stannade ofta. Dåliga dagar åkte jag den sistnämnda.
  • lollisen

... Och så är alla tankar och känslor igång igen.... *suckar djupt*

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Fridayyy
    lollisen skrev 2011-08-08 22:33:06 följande:
    ... Och så är alla tankar och känslor igång igen.... *suckar djupt*
    Ja..och förmodligen är det bara tankar...men det är väl det som är värst egentligen, att så mycket tid går åt till det.
  • Lillave

Hej alla, jag känner mig helt lugn än så länge. Oron brukar inte komma förren kylan kommer, i okt-nov. Har av ngn anledning aldrig en tanke på magsjuka under sommaren och våren, jätteskönt! Fast jag är väldigt petig med hantering av mat när det är varmt och jag äter inte vad som helst.

Hoppas vi alla får en fin sensommar och höst!

• isis bianco
    Lillave skrev 2011-08-09 19:34:44 följande:
    Hej alla, jag känner mig helt lugn än så länge. Oron brukar inte komma förren kylan kommer, i okt-nov. Har av ngn anledning aldrig en tanke på magsjuka under sommaren och våren, jätteskönt! Fast jag är väldigt petig med hantering av mat när det är varmt och jag äter inte vad som helst.

Hoppas vi alla får en fin sensommar och höst!
    Vad härligt det låter! Hoppas verkligen vi får en fin sensommar och höst
    bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • Postis

Hur var det, är det någon här som testat hypnos mot sin emetofobi?

• lollisen

Här känner jag mig mindre lugn... Ibland hatar jag Facebook! Jättemånga häromkring som drabbats av ms... Eller nej, inte precis här, men av de jag känner är det många som drabbats senaste veckan eller 2 veckorna... BläääÄ!

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • middiz
    lollisen skrev 2011-08-10 16:27:10 följande:
    Här känner jag mig mindre lugn... Ibland hatar jag Facebook! Jättemånga häromkring som drabbats av ms... Eller nej, inte precis här, men av de jag känner är det många som drabbats senaste veckan eller 2 veckorna... BläääÄ!
    Det är rötmånad nu så det är inte konstigt om folk blir dåliga nu.
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5