• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Wiken

Inget mer magsjuka här ännu. Nu har det gått 24 timmar sedan min son hade sista symtom.
    Jag hoppas vi andra slipper, men vi får väl vänta 24 timmar till. Imorgon bitti har det gått 48  timmar. Kan det ta ännu längre tid tror ni?
    Min största rädsla är att jag ska bli sjuk på jobbet. Inte så kul när man hanterar mat!

• Anonym (livrädd)
    Wiken skrev 2011-08-28 10:14:11 följande:
    Inget mer magsjuka här ännu. Nu har det gått 24 timmar sedan min son hade sista symtom.
    Jag hoppas vi andra slipper, men vi får väl vänta 24 timmar till. Imorgon bitti har det gått 48  timmar. Kan det ta ännu längre tid tror ni?
    Min största rädsla är att jag ska bli sjuk på jobbet. Inte så kul när man hanterar mat!
    Här tog det 4 dygn sist innan vi andra blev sjuka :( precis när jag hade andats ut. 
  • Anonym

Hej allihop...tänkte höra om det är nån av er som gjort hemmatestet man kan köpa fr Apoteket(test vks)...jag har nämligen ett liggande i skåpet.men jag vet inte vart man ska skicka det!!??Står så dåligt om hur man ska skicka,paketera och vart....Nån som vet??

• Anonym (Emetofob)

Hemmatestet? Jag har en fråga. Min sambo ligger i mgsjuka nu och för en vecka sen, hade jag något som kändes som magsjuka men som lika gärna kunde varit magkatarr då jag har stora problem med det och utsatt mig själv för en hel del saker som skapar magkatarr för mig. Nu har vi en son på snart två år och vi har varit dåliga i våra magar titt som tätt sen han föddes. Vår son har varit sjuk jätte ofta sen han började på dagis men i vårt fall så har vi inte blivit smittade (peppar peppar!!!) i anslutning till att han varit magsjuk. Det har gått flera veckor emellan! Minns det så från det att jag var barn själv också. Vi smittade aldrig varann utan var sjuka med månader emellan. Men våra föräldrar blev magsjuka oftare då än de är nu när de är vuxna. Kan barn dra hem virus som de själva blivit immuna mot men som överlever resan hem från dagis? Å andra sidan så är det väl främst rota-viruset som drabbar barn och det är väl vuxna immuna mot? Och är det calici (ex) som vuxna också får - så borde man väl bli smittad direkt få man tar hand om sitt sjuka barn??? Någon mer som märkt att man oftare blir sjuk som förälder trots att man inte kan se att man blivit smittad genom sitt barn??? Någon som vet vad det här kan bero på?

• Anonym (Emetofob)

Än nu när VI är vuxna skulle det så klart stå! :)

• Fridayyy
    Anonym (Emetofob) skrev 2011-08-28 22:21:16 följande:
    Hemmatestet? Jag har en fråga. Min sambo ligger i mgsjuka nu och för en vecka sen, hade jag något som kändes som magsjuka men som lika gärna kunde varit magkatarr då jag har stora problem med det och utsatt mig själv för en hel del saker som skapar magkatarr för mig. Nu har vi en son på snart två år och vi har varit dåliga i våra magar titt som tätt sen han föddes. Vår son har varit sjuk jätte ofta sen han började på dagis men i vårt fall så har vi inte blivit smittade (peppar peppar!!!) i anslutning till att han varit magsjuk. Det har gått flera veckor emellan! Minns det så från det att jag var barn själv också. Vi smittade aldrig varann utan var sjuka med månader emellan. Men våra föräldrar blev magsjuka oftare då än de är nu när de är vuxna. Kan barn dra hem virus som de själva blivit immuna mot men som överlever resan hem från dagis? Å andra sidan så är det väl främst rota-viruset som drabbar barn och det är väl vuxna immuna mot? Och är det calici (ex) som vuxna också får - så borde man väl bli smittad direkt få man tar hand om sitt sjuka barn??? Någon mer som märkt att man oftare blir sjuk som förälder trots att man inte kan se att man blivit smittad genom sitt barn??? Någon som vet vad det här kan bero på?
    Är det magsjuka sonen haft jätteofta sen han började på dagis?

Jag trodde inte man kunde dra hem bacillerna så, att föräldrarna blev smittade. Det innebär ju att de blir smittade från kläderna eller barnens kroppar och sen får in det i munnen?? Det är inte så att barnen kanske var magsjuka med lös avföring fast man inte kopplade det till magsjuka och sen smittade föräldrarna?
  • Frosk
    Anonym skrev 2011-08-28 18:26:59 följande:
    Hej allihop...tänkte höra om det är nån av er som gjort hemmatestet man kan köpa fr Apoteket(test vks)...jag har nämligen ett liggande i skåpet.men jag vet inte vart man ska skicka det!!??Står så dåligt om hur man ska skicka,paketera och vart....Nån som vet??
    Jag har gjort testet och har för mig att om man öppnar paketet som det står så ser man att man ska använda kartongen som det ligger i och skicka in i samma, man river bara bort en del av förpackningen. Om det är samma som jag hade.
  • isis bianco

Sitter på jobb nu efter lunch och har ont i magen hatar att vi börjar gå ont höst och att jag är tvungen att pendla med tåg. Börjar jaga upp mig nu och tro att det är nåt knas med maten. Men försöker samtidigt resonera med mig själv om andra orsaker. Känner mig lite febrig med men det gör jag ganska ofta tiden mellan ägglossning och bim. Ville mest bara ventilera lite om min oro. Kanske dags att skaffa en ny samtalsterapeut?

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • Fridayyy
    martini bianco skrev 2011-08-29 13:24:12 följande:
    Sitter på jobb nu efter lunch och har ont i magen hatar att vi börjar gå ont höst och att jag är tvungen att pendla med tåg. Börjar jaga upp mig nu och tro att det är nåt knas med maten. Men försöker samtidigt resonera med mig själv om andra orsaker. Känner mig lite febrig med men det gör jag ganska ofta tiden mellan ägglossning och bim. Ville mest bara ventilera lite om min oro. Kanske dags att skaffa en ny samtalsterapeut?
    Kanske du är gravid nu?? För mig hettade det i ansiktet några dagar innan bim. Så var det när jag var gravid!

Det var nog ingen fara med maten. Felet är väl att man börjar resonera med sig själv, det blir som en tennismatch i huvudet och det slutar aldrig. Jag är nog sjuk.-nej det är nog bara stress-nej jag är nog sjuk ändå, stress känns inte så här-ja du fattar. Man ska istället acceptera läget. Är jag sjuk så är jag. Jag kan inte göra något åt det. 

Men jag lyckas då inte tänka så själv. Jag hoppas på graviditet för dig...*blink*
  • zasata

Sitter och mår skit nu..

Var så hungrig och åt flingor och en macka.. Sen hittade jag baddare i kylem mars 2012 och smakde lite skumt.. men tänkte inte så mkt mer på det.. sen typ 2 min senare mår jag så illa och fick speinga på toa, gör jätteont i nederdelen av magen än, jag e helt yr och mår jätteilla!!! tänk om jag kräks?!?!?! sitter även på sidorna bubblar och gör så ont!! Jag får panik.

Och sen undrar jag, sonen har haft feber sen lördagskväll, går uppåt tog en temp nu i örat på honom 40,1 men vill inte väcka honom och ge honom alvedon, eller borde man försöka göra det endå på en spruta? han har ätit ok och kissat. funderar på örat men verkar inte ha jätteont... Skall man bara avvakta?

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5