NoahLeah skrev 2011-09-04 18:15:42 följande:
Zasata: Jag ska gå på ngn typ av terapi för emetofob, utretts av en psykiater och en överläkare och på onsdag ska träffa psykologen ang behandlingen.
hurh ar det gått?
Fridayyy skrev 2011-09-09 09:25:12 följande:
Spännande. Ni andra som utsatt er en massa, mår ni bättre? Tur att de har insett att man inte ska behöva se andra spy.
Zasata, du var ju jätteduktig under förra vintern, känner du att du klarar mer?? Känner du mer att du styr ditt eget liv?
NEJ! Tycker inte det gick bra förra vintern.. var ju till och med sjukskriven 3 veckor.. MEN jag har ett mycket bättre jobb just nu, en mycket bättre chef som VILL att jag är hemma när vi är sjuka tex.. sist fick jag sparken i februari när bägge barnen var magsjuka pga för mycket VAB. Jag har panik, lapparna sitter redan uppe på dagis, ibland hoppas inte jag inte min provanställning fortsätter så jag kan vara hemma i vinter med barnen. Jag vill så gärna ha hjälp, men samhället ger mig ingen. Och nu vet jag inte vart jag skall vnda mig längre, provat privat och via kommunen. Vad gör man sen? Jag får min medicin, funderar på att höja dosen, men vill inte bli helt passiv och känslokall.
lollisen skrev 2011-09-09 16:01:33 följande:
Pappan fick komma å hämta flickan nu, hon var blek å mådde illa, ledsen... Stackarn...
Hur är det nu? Det kan väl inte smitta oss nu när hon varken kräkts eller gjort annat här?
men att hon lät henne åka iväg?? Klart flickan säger hon mår bra... suck. men nej tror inte ni blivit smittade av något :)
Lillave skrev 2011-09-12 12:13:40 följande:
Jag är så trött på att alltid ha ont i magen. Alltid, mer eller mindre.
IBS känning, diarré, förstoppad, gasig. Magkatarr, illamående. Mensvärk, ägglossningssmärta.
Hela tiden är det något. Jag kan tom vakna av att jag har ont i magen.
Jag är ju grundligt utredd och inget fel har hittats. IBS är ju en enkel diagnos att ställa då. Nu provar jag Iberogast igen.
Det tar på psyket att alltid ha ont och att hela tiden gå och oroa sig för att någon ska bli magsjuk. Vad löjligt egentligen!!! Tror denna vintern blir jättejobbig för mig, jag känner redan stor oro. Det räckte att dottern liksom suckade till i sömnen i går kväll så trodde jag att hon skulle vakna och spy ner hela sin säng. Varför liksom?? Jag ser allt svart.
*Gråter*
Jag känner så med dig!! Har precis samma sympton "skönt" att någon känner lika dant. Vart bor du? Kan man inte på någotvis gå ihop och få hjälp??