• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • zasata

Jag har heller aldrig kräkts vid IBS eller maghkatarr.. Händer det att ni vaknar på natten av IBS?

Iberogast tycker jag är jättebra, och råmjölk det äter jag när jag kommer ihåg och hinner.. Stressar så mkt just nu och det är väl inte så bra egentligen.. men ni vet hur det är, fobi, heltidsjobb, småbarn dagis..

• Lillave

Jag kan också skilja min IBS mage från en sjuk mage. Är just nu inne i en skitperiod (bokstavligt talat...) med mkt kramper och toabesök. Det bara rinner av mig, usch. Lite psykiskt säkert också eftersom jag precis genomgått ett missfall. Väntar bara på magkatarren nu.

Iberogast ja. Provade en liten flaska utan ngt speciellt resultat. Hur länge höll ni på innan ni märkte skillnad?

Jag känner mig ofta uppsvälld, gasig och ÖM i magen.

• Frosk
    Lillave skrev 2011-08-31 22:44:19 följande:
    Jag kan också skilja min IBS mage från en sjuk mage. Är just nu inne i en skitperiod (bokstavligt talat...) med mkt kramper och toabesök. Det bara rinner av mig, usch. Lite psykiskt säkert också eftersom jag precis genomgått ett missfall. Väntar bara på magkatarren nu.

Iberogast ja. Provade en liten flaska utan ngt speciellt resultat. Hur länge höll ni på innan ni märkte skillnad?

Jag känner mig ofta uppsvälld, gasig och ÖM i magen.
    Ledsen för missfallet :( har gått igenom två så jag vet att det är tufft,

Jag har använt en flaska iberogast nu, är noga med att ta det tre gånger om dan. Inolaxol hjälper en del mot min mage också, man ska ta det med vätska, men jag gör inte det. funkar bäst utan för mig. Antar att du har kollat laktos?
  • Lillave
    Frosk skrev 2011-08-31 22:50:56 följande:
    Ledsen för missfallet :( har gått igenom två så jag vet att det är tufft,

Jag har använt en flaska iberogast nu, är noga med att ta det tre gånger om dan. Inolaxol hjälper en del mot min mage också, man ska ta det med vätska, men jag gör inte det. funkar bäst utan för mig. Antar att du har kollat laktos?
    Tack snälla du!

Ja, jag är utredd på allt när det gäller mage. Man lär sig leva med det. Det jobbiga tycker jag är när det kommer plötsligt. Magont - kramp - kallsvettas - måste på toa NU. Usch, jag hatar det!
  • Lillave

Hatar Robinson på tv. Sett ett par avsnitt bara och de spyr till höger och vänster. Av vilken anledning måste man visa det????? Man är ju oförberedd när det kommer.

Sjuk förnedrings tv!

• Fridayyy

Är det inte ovanligt många som har magsjuka nu när det bara är aug/sep? Det går på dagis här och i grannbyn och några på Facebook. USCH, jag trodde det skulle vara bra ett tag till.

• isis bianco

Jag har funderat lite på det där med sjuk-säsonger.. Egentligen kanske det är lika bra att inte få ha någon "lugn" period, för då blir det inte lika jobbigt när hösten och vintern närmar sig. Kanske man då kan lära sig att njuta mer av alla årstider.. 0:)

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • lollisen

Jag tycker oxå att det är ms över(jävla)allt just nu! =( Bläää....

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Gojtan

Blir också irriterad när de envisas med att visa när folk spyr på teve!! Såååå onödigt! Om och om igen gör de det också - som om det skulle locka tittare. Usch! Bedrövligt! Tror inte någon gillar det kanske. Kul för dem som sitter med en god middag vid teven och tittar på Robinson när de börjar spy. Vidrigt!

• NoahLeah

Nu har jag varit på en sista utrednning inför emetofobibehandlingen och på onsdag ska jag träffa en psykolog om hur behandlingen fungerar, ska bli spännande.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5